Vespa-Ciao.NL
:: Hoe bevalt de helmplicht?

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Hoe bevalt de helmplicht?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

zevenenergie
    Topic starter

Nu de helmplicht een feit is zie ik op de marktplaats ineens een heleboel snorfietsen te koop staan.
      Dat zegt wel iets.

Ik vind die helmplicht rete overbodig, want ik zat al op een snorfiets toen ik nog in de baarmoeder zat ,dus ik zal er niet snel vanaf vallen.

Voor mij was het even slikken de helm op te zetten. Maar die van mij is best cool.
      Screenshot 2023-01-03 at 14-25-22 Giro Bad Lieutenant Helmet Peter GlennScreenshot 2023-01-03 at 14-27-45 Bad Lieutenant van Giro - Google Zoeken
      Tis een Bad Lieutenant van Giro.
      (Helaas niet meer nieuw verkrijgbaar.)
      Tis eigenlijk een snowboard helm.

Lijkt een beetje op een Duitse helm uit de 2e wereld oorlog.
      Hij zit ook niet zo hoog op je hoofd zoals de meeste helmen.

Hij heeft geen keurmerk, maar op de snor mag je ook een speedpadelec helm. Dus dat zit wel goed. (denk ik)

Na een half uurtje had ik niet eens door dat ik hem op had en mijn hoofd bleef warmer dan gebruikelijk.
      Wel lastig dat ik nu altijd die helm bij me heb.

Mijn vraag is hoe bevalt jouw de helmplicht en wat voor helm heb je?
      En hoe plat zit je haar nu? (als je nog haar hebt)

gileracitta
      Bijdrager

Moet er nog een kopen maar dan online. Dat is goedkoper dan in de winkels.  :mrgreen:  ga voor deze denk ik….VINZ Nevis Speed Pedelec Helm. NTA 8776:2016 keurmerk

vinz-nevis-speed-pedelec-helm-0

1

Wim
        Bijdrager

Ik rij gewoon met m’n brommer jethelm nu ook op de snor.
          Ik ga niet met een fietshelmpie rijden hoor.
          De helm nu al 2x vergeten, 1x bij mezelf thuis vandaan. En 1x bij een ander vandaan zonder vertrokken.
          En als je ergens aankomt zit je ook steeds maar met die helm. Waar moet je daar nu weer mee heen.
          Kutstaat, met hun ideeën.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mischa
          Bijdrager

Tjah het is vooral wennen, ritje woon-werkverkeer in de winter is het niet zo’n probleem, lekker warm die helm. Even naar de winkel om de hoek is wel vervelend, loop je daar met je helm…voor mij wel aanleiding mijn snor brommers maar wat harder te laten lopen. Heb nu toch een helm op…

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Gratje
            Bijdrager

Ik heb Snor en brommers. Dus echt wennen is het niet voor mij. En als ik harder dan 45 ga dan heb ik  altijd een helm op. Maar wat ik me wel afvraag is of de blauwe petten nu niet zo moeilijk gaan doen als ik met mijn citta nu 40 ga rijden.
              Want zoals hierboven. Ik heb toch een helm op. Zonder omkeuren blijft het een blauwe plaat.

Wim
              Bijdrager

Maar wat ik me wel afvraag is of de blauwe petten nu niet zo moeilijk gaan doen als ik met mijn citta nu 40 ga rijden.

Wat denk je zelf? 😉

Gr. Wim.

Ries Maas
                Bijdrager

mt_le_mans_zwartwit_1_6 Inmiddels al enkele ritten gereden met “bijpassende” helm. Beetje een Annie de Rooy model. Altijd beter als een “bejaarden-fiets-helm.”

Eigenlijk went het sneller dan gedacht, alleen loop je nu door de supermarkt/ winkels te zeulen met dat ding.
                  Het moet toch dus dan maar de voordelen zoeken…. Je hoort de uitlaat minder hard knetteren, ingebouwd vizier dus geen bril meer op voor de muggen in de zomer.

Ook heb ik het idee dat het nu minder erg is om het gas wat verder open te trekken.  Van de voorkant was je van mijlen ver al te herkennen als snorbrommer. Maar dat zit tussen mijn oren natuurlijk.

De helmplicht vind ik minder erg dan de onzekerheid wanneer ons het laatste stukje levensvreugde afpakt wordt en de nek omdraait door tweetakt motoren te gaan verbieden?

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

Wim
                  Bijdrager

Vreselijk! Vandaag mn eerste keer op de Citta met helm op, ik had meteen het gevoel overal maar vol gas te moeten gaan rijden. Helemaal niet meer dat lekkere relaxte snorfiets gevoel.

Ries Maas
                    Bijdrager

Vreselijk! Vandaag mn eerste keer op de Citta met helm op, ik had meteen het gevoel overal maar vol gas te moeten gaan rijden. Helemaal niet meer dat lekkere relaxte snorfiets gevoel.

Jammer eigenlijk toch @Wim?
                      Gelukkig ontlopen we hier in het zuiden van het land, de dans nog redelijk….

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...
                      1

Grindpad
                      Bijdrager

Hoe bevalt het? Slecht. Net een stukje gereden zonder helm. Kijken wanneer ik tegen de lamp loop.

Het bevalt eigenlijk hetzelfde als een mondkapje opzetten.

1

dennis84
                        Bijdrager

Ik rij ook snor & brom, maar de brommer is al sinds ik hem heb geschorst. Doel is wel om de ‘73 ciao voor de zomer rijdend te hebben. Dus vanwege de helmplicht en de brommer heb ik afgelopen maand een helm gekocht, een shoei jo carburettor. Staat mooi bij de gele oldtimer denk ik en zit heerlijk. Overdags kan de zonnebril op in de helm, en ‘s avonds met het heldere vizier. Dat was voorheen wel een dingetje, in het donker zag je helemaal niets meer met een zonnebril, en reed ik met een veiligheidsbril. Op nieuwjaarsdag een rondje met de snor gereden, haha polini80 op een speedengine dus een helm was sowieso geen overbodige luxe, en het beviel prima. Niet zo vrij als zonder helm, maar het voelt wel iets veiliger.

mean-machine
                          Bijdrager

mt_le_mans_zwartwit_1_6
                            Inmiddels al enkele ritten gereden met “bijpassende” helm. Eigenlijk went het sneller dan gedacht, alleen loop je nu door de supermarkt/ winkels te zeulen met dat ding.
                            —————————————————————————————————————–
                            In mijn geval reed/ rijd ik altijd al op mijn brom met helm.
                            Ik hang de helm (simpel dingetje van de Lidl) altijd gewoon aan het stuur.

Diegene die ‘m wil jatten, zou ik zeggen: Succes!!
                            Want wie wil er nu met z’n kop in de zweethelm van een ander rijden.

Als ik op vakantie in het buitenland een motor verwacht te gaan huren, neem ik geen helm mee in mijn bagage. WEL neem ik dan altijd een balaclava en handschoentjes mee. Handschoentjes voor veiligheid en helmmuts voor frisheid.

Wim
                            Bijdrager

Jammer eigenlijk toch @Wim? Gelukkig ontlopen we hier in het zuiden van het land, de dans nog redelijk….

Hoe bedoel je precies het ontspringen aan de dans? dat je in het zuiden geen helm op hoeft?

Ik woon zelf in een klein dorpje in het noorden.. hier valt het qua politie ook redelijk mee. Ik zou opzich ook best zonder de helm kunnen wagen te rijden.. maar toch af en toe rijden ze wel door het dorp. Je zal ze maar net treffen zonder die domme pispot op de kop. Die 100 euro voor de boete besteed ik liever aan wat anders.

Raoul96
                              Bijdrager

ik heb een vespa ciao met buis tussen het frame gelast. met elektrisch blok van een andere ciao.
                                ik ben naar de RDW geweest. KEURING GING PRIMA. er werd niets gezegd van de gelaste buis. over het blok werd ook niets gezegd.
                                ciao liep 39 op de rollerbank.

ondertussen loopt hij netjes 50, met helm, op de rijbaan.
                                ik heb de gok genomen en ben er heel goed uitgekomen.
                                mochten andere mensen twijfelen om het te doen met een gelaste buis. ik kan de gok wel aanraden.

Wim
                                Bijdrager

50 had hij ook daar op de rollerbank mogen halen.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.