Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Hij verliest ineens kracht, hoe kan dit?
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 11 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 april 2017 om 07:39 #212075
Ik rijd al een hele tijd op mn vespa, laatst heb ik mijn carbu van 12/7 naar 12/10 ‘geupgrade’. Ben daarbij ook van BH5S naar BH7S gegaan. Sproeier is van 40 naar 48 gegroeid. Hij liep perfect alleen heeft die af en toe weer een kwaaltje, namelijk hij verliest ineens zn kracht. Ik heb de cilinder dit weekend open gemaakt en die zag er netjes uit. Zuigerveertjes waren nog goed en geen krassen in de cilinder. Ik heb hem weer terug geplaatst (wel met oude pakking).
Mijn setup is redelijk standaard
80 poelie
Standaard uitlaat
50cc – 12/10 carbu & 48 sproeier
Standaard luchtfilter
BH7S bougieVoor het nog duidelijker te maken, check dit filmpje even!
https://youtu.be/UW8Ws4kTsqQ26 april 2017 om 08:39 #243245Op jou setup is een NGK BH6S de juiste keuze, maar dat in niet de oorzaak van het probleem.
Ik heb hetzelfde een keer gehad, toen zat de keerring los.
Dat gaf allerlei vage klachten die ik maar niet opgelost kreeg. Het lullige was dat de keerring de ene keer los hing en de andere keer weer in de opening vast gezogen zat.Ik werd er helemaal gek van (en dat is nooit meer weg gegaan).
Ik ben toen lid geworden van dit forum, omdat iedereen hier een beetje gek is en dan valt het minder op.Het gebeurd alleen met elec-ontsteking omdat bij punten ontsteking, de nok die de puntjes open doet, de keerring op zijn plaats houd.;)
Heb je elec-ontsteking?
26 april 2017 om 11:34 #243246Ik heb gewoon met puntjes.. ik heb ook al eens gedacht aan de keerring. Het onstaat vooral als ik hoge toeren heb gehad, dus een berg naar onder ben gegaan ofzo. Als ik hem dan uit zet en een half uur laat staan. Dan kan ik weer normaal rijden.
26 april 2017 om 12:17 #243247Een bobine gaat niet vaak kapot, maar als hij stuk is, werkt hij niet als hij warm is.
Heb je misschien een ander die je even kan proberen?
27 april 2017 om 10:27 #243253Heb geen 2de bobine die ik kan proberen. Ik heb wel kabel van voeding naar bobine onderbroken met schakelaar, want heb namelijk geen decompressie kabel meer. Als ik gas geef is het echt ‘golvend’ gas geven. Dan trekt die en dan voel je hem weer stil vallen en zo maar door. Als dit aan de bobine kan liggen dan koop ik gewoon een nieuwe
27 april 2017 om 12:58 #243255Ik betwijfel ook dat het aan de bobine ligt, die gaan eigenlijk niet kapot. Eerst even de keerring checken, overigens is het hergebruiken van pakkingen ook niet echt een goed idee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.