Vespa-Ciao.NL
:: Het “show je werkplaats” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het “show je werkplaats” topic

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 206)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

als jij zo’n kort lontje hebt wil niet zeggen dat andere mensen dat ook hebben he:pest

TimoO_
      Donateur

ik bedoel dat je daar haast op de brommers staat 😛

VespaAvanti
        Donateur

G-no: Ik woon inderdaad in Nederweert;)

TimoO_: Ik zal ook blij zijn als m’n opknappertjes opgeknapt zijn en weg zijn, dan is hij al voor de helft leeg.
          Helaas (dubbel gevoel) komt er steeds weer wat bij, dat is het probleem.
          Binnen sleutelen werkt inderdaad niet echt, als ik er twee buitenzet kan ik enigsinds wat doen, maar het meeste gebeurt buiten in het zonnetje (waar we momenteel niet zoveel van hebben).
          Soms voer ik ook wat werkaamheden uit op m’n slaapkamer.
          Zo heb ik al een aantal blokjes gedemonteerd daar, alleen vinden m’n ouders dat niet echt fijn:lol

Edit: G-no, soms als ik ff snel naar de andere kant van de schuur wil en ik blijf achter allerlei sturen enz hangen heb ik ook wel eens een kort lontje hoor, dan scheld ik m’n brommertje wel eens uit, ”hou jullie poten thuis” roep ik dan:lol
          Al roep ik dat de eerste 15x als ik blijf hangen niet.
          Ik ben dus wel blij als het wat leger wordt, al is dit ook wel mooi zo hoor, ik sta wel vaker gewoon 10 minuten rond te staren naar wat ik allemaal heb en wat ik er allemaal nog mee van plan ben8)

LeMoN
          Bijdrager

avanti, je moet afscheid kunnen nemen van dingen en dus ook dingen verkopen 😉

TimoO_
            Donateur

whaha ja dat heb ik ook wel eens, alleen kijk ik dan alleen naar m’n rooie (racer) en m’n zwarte (schoolbrommer) en de rest heb ik niet echt plannen mee :P. en ja, ik heb ook best een kort lontje maar ik trap nooit tegen m’n brommers (soms iets hardhandiger rondslepen maar niets kapot maken).

ik heb wel al meerdere malen G-no’s zwarte Si racer in elkaar getrapt maar dat weet hij nog niet 😛 (grapje eh)

als je het aantal brommers zou beperken tot 4 (die crosser, oldtimer, avanti en mini ciao (die kan je toch aan de muur ophangen ofzo) dan zou je een heel relaxe ruimte hebben.

VespaAvanti
              Donateur

Dat NOOIT!!!
                Wat jullie niet op de foto zien is dat ik ook nog één heeeeeeeele mooie Honda SS50 4-takt heb van de eerste eigenaar.
                Met pas 21000 km glopen, die gaat noooooooit weg!
                En zo heb ik nog wat zeldzame brummekes.
                Ik ga dus GEEN afscheid nemen van een groot deel van mijn mooi spul.
                Ik ben een Vespafreak, GEEN mooie opgeruimde met veel plaats schuurfreak
                Ik zou nog liever de rest van m’n leven buiten moeten sleutelen dan dat ik een boel van m’n mooie spul weg doe.
                Veel mensen zullen mij wel freaky vinden zo:lol
                Maargoed, het is mijn Hobby, en ik ben dagelijks met Vespa bezig.
                Dat zal ook altijd zo blijven.
                Voor de meeste is het een vervoersmiddel wat weg gaat als zei hun autorijbewijs hebben gehaald.
                Ik heb inmiddels mijn rijbewijs en ik ben echt niet vanplan al mijn Vespa’s weg te doen.
                Ken je Jay Leno?
                Kijk maar eens op Discovery.
                Als ik geld had zag het er bij mij precies ZO uit8)
                Vespa’s zijn voor mij geen vervoersmiddel, maar een Levenswijze8)
                Als ik 100 ben sta ik dus nog steeds wekelijks in m’n schuurtje (hopelijk dan wat groter) Vespablokjes te reviseren:thumb
                Ik ben natuurlijk wel vanplan op te ruimen, dat doe ik al jaren:lol
                Maargoed, er komt een moment dat ik al mijn zeldzaam spul nog heb, en dat ik minimaal de helft van de schuur vrij heb;)

Oja, TimoO_, een brommer zal ik nooooooooooooit schoppen, al heb ik dat wel eens gedaan met een crosspuch (maar dat is ook geen brommer he:lol)
                Een kort lontje heb ik niet echt, het duurt bij mij lang voordat het londje het kruit bereikt.

TimoO_
                Donateur

haha oke 😛 een echte vespafreak dus. en ja crossers, die moeten tegen een stootje kunnen. kijk maar bij biker buildoff die gast met die vét mooie 2 takt crosser die hem expres had laten vallen om te kijken of hij zijn naam waardig was: the cockroache

VespaAvanti
                  Donateur

Heb het gezien, was inderdaad een raar mannetje:con
                    Wel zeer mooi spul wat ze daar bouwen8)
                    Ff heel wat anders (offtopic), jij gaat toch ook mee met de LimboTour of niet?:?

speedbuxy
                    Bijdrager

Ik zal morgen ook wel eens foto,s van mijn hokken plaatsen want vergeleken met mij heb jij nog bakken met ruimte.
                      Jij kon je rollerbank namelijk nog kwijt in het hok die van mij staat hier als maanden naast me in de kamer:pest

Maar verder wel mooi om te horen dat vespa zo diep zit want hoe meer vaste zielen hoe beter:thumb
                      Het is namelijk wel net wat je zegt de meesten stoppen meteen met de brommer na het halen van het rijbewijs.

barry
                      Donateur

Nieuw programma maken:
                        DIE LUDOLFS II.

LeMoN
                        Bijdrager

Avanti, hoe kun je nou bezig zijn met vespas als je geen ruimte meer hebt :P!?

Van de ene kant snap ik je wel, maar ik zou het echt niet kunnen hebben. Ik ben ook een vespa/citta liefhebber, maar ik houd het momenteel lekker alleen bij mijn citta, ik wil OOIT nog wel eens een ciaoracer maken, als mijn ouders dat goed vinden :P, maarja ruimte gebrek 🙂

VespaAvanti
                          Donateur

speedbuxy: Ben benieuwd naar je foto’s, waar ik zit met m’n spul is iets minder dan de helft van de schuur.
                            De andere helft heeft mijn vader in gebruik, die moet hij ooit nog eens opruimen.
                            Dan hebben we nog een hok, staat ook nog vol troep wat ooit opgeruimd moet worden, we hebben opzich dus plaats zat.
                            Ik vindt het jammer dat veel jongens er op hun 18e mee stoppen, ze kopen het hele zeldzame spul en gaan er naar mijn mening net iets te onvoorzichtig mee om, dat is dan weer jammer.

barry: Wie weet:lol
                            Dan moet ik zeker ook met zo’n hengel allerlei onderdelen weghengelen vanaf een mooi ”stapelsysteem”:lol

LeMoN: Ik kan nog makkelijk met Vespa’s bezig zijn, buiten voor de schuur heb ik meer dan genoeg beklinkerde ruimte.
                            Wij hebben een half hectare aan oppervlakte, ik kan dus zelfs min of meer testritjes maken op eigen grond.
                            Gelukkig is iedereen anders, anders kon ik het ook niet hebben dat er zoveel staat en was er weer een VespaFreak met veel spul minder;)
                            Een vriend van mij heb ik ook aangestoken met het Vespavirus, hij is ook geen doorsnee vespaliefhebber meer:thumb
                            Hij heeft momenteel een stuk of 4/5 vespa’s + een hoop onderdelen in een schuurtje gepropt van anderhalf bij twee meter:D
                            Daar kan je letterlijk geen vuist meer in steken:D
                            Ik kan jou nu al vertellen dat jij zelf ook niet meer jaren aan vespa’s/Citta’s blijft sleutelen.
                            Je haalt op een gegeven moment je rijbewijs, gaat het huis uit, en dan blijft er helemaal niks meer over van je nu zo geliefde hobby.
                            Bij mij gaat dit niet gebeuren8)

Robertez
                            Bijdrager

Ik woon nu al een langere tijd op mijzelf maar dit was een indicatie hoe mijn oude werkplaats eruitzag:
                              Heb het nu wat moeten inkrimpen:P

Dit waren ongeveer de onderdelen

Loek
                              Bijdrager

Vespa’s zijn voor mij geen vervoersmiddel, maar een Levenswijze
                                Als ik 100 ben sta ik dus nog steeds wekelijks in m’n schuurtje (hopelijk dan wat groter) Vespablokjes te reviseren

Mijn pa is ook het grootste deel van z’n leven een rommelaar geweest 😀 Tot dat de vrouw in huis kwam. Wacht maar Avanti tot je op een dag een huwelijksaanzoek doet, kijken hoeveel brommers je mag houden van … 😀

Ik heb thuis ook al zo vaak gezegd dat het meer dan een vervoersmiddel is, de ciao heeft gewoon geschiedenis en brengt mensen nu al 40 jaar overal waar ze moeten zijn over de hele wereld terwijl het model bijna onverandert is gebleven. Eerste simpele massaproductiebrommer met V-snaar en vario optie. Puch maxi enz enz zijn er niets bij. Ik moet gaan stoppen want ik dwaal af :lol

VespaAvanti
                                Donateur

Loek: Dat afdwalen is alleen maar goed:thumb, al is het wel offtopic min of meer:con
                                  Voor ik ooit een huwlijksaanzoek doe weet ik al dat die vrouw er ook niet vies van is om eens te sleutelen en vettige handen te krijgen8)
                                  Als ik het drastisch moet inkrimpen kan zo iemand voor mij de pot op:D
                                  Al ben ik wel al bezig om wat meer ruimte te maken, ik ben momenteel volop bezig met een opknappertje, na die staan er +/- nog 10/15 te wachten tot ze aan de beurt zijn.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 206)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.