Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas23
    Bijdrager

balthazarboma
      Bijdrager

Mooi hoor,ik heb zelf een fel groene ciao ui 69 gehad
        ikkreeg hem toen ik 16 werd,meerdan dertig jaar geleden.
        hij is me altijd bijgebleven.
        in 1988 werd hij gestolen waar ik altijd spijt va heb gehad.
        erg leuk was die ronde benzinekraanen wat ik me nog herrinner was dat als de sproeier
        verstopt was dan kon je je chokeknopje in trappen en het kraantje dichtdraaien.
        als hij leeggereden was dan hadje 95 procent kans dat de sproeier weer open was en je weer
        Lekker door kon rijden.

Die voorliefde voor vespa is blijven bestaan zoals ik in mijn perso heb gezet.
        ik kocht ong een maand geleden een si die echt in nieuwstaat is en dertig jaar oud is
        [thumb=datas/thumbs/7887-2uhalw4.jpeg]7887-2uhalw4.jpeg[/thumb][pfs]7887-2uhalw4.jpeg[/pfs]

Bas23
        Bijdrager

Leuk projectje:thumb, Jammer van dat tape om de lamp, dit had ik ook, wees voorzichtig met het verwijderen.

Gr Bas

Edjuh
          Bijdrager

Dit topic loopt ook als een tiet. Fijne brommers allemaal!

! Joor !

Joehoe!!8)

allebei m’n bravo’tjes zijn als snor door de keuring heen gekomen.
              nu ff wachten op de papieren.

Wilk1985
              Moderator

Ik post hier altijd graag met een fototje en gisteren had ik daar een mooie gelegenheid voor dus bij deze: Zie de nieuwe zijkap waar ik heel blij mee ben :D.

Gisteren heb ik hier een van de lokale oldtimer brommertoertochten meegereden met de Ciao en mijn buurman op mijn Citta.
                Was geweldig, maar zoals gewoonlijk was mijn Ciao de enige Ciao tussen iets van 70 Zundapps 70 Kreidlers een hele boel Puch MV50’s en nog wat andere merken. Ik kan dit toch nooit begrijpen aangezien onze Ciao toch een zeer goed verkocht model is geweest zoals ik begrepen heb.

Het “vreemde eend in de bijt’ gevoel mocht de pret echter zeker niet drukken en dat deed me toch weer denken aan iets wat al veel meer gedacht heb “Er moet weer een VC oldtimertoer komen!”
                En nou zou ik die met plezier organiseren, ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de regelementen in elkaar ga zetten wat denken jullie? Ik zat te denken aan:

– verplicht originele uitlaat/Citypower/SP
                – verplicht origineel luchtfilter
                – max 50cc maar de originele cilinder is geen eis.

En dan het tourtje wel open houden voor andere modellen als de Ciao, als ze maar origineel zijn.
                En dan zat ik te denken om een rondje te rijden van ongeveer 50km, de boulevard van Scheveningen mee te pakken etc. Mooie gelegenheid voor zon route aangezien je dat met een snelle setup eigenlijk niet wil ivm politie. Wat denken jullie?

Als ik dit ga organiseren moet je er in ieder geval niet op rekenen dat dat binnenkort zal zijn, wil eerst eens kijken hoe het gaat met het andere tourtje dat ik volgende zomer organiseer. Maar wil wel graag hier laten weten dat er weer een oldtimertour aankomt als het aan mij ligt!

JoeriH
                Bijdrager

Ik zou ook wel met de si(of evt. de ciao) mee willen rijden. Hier heb ik ook een standaard uitlaatje/blok voor.
                  Maar houden we dan 25 of 45 aan?

Bas23
                  Bijdrager

Mooie kap Wilk195:D Staat echt 10x beter als die kapotte!
                    Die tour lijkt me een leuk plan. Maar als dat nog voor de lente is, ben ik bang dat ik moet afhaken.
                    Moet eerst nog een RDW keuring doen. Maar lijkt me verder een leuk plan!

Wilk1985
                    Moderator

Snelheid wou ik rond de 40 houden, reken qua datum maar ergens rond oktober 2014 🙂 Als je iets goed wil doen moet je er de tijd voor nemen!

speedbuxy
                      Bijdrager

Ik ben ook voor want zulke snelheden zijn perfect om te tiff mee uit te laten:thumb

miniciao1968
                        Topic starter

Een laatste aanwinst voor een oldtimer post ik maar eigenwijs hier.
                          Bovendien is het onderwerp nogal uhh? nerdy ?
                          Nadat ttr-ciao z’n oldie uit Klazinaveen per courier had laten afleveren, mocht ik het beloofde mandje komen ophalen.
                          Behalve de leuke overdracht bij de VU, kan ik nu ook laten zien hoe ik van een slecht huwelijk een goed huwelijk gemaakt heb. 😀
                          Bij het ttr mandje hoorde een binnenmandje van stof/canvas. Bleek niet voor elkaar gemaakt te zijn
                          TTR’s mandje is rechthoekig en mijn enige oude mandje is met een schuinoplopende rand. Het binnenmandje was echter bij nader inzien ook met schuine rand en zo kon het gebeuren dat ttr ex mandje nu kaal door het leven gaat en dat mijn lege mandje nu gevoerd is met de bijpassende retro-lullige-ruit met dito voering. Om het rode binnenvak nog maar niet te noemen ! :lol
                          Bedankt Peter !!

Oh, ja en deze foto hoort ook nog in dit topic thuis.. :
                          Zomer 1969.. ik ben 3,5 jaar
                          Er is weinig veranderd in 45 jaar 😀

speedbuxy
                          Bijdrager

miniciao1968 :
                            Er is weinig veranderd in 45 jaar 😀

Alleen dat je niet meer achterop zit dan:lol
                            Maar leuke toevoeging voor de oldy z,on mand met binnen voering.

Wilk1985
                            Moderator

Ik kwam een paar leuke foto’s op Facebook tegen die ik hier wil delen 🙂

Wat vinden jullie van die tassen? Ik vind het echt prachtig, zou er ook echt wel wat voor over hebben maar niet die 3 tot 400 euro die ze er in Italie voor vragen. Ik kan die prijzen ook wel begrijpen want er zullen niet veel exemplaren zijn die 40+ jaar hebben overleefd en er nog netjes uitzien.

SpeedyVespa
                              Donateur

ooooooooooooooh om af te likken:thumb Dit is echt te mooi man, zou ik me citta nog voor in de brand steken:lol

Martino
                                Moderator

Kwam nog een leuke folder tegen betreffende Old timer Ciao’s.
                                  Rij impressie Ciao 1968

Er valt me nu pas op dat er op de echt oude blokjes 4 boutjes voor plattekopschroevendraaiers werd gebruikt ipv die bedoeld voor een kruiskop en altijd vast gaan zitten roesten en afbreken. 😉
                                  Ik heb zelf 1 oldtimerblokje met nummer 5434 Dit scheeld niet veel met die van de foto.

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.