Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › het LC maken van een AC cilinder
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 8 maanden geleden door de papkarre.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juli 2007 om 18:09 #206639
Je koelt alleen de kop , dus dat is nog jammer.
Echte LC word de hele cilinder gekoelt maarja misschien zou je voor de fun eens alle ribben van de kop kunnen afslijpen een soort van bakje fresen van alu.
Dit vierkante bakje op de cilinderkop lassen en een radiateur + waterpomp + accu op de ciao plaatsen.
Maar dan zit je nog met het probleem van de bougie 😕
3 juli 2007 om 19:31 #206640in dat bakje aan de boven kant heel veel indeuken en dan vastlassen aan de kop
je boort een gat in die put die je had gemaakt draad erin en dan bougie en dat ook doen voor tapeinden
toch?3 juli 2007 om 19:37 #206641Zonder pomp werkt het systeem ook perfect.Ik heb nooit problemen gehad met de Eurocilindro kop & nu ook niet met de Polini Lc kit.Met een pomp gaat het koelvloeistof sneller rond,maar mag ook weer niet te snel rond gaan,anders krijgt het de kans niet om af te koelen.
3 juli 2007 om 20:05 #206642
.-{2F4OV}-.ArvidW :
Gewoon MigMag:P2F4ov, dat lijkt mij overbodig, zelfs bij de 2F4R hebben ze dat niet dus lijkt mij voor vespa cilindertje ook niet nodig (en het is gewoon kei veel werk:()
Eigenlijk is het alleen maar een bakje eromheen maken met een in en uitgang 🙂
Noem me ma gwoon sil hoor:lol
Maar da wist ik niet.. dacht egt dat t binnenin om de cilinder heen ging als n glijbaan..
Mja als ze da zelfs bij de 2F4R niet hebbe gdaan zal t idd niet veel uitmaken
4 juli 2007 om 15:38 #206652lassen van gietijzer
Gietijzer :
We hebben verschillende soorten gietijzer :
– Nodulair gietijzer : Goed lasbaar , hoge rek en goede treksterkte.
– Wit gietijzer en geoxydeerd gietijzer zijn onlasbaar
– Grijs gietzijer : is redelijk lasbaar
– Smeedbaar gietijzer is goed lasbaar.
Gietijzer is meestal slecht lasbaar , soms zelfs onlasbaar.Wegens de grote verschillen die er in gietijzer bestaan , kunnen we aangaande het lassen alleen enkele algemene richtlijnen vooropstellen :
– Altijd eerst de oxydehuid verwijderen
– Het werkstuk altijd olie- en vetvrij maken( indien mogelijk kan men het stuk uitkokenom de olie te verdampen )
-Wanneer men scheuren wil herstellen, moet men die eerst met kleine gaatjes afboren om verder scheuren te vermijden.(Dit word meestal toegepast bij dikke stukken )Nu we hebben 3 verschillende methoden om gietijzer te lassen:
– Warm lassen van gietijzer
– Halfwarm lassen van gietijzer
– Koud lassen van gietijzer
Omdat het meeste koud lassen word toegepast ga ik niet uitbreiden over halfwarm en warm lassen.Koud lassen van gietijzer:
Dit word het meeste toegepast , men moet ervoor zorgen dat men zo weinig mogelijk
warmte inbrengt dmv het leggen van korte dunne lassnoeren.De lengte van de snoeren is 3a4 cm ( ligt er ook aan hoeveel ruimte je hebt om te lassen).Men last met weinig stroom en met een dunne elektrode.Elektroden die voor het lassen van gietijzer kunnen gebruikt worden :
-Zuiver Ni – electroden :
Deze zijn geschikt voor het lassen van grijs gietijzer en het verbinden daarvan met gewoon staal .Voor dikke stukken worden ze niet gebruikt.Ze zijn duurder dan basische elektroden of 50/50 Fe – Ni Elektroden.– 50/50 ijzer – nikkelelectroden ( 50/50 Fe-Ni )
Deze zijn beter dan de zuiver Ni – electroden.Ze hebben daarboven een betere treksterkte , een hogere taaiheid en zijn goedkoper.Daarom worden ze het meest gebruikt.Ze zijn wel iets minder goed lasbaar , maar ze zijn geschikt voor alle gietijzer soorten.– De monelektroden :
Deze zijn geschikt voor de meeste gietijzersoorten.Ze zijn samengesteld uit een Cu / Ni –
legering in een verhouding van 70/30.Ze zijn goed lasbaar , maar zeer duur.voor de menzen die niet hebben opgelet bij scheikunde: Fe= ijzer(ferro) Cu= koper (cuprum) en Ni= nikkel
bron: [url]www.2stroke-tuning.nl[/url] (erg goede en diepgaande 2 takt tuning site)
9 juli 2007 om 23:32 #206655Wat betreft het pompje, kijk eens naar minibike onderdelen! Je hebt mechanisch aangedreven pompjes, van Blata en voor polini minibikes. Die kan je met een snaartje vanaf je krukasmoer (eventjes een moertje draaien met een gleufje, zodat het riempje daarin kan vallen zegmaar) aandrijven. Moet kunnen! 😉 kachelradiateur van een auto onder de tank, en gassen maar 😉
10 juli 2007 om 08:13 #206656ik denk dat je dan beter je snaar aan de pully moet doen want anders duurt het een eeuw voordat die warm is want nou begint ie gelijk te koelen en dan niet
toch -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.