Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 maart 2013 om 21:08 #76941
Even een update van de frame nummers van mijn vier ciao’s:
Van “oud” naar “jong”.:D

1970

1972

1974

1975@miniciao, ben jij nog actief met het bijhouden van de ciaolijst?
20 maart 2013 om 21:50 #77464DIt is een goede reden om de lijst weer eens een broodnodige update te geven..
Mooi gedaan deze lijst met nummers.. Ik ga ze opnemen…
Het afgelopen jaar met ik iets meer bezig geweest met de 4 wielers dan met de 2 wielers…
Komt goed..!21 maart 2013 om 11:40 #77268Wilk, sommige kenmerken van het carter zoals het massastekkertje met zo’n dopje (klinknagel?) en de vorm van het carter dat doorloopt tussen de 2 ophangpunten( nieuwe blokjes hebben daar een opstaande rand) duiden op een oldtimer blok. Dit blok is zo goed als zeker van jouw brommer.
Op deze foto is goed te zien wat ik bedoel:

Nieuwe carters hebben dus een rand (voor de stevigheid vermoed ik) tussen de 2 bevestigingspunten.
21 maart 2013 om 15:03 #77569Edjuh bedankt voor de foto’s ik heb er gelijk even 2 carters bijgehaald, en mijn oldtimer carter heeft allebij die kenmerken.
Daar ben ik blij mee want ik wil hem zo origineel mogelijk hebben. Als ik bij wijze van spreken aan benzine uit de jaren 70 kon komen zou ik het erin gooien haha 🙂
21 maart 2013 om 15:08 #77559Wilk1985 :
Als ik bij wijze van spreken aan benzine uit de jaren 70 kon komen zou ik het erin gooien haha 🙂Houd dat dan idd maar bij wijze van spreken want de benzine en olie uit de jaren 70 wil je je brom echt niet aandoen:lol
En jezelf trouwens ook niet:lol want toen ik 15 a 16 was stond ik om de 2maanden m,n uitlaatpoort leeg te bikken van alle kool.
En pareltjes tussen bougie gebeurde soms ook wel 2 a 3x op een dag.
Dus das echt vet anti rijden.21 maart 2013 om 15:45 #77558zal vaanvond is een foto posten van mijn oldie ;D
23 maart 2013 om 19:34 #79079@miniciao: Dat van die vierwielers had ik begrepen idd! Leuk dat je de lijst weer gaat updaten, er zijn ondertussen al aardig wat nieuwe framenummers en dus oldies bijgekomen, goede zaak!!
Hier nog een redelijk uitziende oldtimer, alleen jammer van de niet originele kappen en koplamp.
En twee chromen voordragers inclusief mand!!
@SpeedyVespa: Waar blijft je foto??;)
23 maart 2013 om 20:20 #97991Tintin@
Bij deze 😉

Het schaapje heeft net nieuwe punten en condensator gekregen, dus hij heeft deze middag voor het eerst gelopen
in 40 jaar 😀 Morgen ff afstellen 😀4 april 2013 om 13:29 #87224@SpeedyVespa die ziet er nog netjes uit hoor!! Is het al gelukt met afstellen?
4 april 2013 om 13:35 #104037Hij trekt op het moment valse lucht, maar pakkingen zijn al bestelt 😉
4 april 2013 om 15:10 #82757is hij ook ooit ergens tegen aan gereden?
omdat de voorvork krom lijkt.gr leon
21 juni 2013 om 21:53 #115758The green Shadow
Halverwege jaren zeventig moest ik als klein jochie naar het café waar mijn vader bij de biljartclub was. De biljartclub hield een Sinterklaasbijeenkomst voor alle kinderen en kleinkinderen van de leden. Sint en zijn slecht geschminkte pieten stonden op een klein podiumpje hun ding met cadeautjes en jutezakken te doen. Mijn blik viel echter op de blinkende gifgroene Vespa Ciao die aan haken boven het podium hing. De Vespa was de hoofdprijs van één of andere belangrijke loterij. Enkele weken later kwam mijn vader terug van zijn avondje biljarten, en wist ons te melden dat hij prijs had bij de loterij. En hij had niet zomaar een prijsje gewonnen. Neen, de hoofdprijs, de gifgroene Ciao had hij gewonnen. Enkele dagen later mochten we bij de plaatselijke brommerboer de hoofdprijs in ontvangst gaan nemen. Samen reden we vervolgens ‘met een omweg’ naar huis. Ik weet daar weinig meer van, behalve dat mijn reet bont en blauw was van de harde pakkendrager en het ontbreken van enige schokbrekers. Mijn vader heeft verder niet zo veel meer gereden op het groene monstertje. Jaren later ‘toen ik 15 was’ werd de Piaggio weer eens gestart, en heb ik op een verlaten bospad nog wat kilometers mogen maken om voorbereid te zijn op de Zundapp, die voor me klaar stond. Daarna verdween de Ciao weer voor jaren in de schuur. Eind jaren tachtig heb ik hem weer onder het stof vandaan gehaald, en heb ik hem voorzien van een andere uitlaatje. Een paar jaar heb ik er toen nog mee gereden. Mijn vader is inmiddels al vele jaren dood, maar het ding staat nog steeds bij mij in de schuur. Een beetje benzine en een nieuw benzineslangetje en ik denk dat het brommertje zo weer start. Misschien toch maar eens gaan doen…
Groetjes
Guust,
Eindhoven
Effe met een natte spons het meeste stof verwijderd. Onder het witte zadeldekje zit het originele zadel nog. Zelfs de verrotte banden zijn nog de originele.

Het framenummer. Iemand enig idee uit welk jaar de Ciao precies komt?
21 juni 2013 om 22:08 #115759Ik denk zeker dat je deze Ciao nog eens een kans moet geven wat rondjes te maken. Niet alleen een old-timer, maar ook nog eens een leuk verhaal erbij.
Wat betreft het jaartal, zit je goed in dit topic. Ergens staat hier een link met framenummers waaraan je het jaartal kunt afleiden.21 juni 2013 om 22:18 #115760Martino :
Ik denk zeker dat je deze Ciao nog eens een kans moet geven wat rondjes te maken. Niet alleen een old-timer, maar ook nog eens een leuk verhaal erbij.
Wat betreft het jaartal, zit je goed in dit topic. Ergens staat hier een link met framenummers waaraan je het jaartal kunt afleiden.
Thx 🙂 Ik zal eens op zoek gaan naar dat linkje.
21 juni 2013 om 22:31 #115761Hierbij de link http://www.ciaocrossclub.it/root/officina/CiaoCrossClub%20TELAI.pdf
Leuk verhaal en suc6 met opknappen -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.