Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 juni 2013 om 22:45 #115762
Rizla :
Hierbij de link http://www.ciaocrossclub.it/root/officina/CiaoCrossClub%20TELAI.pdf
Leuk verhaal en suc6 met opknappenThx, als ik het goed zie dan is het een: CIAO ARCOBALENO uit 1974. Dat kan goed kloppen. Volgens mij was ie nog van voor de “helmplicht” Leuk om te weten.
21 juni 2013 om 22:56 #115763Deze moet je zeker opknappen
want is 1 brok nostalgie en haast en member of the family als ik dat zo lees.21 juni 2013 om 23:04 #115765speedbuxy :
Deze moet je zeker opknappen
want is 1 brok nostalgie en haast en member of the family als ik dat zo lees.
Yep, toen een Zundapp KS50, Yamaha FS1, Benelli en een Honda MT gehad. Veel later ook nog een een Piaggio Fly. Allen zijn de deur weer uit gegaan. De Ciao is altijd geleven.
PS. Nu herinner ik me ook weer vaag waarom ik de Ciao nooit meer gereden heb. Er zat een slag in het achterwiel. Ik heb toen bij een brommersloper een ander achterwiel gehaald. Toen heb ik maar meteen andere remblokjes gemonteerd en vervolgens het andere achterwiel. Maar vanaf dat moment remde hij niet 100% meer. Zou het mogelijk zijn dat er verschillende types wielen zijn met een andere trommeldiameter?? Kan me niet voorstellen dat ik het verkeerd gemonteerd heb? Alhoewel! 😉
21 juni 2013 om 23:15 #115766De trommel diameters zijn bij Vespa allemaal wel hetzelfde naar mijn weten.
Maar met achter rem schoenen is het daarin tegen altijd wat geluk hebben, sommige remmen top, sommigen remmen niet en dan alles daar tussen in.
Dus zou hier gewoon eens nieuwe voor kopen en de rem trommel ook even goed reinigen met rem reiniger en dan komt het meestal wel goed
21 juni 2013 om 23:22 #115767speedbuxy :
De trommel diameters zijn bij Vespa allemaal wel hetzelfde naar mijn weten.
Maar met achter rem schoenen is het daarin tegen altijd wat geluk hebben, sommige remmen top, sommigen remmen niet en dan alles daar tussen in.
Dus zou hier gewoon eens nieuwe voor kopen en de rem trommel ook even goed reinigen met rem reiniger en dan komt het meestal wel goed
Oké, dan is het idd misschien slim om die trommel weer eens te demonteren. Maar ik kan me ook nog vaag herinneren dat je om die trommel uit elkaar te halen een speciaal tooltje (een bepaalde poelietrekker) nodig had.
Poeli trekker is niet nodig enkel een grote steek sleutel of baco.
22 juni 2013 om 06:51 #115769Wat een gaaf Ciaotje met zeker een leuk verhaal :). Ik zou hem als ik jou was lekker laten keuren want dat is hij zeker waard, je kan hem zelfs als snor laten keuren dan heb je een leuk brommertje om zonder helm te toeren.
Achterremschoentjes passen allemaal, maar er zit wel verschil tussen de remschoentjes je hebt ze met een smal model en een breed model.
Heb je toendertijd de kabel wel strak genoeg aangespannen? Dit kan nog wel eens lastig zijn zeker als je met oude kabels werkt. Je hebt best kans dat als je er een nieuwe kabel in zet en hem goed strak spant dat hij wel naar je zin is, anders zou ik inderdaad alles eens goed schoon maken met remmenreiniger.
22 juni 2013 om 08:22 #115771Leuke Ciao met een leuk verhaal. Over de remmen:
http://vespa-ciao.nl/page.php?id=278
Bij de échte oldtimers (niet dat die van jou geen oldtimer is) zit de achterste wielnaaf anders in elkaar, maar dat zou bij jou niet het geval moeten zijn.
22 juni 2013 om 21:24 #107645Thx heren. Ik weet wel dat ik toen met de remkabel heb zitten kl*ten. Er zit idd nog de originele remkabel op. Dankzij het linkje lukt het me nu wel om de trommel open te krijgen. Een nieuwe remkabel is dan misschien geen overbodige luxe. Dat ga ik eerst eens proberen. Moet wel haast dat die bij onze brommerboer nog te krijgen is.
22 juni 2013 om 22:41 #82983Die remkabel is universeel dus zou geen enkel probleem moeten zijn om te vinden. Smeer hem voor het monteren even door en hij zal makkelijk te stellen zijn en lang mee gaan.
23 juni 2013 om 08:28 #115781Geweldig verhaal! Beetje poetsen en hij staat er als nieuw bij..!!
Vooral door de historie zou ik hem bewaren voor het nageslacht, de kleur heb ik nog niet veel gezien trouwens !
Hou ons op de hoogte en maak er wat moois van !!23 juni 2013 om 21:26 #115789Wederom thanks voor alle goede tips. Ga deze week een benzineslangetje en een remkabel halen en probeer hem rijdend en remmend te krijgen. Banden zullen er ook wel op moeten. Na 40 jaar zal er weinig meer over zijn van de Pirelli’s. Ik hou jullie op de hoogte. (PS. Als ik besluit om hem weer helemaal op te knappen dan heb ik jullie kennis en tips hard nodig anders gaat dat me echt niet lukken)
26 juni 2013 om 05:56 #54049Mijn oog is gevallen op dit brommertje hij moet nog wel geschouwd worden. Waar moet ik op letten bij de aankoop. Of wordt er te veel geld gevraagd.
26 juni 2013 om 08:22 #115825Persoonlijk vind ik hem veel te duur, dit had een nette prijs geweest als hij een kenteken had gehad want hij ziet er wel strak uit voor zover ik het kan zien. Origineel + boekje en gereedschapset is zeker een + vind ik.
13 augustus 2013 om 09:55 #116198Hallo,
Het is mijn eerste Bericht hier, maar lees al wat langer mee.
Heb onlangs een projectje gekocht. Maar kom er niet uit met het frame nummer.
Dit is: C7E1T*1509513* Staat ook nog een nummer boven: IGM53210M
Misschien dat iemand mij kan helpen?Mvg Bas
13 augustus 2013 om 10:26 #116200Hallo Bas!
Het bovenste IGM nummer moet je zien als een Italiaans goedkeuringsnummer, dat is voor onze RDW niet van belang.
Als het goed is staat er onder je zadel ook een Nederlands goedkeuringsnummer dat bij een oldtimer begint met een B, dit nummer heeft de RDW wel nodig als je een afspraak voor een keuring maakt.
C7E1T*1509513* is je framenummer.
Kan je eens een foto posten? Ben wel benieuwd en dan kunnen we je alvast iets vertellen over het bouwjaar.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.