Vespa-Ciao.NL
:: Hoe carburateur eraf krijgen?

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe carburateur eraf krijgen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Duckman
    Topic starter

Ik wil kijken wat voor sproeier ik in mijn mix snor heb zitten, zat er straks even naar te kijken en vraag me af hoe ik die carburateur eraf krijg….

Moet dan je hele blok eronder weg? Of kan ik gewoon aan de onderkant ergens iets eraf draaien om bij de sproeier te kunnen?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

als je je voetenplankje eraf haalt zie je je carburateur zitten.
        je moet eerst je filter eraf halen met een platte of kruiskop schroevendraaier. of mss zit ie redelijk los en trek je m er zo van af.

dan moet je je carburateur losdraaien met een sleutel 8, zit over het spruitstukje heen geschoven, en dan er af halen. sproeier zit in het zwarte bakje, de 2 vlotterbak schroeven losdraaien en het gouden schroefje met het getal erin is je sproeier. ik schat een 43

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

R.oel !

je kan het dekseltje aan de onderkant eraf draaien ( is zwart plastic OF gewoon ijzer) maar het is amkkelijker om even je carburateur gewoon los te halen door die moer bovenop los te draaien en meet steeksleutel 8. en dan naar achteren schuiven zodat hij van je spruitstuk afschuift zeg maar. 😉

edit : hmm net wat te laat met posten haha

PoliniCiao
          Bijdrager

als hij niet wil even wrikken met een platte schroevendraaier 😉

VespaAvanti
            Donateur

Hey Duckman
              Klopt precies wat Herr Flick en R.oel zeggen;)
              Als je de carb niet van je spruitstukie krijgt kan je ff een schroevensraaier tussen je blok en je carb zetten.
              FF rustig heen en weer wrikken en hij komt los.:D
              Is denk ik wel kleiner dan 43 want het is snor
              Succes8)

Duckman
              Topic starter

Thanks voor de reply’s!!! :thumb

Ik ga het van de week weer even proberen, het komt hier nu met bakken uit de lucht en heb geen ruimte om binnen te klussen :boos

Moet wel gaan lukken dacht ik zo… 🙂

Heb een Citypower gemoteerd en ga er dus 1 of 2 matjes grotere sproeier ingooien en kijken wat ie dan doet. Moet ik ook nog iets doen aan het luchtfilter?

En weet iemand hoe ik aan de carburateur kan zien wat voor 1 het is (12/7, 12/10, 12/12…) Zit er namelijk ook aan te denken om er een 12/12 op te zetten….

Onkruidzaaier
                Bijdrager

Je kan opmeten watvoor carb je hebt.
                  De kant van je spruitstuk, is het eerste getal. Dus bij een 12/7, is dat 12mm
                  de kant van je luchtfilter is het tweede getal. Dus bij een 12/7, is dat 7 mm
                  Het zou kunnen dat het ook gewoon op je carb staat, maar dat weet ik niet zeker.

!Japieoh!_!Ciao!

Ja bij een standaard carb. staat dat er aan de bovenkant op(tussen die verhoging waar je gaskabel in gaat en waar je hem op het spruitstuk zet).

ArvidW
                    Donateur

Ik zal hem opmeten, carburateurs worden nog wel eens opgeboord;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

!Japieoh!_!Ciao!

Ja ok dat is waar maar als je een snor hebt ga je em tog niet uitboren ? heeft niet veel zin lijkt me of wel ?
                        maar even over het onderwerp, het lijkt me een goed plan op hem op te meten.

Duckman
                        Topic starter

Heb eindelijk even tijd gehad om de carb eraf te halen. Is toch goed te doen. Thanks voor de goede uitleg hiero! :thumb

Ik heb een 36 sproeier en een 12/7 carburateur. Wat ik wel vreemd vond is dat ik in 1 van de 3 bovenste gaatjes van het luchtfilter een schroef vond 😕 Deze zat gewoon los in het middelste gaatje… Iemand enig idee wat de vorige eigenaar hiermee wilde bereiken?

Ik ga binnenkort eens even een aantal grotere sproeiers halen om een beetje te proberen. Iemand nog suggesties welke ik het beste kan proberen? En moet ik dan ook nog iets doen aan het luchtfilter?
                          Ga ook hier nog wel even in dat topic kijken 😀

ArvidW
                          Donateur

Met een 12.7 carburateur zou ik als ik jou was GEEN powerfilter aanschaffen. Deze dingen laten alleen maar veel rotzooi door en dat kan funess zijn voor je cilindertje. Een inlaat van 7mm kan prima met standaard filter. Als je naar 13mm gaat of meer dan zijn powerfilters wel nodig.

Verder zou ik die schroef eruit halen, dit kan de vorige eigenaar gebruikt hebben om hem “af te stellen” Gewoon luchtfilter dichter maken zodat er geen grotere sproeier in hoefde. Maar schroef eruit halen en een grotere monteren.

Succes ermee!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Duckman
                            Topic starter

Heeft het nog zin om een 12/12 of een 12/10 carburateur erop te zetten zonder de inlaat te vijlen?

Ga in ieder geval even een 38 en een 40 sproeier halen om te kijken wat ie dan doet…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.