Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 7 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 augustus 2014 om 11:43 #118101
Thanks Cеть-2 ! Ik zoek geen wielen, maar voornamelijk klein spul, ik ben bezig met een lijst met foto’s en plaatjes en nummers uit het onderdelenboek, best veel werk. Als deze klaaris zal ik die hier wel even plaatsen, moet ik ook nog een manier vinden om een pdf ergens online te zetten.
8 september 2014 om 19:14 #118558Kadootje van onze italiaanse vrienden op Facebook van A.U.C
8 september 2014 om 20:33 #118560Dat is zeker een mooi cadeau! Weet je ook hoe deze waaier tot stand gekomen i?
Ik ga ervan uit dat ze gewoon in hun eigen ledenbestand hebben gekeken wie welke brommer in welke kleur heeft of zijn dit gegevens van Piaggio zelf?
Dit zou natuurlijk ook weer kunnen helpen in het uitpluizen van de bouwjaren, als deze lijst 100% zeker klopt zou je eventueel bouwjaren ermee kunnen uitsluiten.. Alleen nu werkt dat niet aangezien de lijst niet compleet is.
Maar het is mooi om te zien!
Bedank ze maar hartelijk!
En nu we het toch oer Adotta Un Ciao hebben, zeker een aanrader voor diegene hier die ook een Facebook account bezitten:
10 september 2014 om 07:51 #118556miniciao1968 :Kadootje van onze italiaanse vrienden op Facebook van A.U.C
Handig ! Ik weet niet of het allemaal 100% klopt, mijn 68-er is grijs en die kleur staat hier als alleen verkrijgbaar in 1967, heb ook wel eens een 69-er gezien in het grijs.
Heb nu ook foto’s van van mijn twee andere ciao’s gemaakt, de blauwe en het rode wrakje. Zal ze even uploaden binnenkort.
.
10 september 2014 om 15:50 #118357Ik zal ook graag de waaier willen zien, maar ben 110% anti facebook. Kan je deze niet hier op het forum uploaden?
11 september 2014 om 10:01 #11856712 september 2014 om 12:44 #118574Ik heb in te koop gevraagd een posting geplaatst met spullen die ik zoek voor mijn groene 68-er, mocht er iemand nog iets hebben liggen dan hoor ik het graag. Zie ook deze pdf:
http://www.vespa-ciao.nl/datas/users/700-ciao%20groen%201968%20missende%20delen.pdf
.
27 september 2014 om 08:15 #61834Ik had het TNO keuringsrapport al in mn perso geupload maar eigenlijk hoort ie in t oldtimertopic, dus hier is ie:

Het gaat dus om een wijziging van het 19″ model B7109 naar het 17″ model B8144 en alle daarbij komende veranderingen zoals aanpassingen in de achternaafoverbrenging. De keuring geschiede 4 december 1968 dus kunnen we er vanuit gaan dat de B8144 het nieuwe model voor 1969 is. In de praktijk verkochten de fietsenmakers nog een half jaar het vorige model om de oude vooraad op te maken. Dit rapport betreft dus een wijziging. Van alle onderdelen die niet gewijzigd werden blijven specificaties gelijk aan B7109.
Gr. Wim.
22 oktober 2014 om 15:10 #118613Weet iemand wat de breedtemaat is van de Ciao oldtimer banden? Ik wil graag oud profiel op de oldtimers en heb daarom laatst 17-2 (NOS) banden gekocht (ik weet het, als je er veel op rijd moet je gewoon nieuwe oldtimer banden kopen van conti oid). Toen ik deze banden binnen kreeg leken ze mij erg smal :-), terwijl ik er vanuit ging dat 17-2 gewoon 2.00 breed is en dus universeel.
Er staat niet veel op banden behalve 17-2 en 635. Heb even de band opgemeten van de Ciao die ik thuis heb staan en die is 52mm breed waarbij het profiel doorloopt tot aan de zijkant. Bij de banden die ik het gekocht zit minder profiel, eigenlijk alleen boven op het loopvlak. Heb de nieuwe banden nog niet om de velgen zitten, kan best zijn dat het meevalt. Doordat het profiel op het loopvlak minder breed is, lijken ze in ieder geval veel smaller.
Mijn vraag is dus eigenlijk: is 17-2 altijd even breed of zit er toch nog verschil in?
22 oktober 2014 om 16:13 #118614Ieder merk en type band wijkt wel een beetje af van die breedte…
Op mijn 19″ zaten dacht ik Vredenstein banden van 19-2.00
26 oktober 2014 om 07:56 #118640Deze staat op Ebay kwam ik tegen in mijn zoektocht na een koplamp.. Heb zelf nieuwe Vredenstein. En op mijn andere zitten volgens mij Michelin.
26 oktober 2014 om 16:27 #118646Goedemiddag,
Vandaag heb ik deze 2 Vespa’s opgehaald. Helemaal origineel en in vrij nette staat. Volgens mij gaat het hier om het model Bravo uit 73 volgens framenummer? Een is met een metalen tankje en ander is van kunststof. Ik heb het idee dat de brommers vrij zeldzaam zijn, ik kom ze niet tegen op marktplaats o.i.d. De bedoeling is dat ze na wat poetswerk de verkoop in gaan.
Daarom mijn vraag heeft iemand enig idee wat voor waarde de vespa’s hebben? ze zijn beide zonder kenteken. Lopen niet aangezien ze lang hebben stil gestaan. Meeste plastic werk is ook intact.
Ik hoor het graag.
Mvg Piet uit Lisse (zuid-holland)

26 oktober 2014 om 16:35 #118647Mooie brommers! Je ziet ze inderdaad weinig. Desondanks zijn ze niet veel waard. Wat de gek ervoor geeft natuurlijk maar ik heb een vergelijkbaar exemplaar voor 50 euro gekocht, zonder kenteken maar liep wel.
Veel meer dan 100 euro zou ik er niet voor verwachten.
26 oktober 2014 om 16:39 #118648Waarde is altijd lastig te bepalen. Iemand die het heel graag wil hebben omdat ie er al een tijd naar op zoek is zal er ongetwijfeld meer voor betalen dan iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Ik hou er zelf altijd rekening mee dat er eventueel nog een kenteken op moet komen, kosten daarvoor zijn 165 euro ex kosten, dus eventuele onderdelen die nodig zijn en als je ver van een keuringsstation woont vervoer/benzine kosten e.d.
Als je dat bedrag afhaalt van de waarde van een brommer in dezelfde staat op marktplaats met kenteken dan heb je een idee.
Als ik naar mijzelf kijk dan koop ik vergelijkbare brommers zonder kenteken voor tussen de 20 euro voor een opknapper tot ± 150 euro voor een hele mooie in super originele staat. Meer heb ik er niet voor over, maar iemand anders misschien weer wel.
27 oktober 2014 om 17:07 #118653Bedankt voor de info!
Ik heb vandaag zitten kijken hoe ik ze aan het lopen kan brengen. Het blok gaat bij alle 2 de vespa’s niet rond. Via het ‘heveltje’ op het stuur gaat er een kabeltje naar de cilinder kop. Heeft dit met het starten te maken? Het lijkt mij dat de segmenten in de koppeling moeten uitzetten zodat het blokje gaat draaien. De ketting en V-snaar zijn nog goed. Voor de rest even de carbs schoonmaken.
Het belangrijkste nu: hoe krijg ik het blokje rond?

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.