Vespa-Ciao.NL
:: Het “show je werkplaats” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het “show je werkplaats” topic

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 206)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Foto’s van mijn werkplaats/brommer en onderdelenschuur komen waarschijnlijk de komende tijd nog niet.
      Er staan te veel brommers en onderdelen om een mooie foto te kunnen nemen:con

barry
      Donateur

Neem toch een foto VespaAvanti.

PoliniCitta
        Bijdrager

mijn werkplek, op dit moment een zootje. En me pa en ik zijn bezig om de werkplek uit te breiden. we willen zeg maar een soort van werk’eiland’. de meeste kennen wel de keukeneiland.
          Zoiets wil ik dus ook:)

Heb aardig veel gereedschap, dat op het bord is lang niet alles.

TimoO_
          Donateur

VespaAvanti :
            Foto’s van mijn werkplaats/brommer en onderdelenschuur komen waarschijnlijk de komende tijd nog niet.
            Er staan te veel brommers en onderdelen om een mooie foto te kunnen nemen:con

dat is waaraan ik dus een hekel begin te krijgen 🙂 ik wil het aantal brommers in de werkplaats willen beperken tot 2/3, meer niet. onderdelen maakt mij niets uit die kan ik altijd wel ergens neerzetten, en m’n schoolbrommer in de garage. als dat lukt heb ik lekker veel ruimte 😀

VespaAvanti
            Donateur

Dat ben ik dus ook al jaren vanplan TimoO_.
              Alleen als ik er weer eentje verkocht heb dan zie ik meestal binnen de korste tijd minimaal één of anders twee hele mooie koopjes:con
              Net zoals de Ciao die ik heb gekocht waar Polini waterkoeling opzat8)
              Zoiets laat ik m’n neus dan niet voorbij gaan en dan staat de schuur gelijk weer ietsje voller:con
              Door dit verschijnsel heb ik nu dus alleen nog maar een klein gangpaatje waar ook nog eens de Vespa van m’n broertje en m’n dagelijkse Vespa in staan.
              Die moet ik zelfs uit de schuur zetten wil ik er redelijk makkelijk doorheen kunnen lopen:o
              Maargoed, het is niet anders.
              Als ik ooit op mezelf woon en het kan betalen bouw ik gewoon een gigantische schuur en heb ik royaal de plaats8)
              barry: Ik zal straks eens een foto’tje knippen;)
              Er zitten maar hele kleine raampjes in de schuur dus daglicht komt er bijna niet, en de spaarlampen die er hangen geven ook al niet gigantisch veel licht.
              Sta dus niet raar te kijken als je er bijna niks van ziet:|

Loek
              Bijdrager

Ik verheug me er al op Avanti :lol

VespaAvanti
                Donateur

De spaarlampen worden momenteel warm zodat er nog net wat meer te zien is:lol
                  Over fftjes komen de foto’s er dus aan:thumb

Edit:

Hier komen ze dan, wat foto’s van mijn ”werkplaats”, oftewel hok waar al mijn gereedschap en Vespaspul staat.
                  Het staat zo vol dat er geen vierkante centimeter meer leeg is, en ik dus ook niet echt goede foto’s kan maken:|
                  Mijn werkplaats is buiten, VOOR de schuur bij mooi weer, met het weer wat het momenteel is kan ik dus niks doen:con

Zoals ik al eerder zei wordt je er bijna geen wijs uit, het staat dus TE vol bij TE slecht ligt:con

Dit is dus mijn ”gangpad” om verder de schuur in te gaan, om er echt fatsoenlijk langs te kunnen moet ik mijn dagelijkse Vespa (de oranje), en de blauwe Vespa (dagelijkse van mijn broertje), er uit zetten.
                  Helemaal recht zie je een groene met blauw spatbord, dat is mijn crossVespaatje waar ik al heel wat lol aan beleeft heb (vooral een aantal jaar geleden), de zwarte daar naast is de crossVespa van m’n broertje.
                  Voor de rest zie je nog wat opknappertjes en m’n Avanti met kenteken8) (die met de gele wielen)

Dit is/was mijn werkbank, daar kon ik vroeger nog redelijk goed bij.
                  De kastjes die er op staan kan ik dus ook niet meer goed bij, vanwege die reden ben ik al jaren niet meer helemaal achter in die kastjes geweest, het is dus altijd grappig om weer wat ”nieuws” te ontdekken als je alles aan de kant zet en zo’n kastje gaat opruimen:lol

Bij deze planken kon ik vroeger goed bij, nu niet meer, vandaar dat het tegenwoordig een heel avondtuur is om alleen al een spuitbusje remreiniger of WD40 te bereiken:lol

Hier ligt ongeveer 45% van mijn hoeveelheid losse carters, en ongeveer 50% van m’n losse orginele cilinders en kopjes.

Een doosje met ”wat” carbjes en luchtfilters, ongeveer 75% van wat ik los heb.

Het meest opgeruimde deel van de schuur, links m’n vooraadje nieuw spul (kabels/bougie’s/spietjes/krukaskeringen enz)
                  Bovenaan zie je al m’n snelle cilindertjes + kopjes (op een 70polini, 70DR Evo, 50 en 60LC Polini en 50 athena na, die liggen momenteel op m’n slaapkamer)

Nog een foto waar je niet echt wijs uit wordt, een foto maken waarbij je de grote van de schuur ziet is niet mogelijk:con

Rijtje brumkes vanuit een andere hoek, helemaal achteraan zie je als je goed kijkt twee van m’n opknap NSR’s staan.
                  Jaja, kijk maar goed, achter die met de gele wielen staat er nog één:D

Van links naar rechts: M’n ”mini Ciao”, met Cittawieltjes en 70DR, de blauwe was een koopje vanwege de uitlaat en het electronisch blok, de rode is één van m’n oldtimertjes met kenteken, en rechts is m’n SS50 4-takt oldtimerschakelbrommer.

De Ciao met 50DR, 13:13 en Polini SP van m’n broertje, MET trekhaak:thumb

Paar blokkie’s op een plankie, vond het wel een geinige foto:lol

Één van de ”zoldertjes” met spul, bij de achterste zooi in de rechter schuine kant liggen nog allerlei ”verassingen” die ik al jaren niet meer echt goed heb kunnen zien, al weet ik het natuurlijk wel nog ongeveer.
                  op de achtergrond zie je een ”stapeltje” 4-spaaks achtervelgen liggen.

Wat betreft lege ruimte heb ik gelogen, ik heb nog een halve vierkante meter die leeg is:lol

Dit is onze zitmaaier, als ik het gras wil gaan maaien ben ik eerst 10 minuten bezig met hem uit te bouwen, gelukkig viel er de afgelopen maanden gelukkig weinig gras te maaien;)

Dit was mijn ”werkplaats”, veel plezier met uren staren naar alle kleine details die op de foto’s te zien zijn:thumb
                  Dit is slechts een collectie van mijn foto’s nog lang niet alles staat echt goed op de foto.

CiaoSTB
                  Bijdrager

Hooooly sh*t !!!!=) die spellen waar je dingetjs op je scherm moet zoeken zijn hier niks bij

Paultje!

de tering jij heb een hoop vespa spul:o

jordy
                      Bijdrager

wooooow
                        je kan je kont nog niet eens draaien daar =)
                        maar dat maakt de vespa hobby natuurlijk niet minder leuk 😉
                        is misgien eens iets gaan verkopen geen idee??
                        kun je mijn trouwens een pm sturen wat je nog voor uitlaten hebt
                        ik ben misgien nog opzoek naar eentje;)

hansieb
                        Moderator

Jezus man wat een bende , hoe oud ben je en woon je nog bij je pa en moe ?

Die van mij zouden echt zegge OPZOUTEN met die brommers!

LeMoN
                          Bijdrager

omg vespaavanti ik zou helemaal GEK worden als mijn schuur er zo uit zag. Ik heb nu al een hekel aan mijn schuur omdat hij zo vol is. Ik zou zeggen mest hem is een keer goed uit en je weet niet wat je overkomt :P!

VespaAvanti
                            Donateur

Hey
                              Het is inderdaad wel veel.
                              verkopen ben ik mee bezig, ik knap opknappertjes op en die gaan dan in de verkoop.
                              Het probleem is dat ik me niet kan inhouden om toch naar goedkope Vespa’s te zoeken op marktplaats:con
                              Als er dan eentje weg is zie ik weer twee superkoopjes en staat het weer voller:con
                              Uitlaatjes verkoop ik niet, ik blijf vespa rijden tot m’n 100e verjaardag (of langer), en dan kan ik die uitlaatjes goed gebruiken als ze niet meer leverbaar zijn:thumb
                              En ik spaar ze, is ook één van de redenen dat ik er momenteel geen verkoop;)

Edit:
                              Hans, ik woon inderdaad nog thuis, het begon met één maximaal twee brommers, toen maximaal 4 en nu heb ik dit.
                              Wat dat betreft heb ik wel makkelijke ouders, zo lang het binnen staat mag het van hun (al heb ik ook nog een stuk of 6 wrakken buiten staan onder een afdak:con)
                              Eigenlijk moet ik een hele grote loods hebben, dan begin ik mijn eigen Vespa museum8)

LeMoN: Uitmesten is geen optie, er valt gewoonweg niks uit te mesten omdat alle troep al is weggegooit en ik bijna alles zo goed mogelijk heb ”opgeruimd”.
                              In het echt ziet het er een stuk minder rommelig uit en zie je dat er gewoon TE veel mooi spul in een TE kleine schuur staat:D

G-no
                              Donateur

damn vespaavanti ik had al zo’n vermoeden dat je veel had, maar dit=)! je woont in nederweert he? das nie zo gek ver van mij vandaan, krijg toch zin om het eens te komen bekijken:D

hoeveel brommers staan er nu precies bij je thuis?

TimoO_
                                Donateur

hm het is chill om zoveel spullen te hebben, ik dacht dat mijn werkplaats al vrij vol stond maar dat valt nog enigzins mee nu ik dit zie. maar zit jij eigelijk wel vaak te sleutelen? want het lijkt mij écht kortom onmogelijk om daarin meer dan 1 uur te sleutelen zonder al die brommers fijn te stampen.

ik ben blij dat ik eens langzamerhand m’n werkplaats op begin te ruimen.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 206)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.