Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 april 2012 om 08:01 #48882
! Joor !gisteren wilde ik mn bravotje weer s starten, maar daar had die niet zo’n zin in.
hij vonkte wel, maar kreeg dus geen benzine :'(
blijkt dus dat mn kraantje dicht zat met zwarte drap.
dus ik heb het tankje eraf gehaald en doorgespoeld en het kraantje ook weer netjes schoon gemaakt.
bij het eraf halen bleek dat er een paar scheurtjes in zaten en dat ze dat dus al eens van binnen hadden opgevuld.
helaas is door de tijd de tank cure grotendeels vergaan en zit er nu nog een groot dik brok los in, aan de kant dat ik er niet bij kan.
nu mijn vraag:
heeft iemand hier een oplossing voor om dat eruit te krijgen? of heeft iemand een ander kunststof tankje voor me?
alvast bedankt.
Joor13 mei 2012 om 20:43 #84596Wie red hem van de sloop of misschien heeft Joor hierboven er wat aan?
http://link.marktplaats.nl/559715887
I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 mei 2012 om 19:27 #47251
Hr. JørgensenHey Guys 🙂
I know this isn’t the place to search for parts, but I’m trying anyways since you know most about this, hope it’s okay.
I’m restoring an old Ciao and I’m looking for a few rare parts which I hope one of you may have 🙂
I’m looking for: Old type side plastic covers(the ones with round ends at the tank end and without vario). Also I’m looking for the first type of plastic on top of the engine (foot plastic? Ha ha) and the old model toolbox 🙂
Hope you can help me… I have searched all over Denmark and there’s nothing 🙁
Good day, Patrick Jørgensen
20 mei 2012 om 21:14 #101316Het heeft even geduurd, maar hier een paar foto’s van mijn oldie, vandaag geschoten. Rest volgt in een perso/gallery.

20 mei 2012 om 21:57 #49598Knap ding, en het zal vast een mooi ritje geweest zijn.
21 mei 2012 om 19:35 #112721Bedankt Edjuh, moet nog wel het één en ander aan de ciao gebeuren, maar dat zet ik in mijn perso.
Was idd een leuk ritje gister. Lekker weertje hier in het noorden van Friesland, alleen iets te “luchtig” gekleed in T-shirt en korte broek…
Edit: Ondertussen een begin gemaakt van een perso met wat meer info over de beide ciao’s en nog wat foto’s.
Zie: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=443989#443989
20 juni 2012 om 09:00 #46410
Rick.Weet iemand waar je die oldtimer zijkappen kan kopen net zoals op de foto’s hierboven voor een ciao?
20 juni 2012 om 20:21 #83304@ rick: goed zoeken op internet en misschien moet je er een hele Ciao bijkopen..
oldtimerkappen zijn een beetje schaarser dan moderne kappen en niemand levert dit model of het eerste model, nieuw of als replica. Misschien kun je er een Te Koop Gevraagd aanwagen op MP of hier op het forum.. Er zullen er best nog wat in schuren liggen te verstoffen!20 juni 2012 om 21:43 #83348Dag rick,
Je hebt 2 typen, de echte hele oude (echte oldtimer) zoals op de foto van tintin, en de type die oud lijken maar met de normale nieuwere bevestigingspunten..
Ik heb hier een link op MP gevonden van een kerel die heeft ze allebij.
Ik heb zelf namelijk belang bij het type oude look (donkergrijs)..Edit: Zie echter net dat de verkoper de lichtgrijze oldtimer kappen al verkocht heeft 🙁
Link: Oldtimerkappen
23 juni 2012 om 08:00 #80033
Rick.Ik had gepost dat ik niet de oudste moet hebben, maar nu ben ik erachter dat ik ze wel nodig heb.:bloos dus heeft iemand die kappen nog liggen?
PS is de bevestiging van het oudste model anders als die van de nieuwere?6 juli 2012 om 20:06 #94586
! Joor !het heeft ff geduurd, maar eindelijk heb ik een niet lek tankje voor mn bravo.
enige is dat er nog wel een brommer (1978?) aan vast zat. 😕

maar nu kan ik dus eindelijk weer verder met mn bravo’tje(s)8 juli 2012 om 11:47 #96769Mooie aanwinst, al is het maar omdat je behalve die tank vast ooit nog iets anders kan gebruiken van die brommer.
Tankjes zijn een probleem, helaas..:?
EEM1T*5060179* staat dat er ?8 juli 2012 om 16:49 #97165
! Joor !jep, dat staat er, dus van na mijn geboorte jaar, dan mag die best als donor gebruikt worden. 😉
29 juli 2012 om 20:08 #108416Zomaar even een mooie period advertentie:
9 september 2012 om 14:41 #110337
Rick.Jaja hij is af!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.