Vespa-Ciao.NL
:: Het verhaal van FSC 72

Home Forums Perso’s Projecten Het verhaal van FSC 72

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FSC 72
    Topic starter

Hier dan eens mijn verhaal:

Mijn naam is Hans en woon in een klein dorpje in de buurt van Sittard. Ik ben met mn 22 jaar iets ouder dan gemiddelde Vespa rijder denk ik, maar dat boeit me eigenlijk geen klote. Voornamelijk houd ik me bezig met oude auto’s (heb nog 2 B-Kadett’s waarvan er 1 gerestaureerd wordt), voetbal en snowboarden.Ik heb een Vespa Ciao uit ’88 die eerst van mn zus was (standaard wit met trappers enzo, je kent t wel) en toen ik 15 was heb ik me dat ding helemaal opgeknapt.
      Sinds een jaar heb ik mn oude hobby nog eens uit de kelder van de garage gehaald en nadat ik er n nieuwe band op heb gelegd was t starten en lopen (na ongeveer 4 jaar stilstand). Inmiddels ben ik weer helemaal verliefd op mn oude Vespaatje.
      Toen ik nog in Roermond op de MTS zat stond ik erom bekend dat ik met de langzaamste brommer van de school als eerste de stad uit was, mijn rijstijl was destijds extreem kamikaze-achtig wat gelukkig geen ernstige ongelukken heeft opgeleverd. Van deze rijstijl zijn nog steeds enkele sporen achtergebleven maar zo suicidaal als toen ben ik nu niet meer.

Met een paar vrienden hebben we besloten om volgend jaar de ultieme tour met de brommer te maken en wel naar Italie. Iedereen verklaart me voor gek om met een Ciao’tje naar Italie te gaan maar met n goede voorbereiding moet dat wel lukken. Daarom heb ik me ook hier aangemeld omdat ik er misschien wel een vario onder wilde gooien om door de Alpen in Zwitserland heen te komen.

Komende week zal ik eens een paar foto’s maken.

Gr. Hanzz

hansieb
      Moderator

Gegroet mede hans 🙂 jah een hele tour op de vespa maken is idd veel voorbereiding voor nodig.

Grappig 🙂 dat je vroeger als een kamikazepiloot reed ik rijd zelf wel hard maar doe dit wel verstandig 🙂 dus niet overal hard rijden :D.

Succes en welkom op het forum.

VespaCiaoPaul
        Bijdrager

rij gewoon met poulie naar italië, haal daar 2 vario’s pleur er 1 onder je eigenste en eitje om door de alphen te komen. Die andere verpats je aan mij:D

Jeroen
          Bijdrager

zo dat is een hele opgave, moet je er iniedergeval maar een mix blokje opzetten want mengsmering vind je bijna nergens meer, laatstaan in de alpen:D

cittadriver
            Donateur

veel succes maar een mix is ook niks gewoon zelf kannetje olie meenemen

AA-T
              Sleutelbeheerder

ben ik misschien de eerste die je niet voor gek verklaard met je tochtje naar italie..

zijn maar 2 mensen die ik echt voor gek heb verklaard, mn vader en zn buurman..
                die zijn vanuit gelderland (loenen) naar rome toeGEFIETST!!
                toeristische route..

wens je der echter wel succes mee.. zijn ook genoeg routeplanners voor te vinden inclusief plekken om te overnachten en al..

en uiteraad welkom op t forum..

alrik

Ties
                Bijdrager

auch dappere actie:)

naja wens je succes…voor de vario zou je kunnen informeren bij edjuh!
                  denk dat hij ook wel sympatie heeft voor je actie, en je miss een extra variomatic uit het mooie italie mee wilt nemen!

(welkom!)

coda
                  Donateur

Ben een paar jaar terug met 2 ciao’s naar Frankrijk gereden,een met 70cc,de mijne met 80cc,ging prima,geen enkel probleem gehad,wel olie meenemen!
                    Vario is aan te raden,ook met 80cc en bepakking zijn sommige hellingen een hele klus.

Baz
                    Bijdrager

Das een stukkie rijden 😛
                      En een beetje opvoeren zou denk ik geen kwaad kunnen.

Jelle89

denk ik ook niet..
                        oja..:P..welkom hierro:P

.-{2F4OV}-.

Lijkt me veel leuker om met een standaard vespa naar italie te rijden..
                          Daar die hele sprocatti kit kope en duronder pleure.. en dan kijke hoe lang de trugweg duurt:D

Zou egt supervet zijn!

Welkom op het forum hans:thumb

Edjuh
                          Bijdrager

Welkom, leuk zo’n introverhaaltje

En een erg tof idee van die reis.

Ik zou een standaard blokje nemen, misschien met de inlaat iets bijgewerkt, een 41mm-43mm cilinder, 12-10, snel standaard uitlaatje, en vario idd, hoewel ik de lange stukken liever met poulie zou doen.

Standaard is niet relaxed, helemaal niet in italie, in grote steden moet je minstens een goeie 65 kunnen rijden vind ik.

Misschien zo’n karretje achter je ciao hangen zodat je nog wat mee kunt nemen.

En alles mooi vastleggen natuurlijk zodat wij ook mee kunnen genieten.

ciao.

Jelle89

neem ook wat vario’tjes mee van italie..net als Edjuh..kan je die ook verkope..;)..

barry
                              Donateur

.-{2F4OV}-. :
                                Lijkt me veel leuker om met een standaard vespa naar italie te rijden..
                                Daar die hele sprocatti kit kope en duronder pleure.. en dan kijke hoe lang de trugweg duurt:D

Zou egt supervet zijn!

Welkom op het forum hans:thumb

sprocatti?????LC????breng er voor mij ook ééntje mee.Maar het zou kunnen dat ik het blokje heb voordat jij naar Italië gaat natuurlijk.

KennyVespa
                                Bijdrager

Ruig man als je dat doet :D, dan ben je de eerste op deze site :D:P, ik ga binnekort naar spanje op vakans en natuurlijk gaat de Vepsa ciao meej :), ga ik die spanjaarden poepie laten ruiken (HAHAHA) 😛

Najah veel succes en vario lijkt me niet zo verstandig vooral niet voor de lange stukken hou het dan gewoon bij een grote poelie 😉

Groetjes en WELKOM

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.