Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas23
    Bijdrager

Hallo Wilk1985,

Dank voor je antwoord, Foto’s plaatsen heeft nu weinig zin. Ik heb het frame zo goed als kaal gestript.
      En er komt een nieuw verf laagje op. Er staat voor zover ik kan vinden geen nummer onder het zadel.
      Wel op het balhoofd, NL B-8144 Ben eigenlijk wel benieuwd naar het bouwjaar. Men zei 1969.
      Ik mis nog een hoop onderdelen maar het is ook een project :thumb

Mvg Bas

Vliegwielspie
      Bijdrager

Volgens het schema zou je zeggen dat hij uit 1974 komt

DinoH
        Donateur

ligt eraan:

Welke is het? Als het de 1e is is het idd een 74’er

Bas23
          Bijdrager

Dank voor de reacties, hij was oranje dus dan klopt de bovenste foto.
            Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg Bas

Wilk1985
            Moderator

@Bas23 mijn Ciao is ook een B8144, daarom denk ik dat hij toch wel eens ouder kan zijn als het model dat Ciaoracing laat zien. Weet je zeker dat jij er geen bolle kappen op hebt zitten?

@ttr-ciao, leuk dat hij een toeter heeft, dit zie je eigenlijk zelden bij de oldtimers en normaal alleen bij de nieuwere modellen.

SpeedyVespa
              Donateur

ik ben toch wel heel benieuwd van welk jaartal mijn bravo is, op de velgen staat 73 en op het frame 77 ??

Bas23
                Bijdrager

Wilk1985: Ja ik weet het ook niet… Er zaten geen kappen bij. Verder wel wat andere onderdelen.
                  Ik zal wel een nieuw topic aanmaken. En mezelf daarin gelijk voor stellen.

Mvg Bas

Vliegwielspie
                  Bijdrager

Claxon is wel origineel. Heb deze vaker gezien

miniciao1968
                    Topic starter

Tijd voor verandering: de framenummerlijst gaat weer ge-update worden.
                      Niet meer door mij echter! 🙂
                      Gisteren meldde zich Wilk1985-Jos om het over te nemen.
                      Ook hem was opgevallen dat ik er al TE lang niets meer aan gedaan had… 🙂

Mijn doel is bereikt: er is meer aandacht voor wat ik eerste nog ”oude en originele” Ciao’s noemde aan het begin van dit topic.
                      Het Oldtimer topic heeft z’n bestaansrecht bewezen, en met een up-to-date lijst wordt het vast NOG leuker !
                      Succes Jos!:thumb

Tonni
                      Moderator

Mijn beide oldtimers zijn gisteren verhuisd naar Limburg, Jos van Q-parts heeft ze overgenomen..

https://www.dropbox.com/s/8xopek9nq8h4go2/2013-08-13%2013.44.40.jpg

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Vliegwielspie
                        Bijdrager

Voor dat rare remmen. Kijk is of de grote moer rechts van je wiel vast zit.

Wilk1985
                          Moderator

@Mini: Bedankt! Gaat zeker goed komen ik denk morgen met een update te komen.

@Ttr-Ciao: Wat betreft het aanlopen, zitten je decompressiekabel en v-snaar wel goed strak. Die achterrem kan ook komen omdat 1 van de vier bouten die het cardan vastzetten aan je frame loszitten.

Je bougie gaat nog wel verder doorkleuren als je doorrijdt wordt het wel meer 1 kleur.

En er hoort inderdaad maar 1 gaatje in.

Wilk1985
                            Moderator

Ik heb de enveloppe ontvangen, ik wilde straks net wat erover schrijven in het laatste aanwinst topic 🙂 Bedankt alvast!! Ik trap mijn motor nooit aan met de decompressie, zou niet nodig moeten zijn. Maar met aanlopen wel. Je kan makkelijk zien of als je aan die hendel trekt het klepje op je cilinderkop ook echt naar binnen gaat.

miniciao1968
                              Topic starter

Tonni :
                                Mijn beide oldtimers zijn gisteren verhuisd naar Limburg, Jos van Q-parts heeft ze overgenomen..

Tonni, gecondoleerd, Jos gefelciteerd.. ! 😀 Ze hadden niet beter terecht kunnen komen..:thumb
                                kan Wilk85 ze gelijk op de goede naam zetten in de nieuwe lijst 🙂

Wilk1985
                                Moderator

Daar is hij dan, de update!

Ik ben begonnen met de lijst van Miniciao1968 en heb de informatie die ik in dit topic in nog posts kon vinden overgenomen en daar waar het bouwjaar niet bekend was het opgezocht met de lijst van CCC. Wie mij van meer informatie kan voorzien hoor ik heel graag! Ik heb wat velden bijgevoegd omdat ik ook benieuwd ben of de RDW per verschillende modellen ook verschillende goedkeuringsnummers gebruikt etc. Ik weet dat de RDW ook verschillende benamingen gebruikt voor de modellen, dit wil ik graag in kaart brengen daarom ben ik benieuwd wat er bij jullie als “handelsbenaming” op het kentekenbewijs staat.

Ik wil deze lijst zeer vaak blijven updaten, en ik wil ook nog wat verder gaan! Mijn idee is om nog meer lijsten te maken, en niet alleen van de Ciao maar van ALLE Vespa’s die wij met zijn allen bezitten. Zodat het in de toekomst makkelijk wordt om het bouwjaar naar een framenummer te herleiden, niet alleen van oldtimers maar ook van nieuwe Ciao’s Citta’s, Si etc etc.

Ik open binnenkort een topic waarin de informatie zal worden bijgehouden en gepubliceerd van de nieuwere modellen, maar voordat ik dat kan doen heb ik wel gegevens nodig om mee te beginnen (uiteraard zal de oldtimer lijst ook hier gepost worden) Als voorbeeld heb ik hier alvast de lijst van Ciao’s die hier genoemd werden maar niet onder de noemer oldtimer vallen, en mijn eigen Citta’s 🙂

Ik hoop dat jullie allemaal bereid zijn om zoveel mogelijk informatie met elkaar te delen zodat we een duidelijk overzicht kunnen krijgen!

Gegevens kunnen gePMd worden naar mij, of gemaild naar mij op Josopdecitta@hotmail.nl

Ik open binnenkort een nieuw topic waarin we dan wat verder zullen discussieren over dit onderwerp zodat het oldtimertopic over oldtimers zal blijven gaan, in dit topic zal ik ook de lijsten publiceren en onderhouden.

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.