Vespa-Ciao.NL
:: Hoe bevalt de helmplicht?

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Hoe bevalt de helmplicht?

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

speedbuxy
    Bijdrager

Ieder z’n ding. Ik vind het gezellig en leuk om daar langs te rijden. En pak de boetes die ik daarvoor krijg als een man. Dus geen verweer of oid. Gewoon betalen en weer verder.
      Heb de dreig post van yt hierboven geupload btw.

Edit: Staat alweer op de volgende pagina zie ik.
      20230212_191158

1

Ries Maas
      Bijdrager

@Ritze,

Niemand zal onder de indruk zijn van een A1 rijbewijs.
        Ik heb D en D1, dus ik ben wel gewend om me in het verkeer te begeven met…alles wat groot en log en onhandig is.
        Ook daar is geen mens van onder de indruk.

Geen autoriteit kijkt naar wat je kunt of gewend bent of je werk of ervaring.
        Of ik nu met de stad/ streekbus of dubbeldeks touringcar naar Griekenland rijd…. ik code 95 bezit…Ik binnen en buitenland rijd maakt op niemand indruk.

Maar rij ik op een Citta hier over het fietspad? Dan ben ik ook gewoon een “lulletje Rozenwater ” wat ineens een helmke op moet omdat ik blijkbaar kwetsbaar ben?

Een helm beschermt maar een verdomd klein deel van je lichaam.
        Verzonnen door hooggeleerden artsen.
        Dat zou veel hersenbeschadigingen tegen gaan….

Ik Begeef me beroepsmatig dagelijks in het verkeer en weet uit ervaring dat driekwart van de snorbrommers met een blauw plaatje opgevoerd rijden en schijt hebben aan alle verkeersregels…
        Daar zitten verdomd weinig hersens in….waarvoor die helm nog zou kunnen helpen.

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...
        1

zevenenergie
        Topic starter

Ja en we zijn gewoon al weer een stuk verder. Wat heeft het voor zin om weerstand te bieden tegen iets waar je toch niets aan kunt veranderen?

Screenshot 2023-02-13 at 11-39-15 Hoe bevalt de helmplicht – Vespa-Ciao.nl

Heb ik overigens niet gedaan, maar had er wel zin in. (Nog wel een beetje 🙂 )
          Maar weet inmiddels dat het speedbuxy is dus dat scheelt.

Ik zou me doodschamen om zo iets te doen. Ik ben ook wel eens van mijn padje af, maar ga het niet filmen en op youtube zetten en het verdedigen🤪😂

Grindpad
          Bijdrager

Ieder z’n ding. Ik vind het gezellig en leuk om daar langs te rijden. En pak de boetes die ik daarvoor krijg als een man. Dus geen verweer of oid. Gewoon betalen en weer verder. Heb de dreig post van yt hierboven geupload btw. Edit: Staat alweer op de volgende pagina zie ik. 20230212_191158
            Mijn hemel, wat een vertrutting zeg. Born to be wild!

zevenenergie
            Topic starter
              Grindpad Mijn hemel, wat een vertrutting zeg. Born to be wild!

Ja heb je de video helemaal bekeken, wat als er een klein kind net even van achter z,n moeder voor zijn wiel springt?
              Born to be wild?  Maar waarom dan weelys op een dame,s brommertje in een voetgangers gebied…
              Voel je je dan een vent?
              Woon je nog bij je moeder thuis of zo?

1

Crullie
              Donateur

Relax, stelletje ruzie makers !!!

Heb altijd met helm gereden, nooit een blauw kenteken gehad dus deze post gaat aan mij voorbij.
                Vind het wel jammer dat we als volwassenen elkaar kinderen noemen, een gebrek aan respect lijkt mij.
                Love is All 😀

TICKLING BARN

Grindpad
                Bijdrager
                  Grindpad Mijn hemel, wat een vertrutting zeg. Born to be wild! Ja heb je de video helemaal bekeken, wat als er een klein kind net even van achter z,n moeder voor zijn wiel springt? Born to be wild? Maar waarom dan weelys op een dame,s brommertje in een voetgangers gebied… Voel je je dan een vent? Woon je nog bij je moeder thuis of zo?

De video is helaas niet meer te zien. Ben nu wel benieuwd geworden :mrgreen:

Tsja, Crullie, volwassen mannen op opgevoerde damesbrommertjes zijn wellicht allemaal kinderen, niet? (Ik ben een man van 1.90m op een Citta!)

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.