Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 januari 2012 om 09:27 #114933
tintin :
Ik heb ook nog een andere Ciao op het oog waar ik geen info over bouwjaar en frame nr. e.d. van heb maar wel een paar foto’s, weet iemand aan de hand van kenmerken op de foto’s uit welk jaar deze Ciao ongeveer komt en is de witte belijning op de spatborden origineel? Heb ze nl. verder nog niet op foto’s op het forum gezien.
Volgens mij moet deze van rond de 1980 zijn.
Het is een nieuwer model, te zien aan de grotere tanksticker, de belijning(die is origineel, en de reden dat je die hier weinig ziet is omdat de meeste brommers geen origineel uiterlijk hebben). De koplamp, stuur en hendels zijn ook nieuwerwets, maar de motorschermen/kappen zijn dan weer echte oldies(komen dus van een ouder model).
Ik zou graag een foto van je oranje brommer zien.
22 januari 2012 om 12:33 #114734Bedankt edjuh voor je antwoord. Koop gaat niet door. Ik heb nl. gister al een andere gekocht uit waarschijnlijk 1970/71.
Gegevens:
Piaggio Ciao
Framenummer: C7E1T*1075291*
Motornummer: *379886*
Kleur: DonkergroenIk kan dit nummer niet terugvinden in de lijst, die begint pas bij 1250001, wel kan ik dit vinden:
CIAO R
——
1970 CN – CE – CV 1000001 1077490 en daar valt mijn frame nummer ook binnen, alleen staat er geen C7E1T voor?? Hoe zit dit??De brommer is nog origineel, alleen is op diverse plekken bijgewerkt met andere kleur groene lak helaas. Loopt niet echt lekker, maar is ook gekocht om aan te klussen net als de oranje.
Verder zijn de kappen niet meer mooi, zijn die nog te krijgen?Ik zoek ook nog een andere voorlamp voor de oranje, kapje is een stukje afgebroken en waar de snelheidsmeter hoort te zitten, mist het afdekkapje.
En nu ik het toch over een snelheidsmeter heb, zijn die nog verkrijgbaar of universeel misschien?
Ik zal komende week even een perso aanmaken en wat foto’s toevoegen van mijn beide brommers.
1 februari 2012 om 20:14 #68784Hallo,
ik heb afgelopen zaterdag een Boxer op de kop getikt. Ben direct begonnen het hele ding uit mekaar te draaien, met veel goede hoop dat het omgekeerd ook wel zal lukken… Blijkt dat onder een dikke laag mat zwarte verf er een leuk glanzend oranje kleurtje zit 🙂
Hij ziet er oerdegelijk uit, maar ik heb geen idee van het jaar van makelij…
Na lang zoeken eindelijk het framenummer ontdekt onder een dikke koek olie, stof en andere vastgekoekte dingen.
Aldus: BTM1T*324128*
Iemand hier die me kan helpen om het bouwjaar terug te vinden?
Als ie er terug wat deftiger uit ziet zal ik enkele fotootjes posten.
Bedankt,
Ully
2 februari 2012 om 21:22 #78329vespafabi :
for a few months i get the chance to buy me an italian ciao in the original colour mela verde. i can’t say no to this offer, because i love this colour and the conditions were good. so now i’m the owner of this vehicle
[thumb=datas/thumbs/6185-dsc00519.jpg]6185-dsc00519.jpg[/thumb]
can you tell me the year when it’s bulit?? the frame number is c7e1t *1420XX*Hallo Fabian, somehow they refer to me for this kind of info, but lately i tend to be more on other website’s with things with 4 wheels rather than two…
C7E1T*1420XX* why these XX ? For privacy or unlesbar ?
6 digit numers starting with 14 seem to be unique for 1969…
I love this colour too, where and how did you buy it ??@Ully:
Na lang zoeken eindelijk het framenummer ontdekt onder een dikke koek olie, stof en andere vastgekoekte dingen.
Aldus: BTM1T*324128*
Boxer gegevens zijn schaars, er staan er ook nog maar een paar in de lijst.
BTM1T 300.001> maakt het een Boxer2 van 1973 volgens mijn info uit een Piaggio boek.;
[pfs]3564-boxerdata.pdf[/pfs]
Ik merk dat ik weer nodig de framenummers lijst moet gaan bijwerken…
Anders nog iemand ?? 😀3 februari 2012 om 15:22 #80242Bedankt Miniciao!
Hij is dus ouder
dan mijals ik 😀Hieronder alvast enkele fotootjes van hoe ik hem heb opgehaald bij de verkoper. En ja, onder die laag zwarte verf zit dat oranje kleurtje 😀
[center]

[/center]3 februari 2012 om 17:23 #83876
paulhermenszo goed als nieuwe boxer 2 van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan :lol
mooie aanwinst en ben benieuwd hoe hij er straks uitziet na een berg liefde en geduld, maar we
zullen er ongetwijfeld nog wel meer over horen.16 februari 2012 om 16:32 #103662Als ik die foto’s zo zie was mijn Ciao ook een oldtimer, alleen zaten er nieuwe zijkappen op!
3 maart 2012 om 17:30 #110845
! Joor !vandaag mn laatste aanwinst rijdend gemaakt, en wat loopt die lekker rustig.
hier de foto’s

hij stond te koop als een 81’er, maar volgens mij is het er een uit ’73.

het plan is om deze als snor te laten keuren en hem dan zo’n beetje origineel te laten, hoogstens een snel uitlaatje, en een 13/13. zodat die net 45 loopt.
3 maart 2012 om 17:50 #104526Gefeliciteerd ! Ik had al op MP gezien dat je geboden had! Mooie Bravo!!
We hebben dezelfde nu, het wordt tijd voor een fotoshoot tijdens de oldtimer rit!
Veel plezier ermee!
PS: inderdaad 72/73 !30 maart 2012 om 15:26 #94648Hallo,
Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een oude Boxer maar ik heb er helaas nog niet goed naar kunnen kijken omdat hij bij mijn ouders thuis staat. (daar heb ik een schuur met goed gereedschap)
Ik kan niet wachten totdat ik er aan kan gaan sleutelen dus ik al volop op internet zitten zoeken naar verschillende onderdelen en hoe duur alles is, hij is namelijk behoorlijk afgetrapt en er zit behoorlijk wat werk in.
Helaas valt er niet zoveel te vinden aan onderdelen, behalve een v-snaar en achterlichten bijvoorbeeld.Hebben jullie tips voor mij om aan verschillende onderdelen te komen? Het mag van alles zijn.
Ps ik zal zo snel mogelijk wat foto’s hier posten.
30 maart 2012 om 15:42 #93607Welkom en leuke aanwinst.

Hoop dan ook snel wat foto’s te zien.Voor onderdelen kan je altijd de oldtimerbeursen afstruinen in de hoop wat te vinden maar voor de luie generatie is er:
Ebay.it
Ebay.de30 maart 2012 om 15:52 #66392hahah voorlopig ben ik nog even de luie generatie 😉 Misschien als het opknappen lekker gaat dat ik voor de laatste onderdelen een beurs op zoek. Voorlopig nog even afwachten in wat voor staat de motor is. Ik heb hem gekocht met de “belofte” dat hij gelopen heeft maar dat de v-snaar nu slipt en omdat hij geen trappers heeft is hij bijna niet aan te rennen.
Ik zie in ieder geval dat de italiaanse en duitse ebay flink wat te bieden hebben aan onderdelen en veel dingen niet al te duur, daar ben ik heel blij mee. 8) Dank je voor de tip!
5 april 2012 om 13:00 #90919Voor degene die graag een toertje met de oldie willen maken:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=28827&n=last#bottom5 april 2012 om 19:08 #75051Cool plan !!!

Laten we er een Bravo oproepje bij doen.
Er zijn er inmiddels genoeg…:D5 april 2012 om 22:45 #91867miniciao1968 :
Cool plan !!!
Laten we er een Bravo oproepje bij doen.
Er zijn er inmiddels genoeg…:DIk denk tegen die tijd m,n bravo wel gekeurd te hebben

Maar jelle vond m,n semi oldtimer ciao ook al niet waardig genoeg, dus dan zal dit ook wel niet voldoen:lol -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.