Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 7 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 december 2013 om 07:21 #72952
Prachtige foto’s, en voor het verhaal zou ik bijna Italiaans gaan leren. Leuk ook dat er veel foto’s van het vario gebeuren instaan, vooral halverwege die vent die een berg oprijdt op zijn Ciao :).
13 april 2014 om 10:11 #117779Nieuw lid hier en wil meteen even het stof van dit topic afblazen. Sinds een week ben ik in het bezit van een Boxer 2. Ik heb geen enkele kennis van brommers etc. dus meer dan schoonmaken en netjes houden zit er voorlopig niet in. Voor zover ik het kan beoordelen is ze nog helemaal in originele staat. Alleen de voetsteuntjes zijn er vermoedelijk later eens opgezet. De bel en voorband moeten vervangen worden, en hulp voor het vinden van een nieuw koplampglas is zeer welkom. Chroom moet worden opgeknapt, de groene lak is verweerd maar dat vind ik juist wel mooi en het blok moet optisch gereinigd worden.
Graag zou ik willen vragen of jullie me kunnen helpen met het achterhalen van het bouwjaar. Ze staat op kenteken, maar een bouwjaar is niet opgegeven. Op het frame heb ik hele volgende kunnen vinden: “GM 7881 0M” en eronder “BTM 1T * 382864”.
Reacties en hulp zijn zeer welkom 🙂

13 april 2014 om 12:49 #117782Hallo Meint en welkom! Leuke Boxer heb je, in dezelfde kleur als mijn Ciao oldtimer origineel was. Hij ziet er ook nog eens vrij netjes uit voor zijn leeftijd, zou mooi zijn als je de bagagedrager nog recht kan buigen zonder dat hij breekt.
Het bouwjaar vaststellen is niet zo makkelijk bij deze Boxer, ik heb gekeken in het topic met de bouwjaren dat je hier vindt: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957. En ik durf wel te zeggen dat deze Boxer ergens tussen 73 en 75 van de band is gerold.
Om zelf ook nog eens wat leuks toe te voegen aan dit topic, ik heb een filmpje gemaakt van mijn eigen Ciaotje hoe hij nu loopt en ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben:
Op het filmpje zijn nogal wat bijgeluiden te horen tijdens het rijden, dat is de combinatie van rijwind en een antieke digitale camera. Nog even en die camera is ook een oldtimer dus dat past dan wel weer mooi bij elkaar.
7 juni 2014 om 08:17 #118069Wat heb ik nou gekocht..? Hallo ik ben nieuw hier,
Afgelopen donderdag een Ciao gekocht, na wat speurwerk op de italiaanse download met framenummers erachter gekomen dat mijne er niet bijstaat. De verkoper zei te weten dat ie uit 1970 kwam, lijkt mij niet met dit hoge nummer C7E1T *1508558*
Dus mijn vragen voor de kenners, Wat is dit voor n model?
Wat hoort er wel op en wat niet?? Dus zitten alle goede onderdelen erop?Binnekort even een eigen topic beginnen over het verdere verloop van opknappen, kentekenkeur enz enz.
Gr. Wim.

7 juni 2014 om 10:13 #118077Hallo en welkom hier op het forum. 😀
Ik heb geen idee hoe oud hij precies is, maar het is zeker wel een mooie aanwinst!
7 juni 2014 om 13:37 #1180801974.
Jammer dat de originele trappers er niet meer op zitten, maar verder een leuk oldtimertje 😉
In ieder geval de keuring waard.7 juni 2014 om 13:41 #118081Welkom Wim, mijn gevoel zegt ook 74/75 Misschien zelfs 76. Ik hoop alleen niet voor je dat je de vraagptijs
hebt betaald:D zag hem voorbij komen op Marktplaats. Succes met opknappen leuk project! Originele standaard en trappers erop
7 juni 2014 om 18:58 #117931Ik kan het nummer ook niet vinden in de dateringslijst, maar ik denk dat hij uit begin jaren zeventig stamt. Een Vespavriend heeft één uit 1975 en die is toch iets anders. ziet er voor de rest nog knap uit. Ik zou er persoonlijk niet meer aan doen dan alleen een trapas zoeken. Heb zelf nog wel één van een Boxer liggen, maar weet niet of die past.
7 juni 2014 om 19:34 #118085Hier is mijn ciao uit 1975 de oude roodachtige kleur, met veel roest en daarna met mooi blauw opgeknapt.

als nog iemand een gereedschapsbakje heeft voor onder de bagagedrager hou ik me aanbevolen.
7 juni 2014 om 19:45 #118086Netjes geworden en ook dat bagagerekje voor is een leuke accessoire.
7 juni 2014 om 19:58 #118087Heb geen bakje, maar heb nog wel een gereedschap setje die uit een zijkap van een Si komt.
7 juni 2014 om 21:37 #118088Ook een mooie Ciao! Maar het voor spadboard hoort er niet op, je mist de stangetjes. Verder erg netjes geworden.
8 juni 2014 om 06:41 #118089ja idd maar zaten geen stangetjes op ook de aansluiting op het spatbord kon ik niets ontdekken, van de vroegere stangetjes en het spatbord was wel dezelfde kleur ook bij schuren geen verschillende kleuren. Dus zal wel compleet ander spatbord zijn.
8 juni 2014 om 17:01 #118098Gaaf peter! Leuke locatie was daar eergister ook nog:D Maar dan vanuit de lucht zonder Ciao:lol
Ook hier vanmiddag even lekker wezen Touren met de 68’r
Daarna even netjes gepoetst.8 juni 2014 om 20:23 #118104Het oldtimerseizoen is duidelijk weer begon en dat is goed te zien ook in dit topic!
@ Wim, ik zeg ook 1974! Jonger is hij zeker niet en niet veel later kwamen al de modellen met stuurslot meen ik. Een snorbrommer is het in ieder geval zeker niet, maar het is wel mogelijk om hem zo te laten keuren als je dat zou willen. Leuke aanwinst!
@ Kanarichard, mooi werk gaaf dat je hem in een andere originele kleur hebt gespoten!
@ De rest, veel veilige kilometers gewenst!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.