Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 7 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 juni 2014 om 17:58 #118073
Ja ik denk zelf ook ’74 maar wel vreemd dat er precies bij mijn nummerreeks weer geen C7E1T voor staat??
En dat de framenummers mooi oplopen in getal waardoor mijne ouder of uit ’72 zou zijn maar opeens duikt in ’74 een nummerreeks op die veel lager is, maar daar staat weer geen C7E1T voor??Ik ga verder met een eigen topic over de Ciao: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=34523
Gr. Wim.
(mijn nr C7E1T 1508558 )
11 juni 2014 om 20:31 #118128De Oldtimer Ciao begint zowaar nog wat te worden….
Ik zie mooie fotos en lees leuke verhalen…
Ook mijn rij seizoen is alweer lang begonnen, de Bravo en de 2 Ciao’s staan weer bij huis en worden regelmatig met veel plezier gebruikt. Er zijn zelfs originele bolle gelaste uitlaatjes onderweg naar me… daar moet ie nog mooier van gaan klinken 🙂12 juni 2014 om 11:15 #118129Bas23 :
Ook een mooie Ciao! Maar het voor spadboard hoort er niet op, je mist de stangetjes. Verder erg netjes geworden.Bas dit hoort wel, de Ciao is van “75 waardoor hij geen stangetjes meer heeft. Ciao’s t/m “74 hadden voor de stangetjes nog zitten.
12 juni 2014 om 18:43 #59003Dat klopt Dino:D heb ik inmiddels al over de pm recht gezet
12 juni 2014 om 19:20 #118130Hallo
koplamp open gemaakt en kom dit tegen, is dit buislampje een stadslicht of zo? nooit gezien

12 juni 2014 om 20:16 #76262Dat klopt Daarom zitten er 3 standen op je koplamp; Stadslicht-uit-Grootlicht
16 juni 2014 om 19:11 #118137Hier maar even mijn frame én motornummer bij elkaar plaatsen,
C7E1T *1508558*

Bloknummer *2067974*

NL B 8144 en de oranje kleur.
26 juni 2014 om 21:36 #118173Zo ik plaats het hier ook even voor diegenen die eigenlijk alleen dit topic volgen!:
7 september gaan we een rit rijden met de oldtimers! Zie voor meer info het topic:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=34598
Ciao ciao
19 juli 2014 om 14:43 #84493Ik weet niet of ze al gepost zijn maar een 2e keer zijn ze het sowieso waard 🙂

En weer ff leven in dit topic blazen !
20 juli 2014 om 20:49 #118261Gave foto Dino, die Italianen nemen het oldtimerverzamelen erg serieus 🙂
Ik heb ook nog een geinige foto, ik heb de afgelopen week een heeeele bijzondere Ciao op bezoek gehad om lopend te maken.
De Miniciao waarover in de eerste pagina van dit topic al gesproken wordt!
Ik bedank Miniciao68 voor het vertrouwen :D. Het was leuk om aan de Ciao te werken. Geinig dat het qua kleur en nog wat onderdelen een tweeling is van de mijne en hij ziet er erg netjes uit.
25 juli 2014 om 15:12 #118291Hallo
Ik heb een probleempje met mijn oldtimer, hij start netjes als hij stationair draait valt hij telkens in 1 keer stil dan start je weer doet ie het gewoon en draait hij effe stationair en weer in 1 keer stil. Zouden dit de cp kunnen zijn? die zijn niet vervangen. De carb is schoongemaakt en was netjes bougie is keurig en als je gewoon gaat rijden is er niets aan de hand alleen bij stationair gelijk stil.
25 juli 2014 om 19:22 #118293Leuke foto Jos
😀 Mooi setje voor de heb zo:whistlePs, is er trouwens iets over bekend wie laatst die 19 inch heeft gekocht in Zeeland? Mischien
iemand van het forum hier?25 juli 2014 om 22:49 #118294@ Kanarie zou het kunnen dat er misschien een keer een 38.2 zuiger ingegaan is? Een oldtimer hoort standaard met een 38,4 te rijden, als je nu met een te kleine zuiger rijdt heb je erg weinig compressie en dat uit zich in de slechte stationairloop.
Als de contactpunten nooit vervangen zijn is dat zowieso de moeite om te proberen.
22 augustus 2014 om 00:00 #118440Wilk1985 :
Daar is hij dan, de update!Ik ben begonnen met de lijst van Miniciao1968 en heb de informatie die ik in dit topic in nog posts kon vinden overgenomen en daar waar het bouwjaar niet bekend was het opgezocht met de lijst van CCC. Wie mij van meer informatie kan voorzien hoor ik heel graag! Ik heb wat velden bijgevoegd omdat ik ook benieuwd ben of de RDW per verschillende modellen ook verschillende goedkeuringsnummers gebruikt etc. Ik weet dat de RDW ook verschillende benamingen gebruikt voor de modellen, dit wil ik graag in kaart brengen daarom ben ik benieuwd wat er bij jullie als “handelsbenaming” op het kentekenbewijs staat.
Ik wil deze lijst zeer vaak blijven updaten, en ik wil ook nog wat verder gaan! Mijn idee is om nog meer lijsten te maken, en niet alleen van de Ciao maar van ALLE Vespa’s die wij met zijn allen bezitten. Zodat het in de toekomst makkelijk wordt om het bouwjaar naar een framenummer te herleiden, niet alleen van oldtimers maar ook van nieuwe Ciao’s Citta’s, Si etc etc.
Ik open binnenkort een topic waarin de informatie zal worden bijgehouden en gepubliceerd van de nieuwere modellen, maar voordat ik dat kan doen heb ik wel gegevens nodig om mee te beginnen (uiteraard zal de oldtimer lijst ook hier gepost worden) Als voorbeeld heb ik hier alvast de lijst van Ciao’s die hier genoemd werden maar niet onder de noemer oldtimer vallen, en mijn eigen Citta’s 🙂
Ik hoop dat jullie allemaal bereid zijn om zoveel mogelijk informatie met elkaar te delen zodat we een duidelijk overzicht kunnen krijgen!
Gegevens kunnen gePMd worden naar mij, of gemaild naar mij op Josopdecitta@hotmail.nl
Ik open binnenkort een nieuw topic waarin we dan wat verder zullen discussieren over dit onderwerp zodat het oldtimertopic over oldtimers zal blijven gaan, in dit topic zal ik ook de lijsten publiceren en onderhouden.
Je mag de mijne ook in de lijst opnemen als je wil 🙂 : Is een origineel Nederlandse C9: Frame: CN91T*32571* motor: *32982* Kleur is donkergroen, is er dus een met 19″ wielen en ‘fiets’ remmen. In grote lijnen is ie compleet maar toch mis ik veel klein spul.
Trouwens, als de lijst op bouwjaar zou moeten lopen kloppen er een paar dingen niet denk ik. De C9 van JB is de oudste gevolgd door die van mij, gevolgd door de CN91T40718 van Henny. De eerste Piet30 bovenaan de lijst moet denk ik precies tussen de andere 2 van Piet30.
Wat ik alleen niet snap, is de nummering van de Ciao’s van Fons en Jos, ook in de 40.000 maar met twee voorloop nullen 00. Als je naar de motor nummers kijkt dan lijkt de CN91T40718 van Henny eigenlijk daar tussen te horen…
Misschien is er iemand die wat meer van de chassisnummering af weet?
Zal binnenkort even de nummers van mijn andere ciao’s opzoeken, zit een 69-er bij, ik meen een 71-er, een 74-er, een 75-er en een 77-er (maar ik kan er hier en daar naast zitten).
Als het lukt zie je hieronder een oude foto van mij, deze Ciao heb ik helaas al lang niet meer, maar mijn groene 68-er is bijna identiek.
22 augustus 2014 om 16:37 #118443Hoi Ciao1968, Wilk heeft de lijst hier verder Gemaakt: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957
Deze is wat meer up to date
Leuke Foto! Ben wel benieuwd naar de 19 inch die je nu hebt.Gr Bas
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.