Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao1968
    Bijdrager

Hallo Bas, ik zag net in jouw eigen topic dat jij nog de korte rode Ciao stickers zoekt? Heb ze net deze week besteld in Italië, als ze een beetje goed zijn bestel ik er misschien nog wel een paar, en dan kan ik ze eventueel ook wel voor jou er bij bestellen. Kosten iets van 12,50 inc verzend per twee.

Ik heb bijna alle chassis nummers van mijn andere Ciao’s ook gevonden intussen. Moet ik die nu hier in dit ‘oldtimer’ topic plaatsen of in het andere ‘chassis nummer’ topic?

Misschien dat jij mij kan helpen trouwens, zou jij misschien het verschil in lengte willen opmeten v/d treeplank van jouw 19″ en een jongere (langere) Ciao? Ik zoek namelijk nog een korte treeplank. Ook zou er hoogte verschil moeten zitten in de bok/standaard vermoedelijk ivm de hoogte van de 19″ wielen.

Van mijn groene is de standaard half afgebroken. In het onderdelen boek heeft het standaard van de 19″ Ciao een ander onderdelen nummer. Ook ben ik benieuwd wat voor achterlicht er op jou 68-er zit… op mijn grijze 68-er zit wel een kort treeplank, en een achterlicht maar deze staan in mijn stalling niet bij huis.

Vr gr,

Rody

Wilk1985
      Moderator

Hallo Rody en welkom!

Ik ga zo in het andere topic je framenummers even toelichten. De lijst is zoals je al zag niet heilig, soms zit er een erg vreemde volgorde in maar over het algemeen is het goed te doen ome een bouwjaar te achterhalen!

Hier vind je nog standaards, ik heb deze zelf ook op mijn Ciao zitten en hoewel het niet origineel is is de pasvorm redelijk.

http://www.leertouwer.com/default.asp?id=59&page=1&usescope=0&ps=100&pg=&search_id=1&txtrows=&search_word=ciao+standaard

Ik kan niet wachten om meer foto’s van je verzameling te zien! En ook al is het niet bij jou om de hoek ben je zeker uitgenodigd voor de oldtimertour zondag 7 september!

Gaaf ook dat je er een hebt met starre vork, zal vast erg strak sturen!

Ciao1968
        Bijdrager

Even wat foto’s ge-upload. Bij de meeste is de eerste foto zoals ik hem kocht. Ik hou mijn Ciao’s altijd zo origineel mogelijk, in de originel kleur. Ik heb liever een wat beschadigde originele, dan een glimmend gerestaureerde.

Groene 68-er

Grijze 68-er

Witte 72-er

Rode 74-er

Blauwe 197?, is helaas overgeverfd

Oranje 197? wrak Ciao Arcobaleno S.C., deze is er slecht aan toe.

.

DinoH
          Donateur

P-R-A-C-H-T-I-G!!

Cеть-2

Ciao1968 :
              …Ik hou mijn Ciao’s altijd zo origineel mogelijk, in de originel kleur. Ik heb liever een wat beschadigde originele, dan een glimmend gerestaureerde.

Groene 68-er + Grijze 68-er

Volledig mee eens :thumb Gewoon die handel zo laten zoals ’t er nu uitziet, lekker doorleefd!

Mijn grijze 17″ bj.’70 ciao lijkt wel erg veel op de jouwe:

Ciao1968
              Bijdrager

Leuk ! Ziet er nog mooi uit dit 17″ broertje/zusje van de mijne :-)! Bij mij zit er wel een verkeerd stuur op, er hoort er een op zoals die op mijn groene zit. welk jaar is die van jou? zal zo tussen de ’70 en ’72 zitten ongeveer?

@Wilk, bedankt voor de link, ik ga voor een originele :-), daarnaast denk ik dat het er een voor een 17′ Ciao is, die van een 19″ Ciao is hoger… en zal wat lastiger zijn om te vinden… Zie de foto hieronder voor het verschil.

Bas23
                Bijdrager

Hallo Rody,

Ik moet de Ciao vanmiddag nog even na lopen voor de RDW keuring van maandag, ik zal dan gelijk even het voeten plankje opmeten voor je. De standaard wordt heeeeel erg moeilijk ik zoek deze zelf ook nog. Mijn voeten plankje heeft ook een klein scheurtje dus deze wil ik ook tzt vervangen. er stond laatst een standaard op MP maar deze was al verkocht.
                  Het achterlicht is gewoon het gebruikelijke, kapje was bij mij stuk, heb deze vervangen toen. Ik heb met veel geluk en dankzij Minciao stickers kunnen krijgen, Maar een extra setje is altijd welkom! Mooie foto’s trouwens!! Jammer van het V stuur deze hoort niet op de grijze. En het schaarse kleine koplampje mis je ook. gereedschap bakje. Er stond laatst een kleine koplamp ook op MP. Als je die lusso weg doet wil ik hem wel hebben:D Leuk nieuw project!

miniciao1968
                  Topic starter

Miniciao1968 aan Ciao 1968…:D
                    mooie verzameling originele Ciao’s heb je! Goed ook dat je ze origineel laat…
                    De sticker die ik ooit in Italie met 24 sets tegelijk kocht, kostte slechts een fractie van wat jij nu betaald, en ik heb deze ook tegen kostprijs doorverkocht op het forum. De laatsten zijn recent naar Bas gegaan…
                    Is dit ook jouw Ciao: ?

VespaAvanti
                    Donateur

Ciao1968 :

Groene 68-er

Leuke Ciao, die komt mij bekend voor, denk ik.
                      Heb jij deze jaaaren terug in Nederweert (Limburg) gekocht?
                      Staat me iets van bij dat een vriend of kennis hem toen opgehaald heeft.

Dit was in mijn begintijd, toen ik amper verstand van Vespa’s had.
                      Verkocht (met tot op de dag van vandaag spijt) voor ik geloof 65 of 70 euro.
                      Ik vond het frame maar irritant, niks paste van andere Ciao’s:lol

Hier wat foto’s uit mijn archief:

EDIT: Het is hem gewoon, te zien aan de beschadiging van de tanksticker:D

Cеть-2

jeetje @VespaAvanti, ..dit is ’n leuke re-post! :thumb

Ciao1968
                        Bijdrager

VespaAvanti :

Leuke Ciao, die komt mij bekend voor, denk ik.
                          Heb jij deze jaaaren terug in Nederweert (Limburg) gekocht?
                          Staat me iets van bij dat een vriend of kennis hem toen opgehaald heeft.

Dit was in mijn begintijd, toen ik amper verstand van Vespa’s had.
                          Verkocht (met tot op de dag van vandaag spijt) voor ik geloof 65 of 70 euro.
                          Ik vond het frame maar irritant, niks paste van andere Ciao’s:lol

Hier wat foto’s uit mijn archief:

EDIT: Het is hem gewoon, te zien aan de beschadiging van de tanksticker:D

Hey, wat leuk om de vorige eigenaar zo tegen te komen! Het verhaal klopt inderdaad, kennis van mij heeft hem bij jou dus opgehaald. Jij hebt er geen onderdelen meer van liggen toevallig? Je zoekt je echt helemaal suf naar onderdelen van een 19″ :boos….

Hoe ben jij er aan gekomen als ik vragen mag? En als het misschien mogelijk is om jouw foto’s wat groter in te scannen (of te fotograferen) en naar mij toe te mailen zou ik dat heel erg gaaf vinden.

Miniciao1968 aan Ciao 1968…
                          mooie verzameling originele Ciao’s heb je! Goed ook dat je ze origineel laat…
                          De sticker die ik ooit in Italie met 24 sets tegelijk kocht, kostte slechts een fractie van wat jij nu betaald, en ik heb deze ook tegen kostprijs doorverkocht op het forum. De laatsten zijn recent naar Bas gegaan…
                          Is dit ook jouw Ciao: ?

Nee helaas, Die is grijze is niet van mij :-).

vr gr,

Rody

Piet30
                          Donateur

I like to show my 1969 Ciao Moped.

To me it looks that it has original painting. I never saw that color combi with white fenders and blue stripes on top on the fender.

Also interesting for that build jear is that the tankdop has larger diameter, normally it has a smaller diameter than the newer models with 17″ wheels. Or did you ever see a 1969 frame with the big tandop?

Cеть-2

Het typeplaatje, zul. Ges. Gewicht 140 kg
                              Eenmaal daarboven breekt ’t brommertje doormidden 🙁

Ciao1968
                              Bijdrager

To answer your questions. On the numberplate tag there is some white overspray, so i’m not sure it is the original paint, but it must not be so difficult to see if it is ever repainted. I think in 1969 they switcht to a larger tankfill size.

Cеть-2

Ciao1968 :
                                  Je zoekt je echt helemaal suf naar onderdelen van een 19″ :boos….

Op ebay.it (ciao 19 inch) staan 2 advertenties. Een 19″ roestig voorwiel en nog 2 nieuwe velgen.

Weet ’t niet helemaal zeker maar de gele voorvork lijkt ietsje langer te zijn:
                                  http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=161405385464&ssPageName=ADME:X:AAQ:IT:1123

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.