Vespa-Ciao.NL
:: Hittebestendigde blank lak uitharden in oven/BBQ met kevlar einddemper

Home Forums Techniek Overige techniek Hittebestendigde blank lak uitharden in oven/BBQ met kevlar einddemper

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jaffabaffa
    Topic starter

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik mijn Simonini Calibrata met kevlar einddemper kan inspuiten met Motip hittebestendige blanke lak, en ik deze gedurende 60 minuten kan laten uitharden is een oven of barbeque van 160 graden celcius zonder dat het kevlar smelt of beschadigd?

Indien dit niet aan te raden is, hoe zouden jullie dan een dergelijke uitlaat met kevlar/carbon einddemeper behandelen zodat hij zo lang mogelijk mooi blijft?

kk

Wim
      Bijdrager

Kevlar kan tot 180gr C.
        Hittebestendige kevlar tot ruim 400gr C.

Maar dan wel in een elektrische oven met thermostaat bakken aub.
        Want een ongeregelde bbq  😥

Dus even in de keuken als moeder de vrouw weg is, deuren open en …gaan!

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

jaffabaffa
        Topic starter

Bedankt!

Martino
          Moderator

Ikzelf bak mijn uitlaatjes af in een oude Pizza oven, maar zonder demper. De Calibrata is al geen kleine uitlaat, maar zal ik hem zonder demperhuls en dempervulling bakken. Zeker wanneer deze al olie, roet of andere vuiligheid heeft gezien. Dit kan letterlijk roet in je bakproces gooien wanneer de smerige rook werkt op je nieuwe lak.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.