Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2011 om 15:57 #109868
Ok alvast bedankt voor de informatie!
De man waar ik hem van kocht zei dat hij op een forum gevraagd had naar het bouwjaar en dat ze 1976 tegen hem hadden gezegd 🙂 Ben benieuwd wel forum dat dan geweest is!
Vanmiddag heb ik de wielen eruit gehaald en gebroken spaken vervangen, remmen alles schoongemaakt en gesmeerd, nu wachten op mijn JMPB bestelling.
Hendels en kabels liggen er ook al vanaf, er staat nu een half frame in mijn schuur te wachten op hulp :D.
Kan iemand mij vertellen wat dat tweede nummer inhoudt dat onder het framenummer staat?
29 augustus 2011 om 17:13 #109875Het wordt druk op het oldtimer forum! Mooie Boxer ma6co66 !!

@ wilk1985
Je hebt er zin in…! 😀
Leuk inderdaad dat je deze Ciao gaat redden van de sloop, maar helemaal economisch rendabel wordt deze restauratie denk ik niet. Er staat nu een mooi groene oldtimer op MP voor 225 euro, MET kenteken:
link oldtimer groen
Sleutelplezier is echter onbetaalbaar, dus veel succes en plezier toegewenst en hou ons op de hoogte!
29 augustus 2011 om 22:35 #109888Ik houd niet van groen, en heb genoeg ervaring en spullen + de hele week vrij :D. Komt goed met dat sleutelplezier ik ga jullie zeker op de hoogte houden :D.
30 augustus 2011 om 17:22 #109904Motornummer van m,n Originele Vespa boxer blok.
30 augustus 2011 om 19:30 #109912Cool!

BA1M gevolgd door het nummer is 100% origineel Boxer! staat er bij in de lijst! 😀
Het wordt druk op de volgende oldtimertour volgend jaar Jelle! 😉1 september 2011 om 21:10 #109996Vandaag de hele dag keihard aan de Ciao zitten sleutelen :).
Remmen voor en achter vervangen, banden vervangen, carburateur alles binnen schoongemaakt (Ik was er al van overtuigd maar nu weet ik het zeker: deze blokken blijven altijd lopen…)
Overal in de carburateur kwam een dikke drap me tegemoet, alle filters verstopt, de banjobout bijvoorbeeld zat ook helemaal vol met een vieze bruine drap.
En hij reed gewoon :). Ik zeg niet dat het lekker liep maar hij reed wel.
Goed alles schoongemaakt, sproeier 50 erin want bougie was toch altijd al wit.. Nu trekt hij heerlijk op naar zijn top, start na 1 meter lopen en rookt niet meer als een schoorsteen! motor is klaar voor de keuring. Verder nog even de gashendel en remhendel vervangen door een Citta exemplaar (tijdelijk) En de grote glimmende bel erop.
Toen ik helemaal klaar was wilde ik hem nog 1x aantrappen en toen trapte ik heel de aantrapketting in stukken.
Dus nog even een bestelling bij JMPB gedaan, ook de voorremkabel was niet lekker dus die komt er ook in en dan maak ik een afspraak bij de RDW om op kenteken te zetten.
Op de foto staat hij gebroederlijk naast de Citta te wachten om op het kenteken gezet te worden. Als het kenteken (en dus zekerheid) er is gaat hij helemaal uit elkaar om weer in 1970-nieuwstaat gebracht te worden.
Tot zover, de groeten.
29 september 2011 om 16:44 #111397Gevonden op MP en op de gok gekocht: new old stock, een zadeldek in de originele Piaggio verpakking en een aftermarket bagagedrager.
Onder het Piaggio plaatje op het oude zadel staat AQUILA.
Weet iemand of deze zadels ook op andere bromfietsen te vinden zijn?
Op internet vind ik deze link over een Scooter zadel restauratie:
italiaanse scooterzadel talk
De veren en opbouw ziet er hetzelfde uit als bij een Ciao oldtimer zadel, HEEL het zadel zal dus wel van het merk Aquila zijn…
Nu begrijp ik waarom dat metalen Piaggio plaatje er altijd overheen moest…!
Weet nog niet of ik de bagagedrager ga monteren, het is in elk geval minder lullig dan een mandje voorop! 😀
29 september 2011 om 17:54 #111271Zo’n bagage dragertje zocht ik ook nog een beetje naar, vind ik persoonlijk erg leuk staan.
Dus als je hem niet monteert, dan neem ik hem graag over.Mooie aanwinsten!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 september 2011 om 18:30 #111401Die bagagedrager is erg mooi, zou ik er zeker opzetten!
Ik heb ook niet stilgezeten met mijn Ciao, maar hij is nog niet klaar voor de keuring. Ik blijf namelijk met het probleem zitten dat mijn wiel naar rechts trekt als ik de voorrem inknijp en de voorvork naar beneden duw! Heb de voorvork 100% Spelingsvrij gemonteerd en het wiel draait gewoon goed. heb de voorremblokjes vervangen maar ook dit hielp niet.
Nu heb ik een set voorvering van een nieuw type Ciao gereviseerd (Want ik kan nergens aan een revisiekitje van een oud type komen) Maar die voorvering van het nieuwe type past er dus niet in, leuk geprobeerd :D.
Heeft er iemand nog een goede tip hoe ik die speling eruit kan krijgen? Of heeft een van jullie mischien een setje voorvering die 100% in goede staat is? Of een revisiekitje liggen voor het oude type?
Laatste vraag, ik zie op die laatste foto van de blauwe Ciao van Miniciao1968 iets wits rond de achtervelg zitten, wat is dat? Bij mij zaten er schoenveters om de voor en achtervelg geknoopt, wat is hier de functie van?
Kan niet wachten tot mijn Ciao af en toonbaar is dan kom ik zeker met jullie mee toeren :D.
29 september 2011 om 20:38 #111407Dat borsteltje om de naaf heen helpt de naaf schoon te houden vertelde de brommerboer tegen mij. Schoenveters zou ook wel een beetje helpen maar die zou ik er echt af halen:lol
29 september 2011 om 21:42 #111413@tonni
Bagagedragerachter is nieuw te koop (wel recht model zonder die beugel erop) en het voorrekje voor ciao ook, gewoon bij Belga fietsen hier in Groningen.P.s. illegaal hoor ik nu ook bij de oldtimerclub!
30 september 2011 om 07:45 #111419@tonni, ik weet nog wel een old rustier-stock bagagedragertje te liggen in Limburg.
Heb ik laatst laten liggen toen ik wat Bravo onderdelen ophaalde, zal je vananavond het emailadres pm-en.@wilk1985 Dat naafborsteltje is een soort jaren 60-70 ‘accessoire” Meer om een Alu naaf schoon te houden, in mijn geval dient het ook om een niet zo fraaie achternaaf te camoufleren…;) Ooit gekocht op Vehikel.
Succes met je voorvering, kan je niet verder helpen helaas!@hansieb: wat houd je in de illegaliteit ? 😀 Voor de dag ermee !!!
30 september 2011 om 09:25 #111426Mijn bravo komt origineel uit 1994-1995, op de papiertjes staat 1986 😉
30 september 2011 om 20:27 #111460Eindelijk een fatsoenlijke scanner in huis..
gelijk de startfoto voor dit topic eindelijk goed ingescant en herplaatst op pagina 1.
Inzoomen maar….
30 oktober 2011 om 20:14 #112615
Oldtimer van mn zwager.
C7E1T 1037549
maakt hem naar mijn weten van 1971Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.