Vespa-Ciao.NL
:: Hoe bevalt de helmplicht?

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Hoe bevalt de helmplicht?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Bijdrager

Val opzich nog mee, niet warm en zit lekker  licht op je hoofd. Alleen in de winkel irritant 🙄

Screenshot_20230114-151333_Instagram

ritze
      Bijdrager

Nog niks van gemerkt de helmplicht 😅 komt nog wel.
        Citta met 43 China pingpeng en 105 pulley 40kmh 😂

zouden ze minder moeilijk doen als ze zien dat ik A1 rijbewijs heb? 😜

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

gileracitta
        Bijdrager

mean-machine
          Bijdrager

Als ie nou gewoon z’n helm had opgezet!

Je kan ’t niet eens zijn, maar de door ons gekozen overheid heeft nu eenmaal zo besloten.
            Nu mag ie wrs in de cel een tijdje ‘brommen’. En dat is dus niet op z’n scootâh!

1

zevenenergie
            Topic starter

De helmplicht is niet leuk. Maar daar laat je je dag toch niet door verpesten.
              En zeker niet de dag van andere mensen.

En heb je veel spanning, ga dan niet zonder helm rijden.
              Want er zitten veel mensen in crisis op dit moment en ook agenten hebben spanning. Dus alles escaleert veel makkelijker.
              We hebben nu mannen nodig met karakter
              Screenshot 2023-01-21 at 12-06-36 wim de ice man - Google Zoeken

1

zevenenergie
              Topic starter

Ik kreeg dit filmpje opgestuurd.
                Edit: Fijn dat iemand verteld hoe hij het ziet, maar jammer dat hij zijn medemensen in gevaar brengt.

Ik vind dat hij er nog goed mee weg komt, als ik naar het filmpje kijk wat Wim hier onder geplaatst heeft.

2

Wim
                Bijdrager

Hij kan beter wel een helm op doen, druktemakertje:

https://www.youtube.com/watch?v=VwGwFi4L_lg

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
                  Topic starter

Ai, dat is behoorlijk aso gedrag… 😕
                    Zo te zien kunne de fietsers en de voetgangers ook beter een helm op doen.
                    Tis, goed dat ik niet in de winkelstaat liep want ik had hem gestopt en de bougiekabel er afgetrokken.(ook niet goed waarschijnlijk)

(Ik heb de boven staande post veranderd want ik wil zulk gedrag niet aanmoedigen)

Intellect80
                    Bijdrager

Ja dat ziet er wat provocerend uit.. niet zo handig en niet de beste reclame voor het brommervolk..

No stress, all fun and a bit of speed

speedbuxy
                      Bijdrager

Volgens mij is in al mijn tour filmpjes al meer als 15 jaar te zien dat ik zo rijd.
                        Maar nu is het blijkbaar in 1x erg. Tijden veranderen echt…. jammer is dat.
                        Ik rijd al 32 jaar zo en heb pas een jaar terug m,n 1e aanrijding met een fietser gehad.
                        Een engelse thuis bezorger met oordopjes in, die in 1x afslaat zonder dat daar een afslag oid was.
                        En toen reed ik max 30. Maar verder nooit wat. Vergeet niet dat de camera met oog kleppen rijd qua view. Is voor mij als bestuurder een stuk duidelijker en minder snel.

Edit: Dit soort reacties van zeven waar hij zegt mij te gaat aangeven bij de politie of dat van plan was is mede de reden waarom ik gestopt ben met tourtjes te filmen. We rijden daar allemaal te snel en de kentekens komen erbij in beeld. Dus 1 z.on klikspaan als zeven en een hoop rijders kunnen daar problemen mee krijgen.
                        Ik was ondanks dat dit jaar toch weer van plan het filmen op te pakken. Maar dat laat ik dus toch maar. Want als personen die zelf een brom hebben die 80+ gaat al gaan lopen dreigen met de politie. Dan schiet dat niet op. Jammer voor de mensen die het wel graag keken en dit misten.

Intellect80
                        Bijdrager

Is mij nooit zo opgevallen bij jou Buxy.. iig niet in een voetgangerszone/winkelstraat..

speedbuxy
                          Bijdrager

Is mij nooit zo opgevallen bij jou Buxy.. iig niet in een voetgangerszone/winkelstraat..

Al mijn oudere binnenstad filmpjes of rear view fiilmpjes zijn zo.
                            Al mijn test rondjes filmpjes ook.
                            En ik woon nu in de binnen stad en dus schiet ik mijn filmpjes daar. Maar rijd al 32 jaar zo zonder problemen.
                            En zelfs als zou mijn rijstyle je niet zinnen. Dreigen met de politie in te lichten gaat mij way to far. Ik zou dat nooit overwegen.
                            En zoals gezegd. Ik ga nu dus niet het filmen weer oppakken en zet mijn stads filmpjes op prive. Dus weg kijk plezier voor de mensen die het wel leuk vonden.

Intellect80
                            Bijdrager

Door de binnenstad is wat anders als in een voetgangerszone, daar horen we gewoon niet thuis, daar ben ik het eens met Zeven.. verder.. Tsja, ik zou niet zo reageren, wellicht wel wat na roepen..

en wie dreigt er dan met politie? Ik lees daar niks over terug..

speedbuxy
                              Bijdrager

Dat stuk is gewoon fiets pad geloof het of niet. Zijn ook wel fietsers te zien op mijn filmpjes.
                                Alleen dat smalle straatje is voetgangers gebied en heb daar ook al 2x een bekeuring gehad. Maar das mijn keuze.

De middenstanders die daar zitten groeten mij bijna allemaal. En vinden het eerder leuk dan erg dat ik daar af en toe doorheen rijd. Ze waarschuwen mij zelfs als er net stadswacht is voorbij gekomen.
                                Zegt genoeg lijkt me.

En de politie bedreiging stond op mijn yt. Maar heb deze post verwijderd.

Edit: Hier de post op yt. Ik vind dat echt niet kunnen van iemand die zelf ook 80+ rijd en spullen tuned voor anderen.
                                Voor all we know heeft iemand zich al dood gereden met zijn getunde parts. Of erger iemand anders er leed mee aangedaan.
                                20230212_191158

Intellect80
                                Bijdrager

Aha.. ja zulke bedreigingen wordt je niet blij van.. Ik zag dat smalle straatje met voetgangers en was daar persoonlijk even gaan lopen, maar das dan weer mijn keuze..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.