Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 8 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juli 2011 om 16:17 #108138
Dat opknappen gaat wel goed komen.
Ik ben alleen nog zoekende naar onderdelen.
zo heb ik nog een nieuwe crank nodig omdat aan de oude een scheve trapper zit die ‘let op’ vastgescheten is.
gezien dit niet de standaard ciao crank is (want die heb ik wel liggen) vraag ik me af of dat nog ergens uit te halen is.wellicht is het mogelijk een trapas nieuwe stijl erin te zetten dan ben ik klaar. maar ook die vind ik niet zo 123.
Ook zoek ik een oud decompressor hendeltje. er zit nu een grote op waardoor ik iedere keer weer denk dat ik de rem te pakken heb. Dus niet en dan slaat m’n tufje weer af.Als iemand tips heeft graag!
24 juli 2011 om 18:10 #108141ritze :
ik meende dat toen fons bij mij was dat hij het ineens had over een porter.Klopt Ritze, dit is de man 😉 Roy belde me inderdaad over de v-snaar.
Erg leuk zo’n Portertje, ik kom binnenkort langs. Even wachten op beter weer, dan kan ik lekker met de brommer komen.
Ik denk dat Roy je Porter ook wel eens wilt zien, tuffen we samen naar Heerlen.
Onderdeeltjes kan ik je vast ook wel mee helpen.Ps. Ik durf niet te garanderen dat ik je de juiste maat heb gegeven voor de v-snaar… Dat is de maat voor een normale Ciao, het lijkt me stug dat de maat bij jou anders is aangezien het gewoon een Ciao is (tot aan de cilinderkop) maar alles is mogelijk.
Ik kan natuurlijk wat v-snaren meenemen zodat we kunnen passen.24 juli 2011 om 18:55 #108142=) 7 posts op 1 dag op het oldtimer forum, als dat geen record is..

lekker bezig allemaal jongens, goeie nieuwe ontwikkelingen in oldtimer Ciao minnend Vespa-land!
@ Jarco: je nummertjes staan in de lijst voor de volgende update
ᤙ juli 2011 om 11:40 #108180Inmiddels alweer wat wijzer geworden.
De trapas die erin zit is even apart als de hele brommer! 20 tands wieletje met de schotel aan de traparm vast.
Traparm gevonden, heeft een steek van 150mm, ook al zo apart.Nu zit ik alleen nog even met het uitlijnen van de wieltjes voor. Hij zwabbert bij hogere snelheden. niet echt relaxed rijden. denk dat ik hem wat meer uitspoor moet geven.
heeft er nog iemand een origineel knalpotje liggen? geen immitatiespul want dat ziet niet uit.
@jarco:Die zadelpen ziet er toch prima uit?
veel plezier met de restauratie.@fons:Als je op beter weer wacht dan heb ik nog wel een paar weken de tijd om te sleutelen 😉
Nog even bedankt aan iedereen voor de warme ontvangst op dit forum wordt er helemaal emotioneel van…..
25 juli 2011 om 13:03 #108183Met een porter ben je instant populair.
Hartelijk welkom 😀
25 juli 2011 om 15:03 #108186hallo ik had een vraagie voor de geene die em wild beantwoorde
..,C7E2T*1661??,..
ik had mijn framenummer maar eens bekkeken en weet iemand meschien hou oud mijn frame isalvast bedankt.gevonden hij komt uit 1987 is ie tog ouder dan ik
25 juli 2011 om 15:11 #108190@Kwakkie… Cursusje ABN misschien?
maar je kunt het hier opzoeken:
http://www.ciaocrossclub.it/root/officina/CiaoCrossClub%20TELAI.pdf29 juli 2011 om 16:39 #107683in de rubriek nieuwe (oldtimer) aanwinsten:
-onderdelenboek voor de Ciao, Boxer EN Bravo d.d. 1973 (inside ook waardevolle info over alle framenrs Boxer! en DAT onbrak nog steeds!
-Vespa importeur folder met het Nederlandse brommer gamma en de prijzen per 1-1-1973
-prijslijstje onderdelennummers per 1-1-74
-5 tankstickers (tijdelijk!) voor op de kunststof Bravo tank. I know, ze zijn te nieuw…
PS; De GOEDE tankstickers ben ik inmiddels ook op het spoor…:D

5 augustus 2011 om 20:15 #108752
#NAAM?hallo,
Ik ben van plan om de boxer 1 van me weer helemaal op te gaan knappen.
blokje ligt al uit elkaar voor nieuwe lagertjes en de hele zooi.
Het blokje heeft meer geleden van het stilstaan dan het rijden, want zelfs de cp hadden nog niets geleden.@miniciao:
Leuke aanwinsten. Kan ik waarschijnlijk wat met de framenr’s van de boxer die erin staan wat?
En misschien ook wel leuk om te weten wat toendertijd de brommertjes kosten, aangezien ik dat net niet kan lezen.mvg
16 augustus 2011 om 18:10 #109233@-Glenn:
Prijzen vanaf 1 januari 1973 (in guldens, incl. btw)
Ciao 579.00
Ciao SC 619.00
Boxer S 699.00 (was 659.00 voor 1-1-73) Standaard uitvoering met Swing voorvork a la Ciao
Boxer T 749.00 (was 699.00 voor 1-1-73) Tourismo uitvoering met Telescoop voorvork a la Bravo
Bravo 659.00 NIEUW voor modeljaar 1973.Even als test bijgaand de Pdf met daar de verklaring van de diverse codes voor de Boxer van 1970-1973
Als deze pdf leesbaar blijkt, zal ik hetzelfde voor Ciao en Bravo inscannen (maar dan netter)
teksten in resp. Italiaans-Engels-Frans
[/pfs][pfs]3564-boxerdata.pdf[/pfs]Veelzeggende tekst uit de prijsfolder;’het vreemde met de Boxer is dat er dealers zijn welke er per jaar veel verkopen, en dat er ook dealers zijn die er weinig of niets in verkopen.
Wij zoeken de oorzaak in het feit, dat de kwaliteiten van de Boxer pas ontdekt worden, als men de aspirant-koper er op attent maakt… Zo ziet men de achtervering niet, waardoor velen denken dat deze bromfiets geen achterwiel vering heeft…verder is het model niet ieders smaak, berijdt met echter een Boxer, dan komen de fantastische kwaliteiten van deze comfortabele machine pas naar voren.
:D:D
Ik vraag me af of het geholpen heeft…
:haha28 augustus 2011 om 18:57 #106042@miniciao1968
Ik weet idd niet zeker of het bouwjaar van mijn boxer2 1974 is.
Ik ben de 3e eigenaar, de 1e eigenaar had hem in een oude varkensstal staan en hij dacht zeker hem gekocht te hebben in 1974.
De aankoop papieren had hij niet meer in bezit wel een origineel boekje en onderdelen tekening.De 2e eigenaar heeft veel werk gehad met he opknappen van het frame. Het nummer was moeilijk te vinden, maar na helemaal blank te schuren was hij leesbaar, hij heeft de boxer laten keuren en op kenteken gezet.
Het frame is gespoten bij een professionele autospuiter en de velgen/banden en jasbescherming is vernieuwd de rest is origineel.Ik ben de 3e eigenaar en ik ga het blokje opknappen, in de tussentijd zet ik er een 50cc Athena blokje onder.
Ik wil hem verder helemaal origineel laten.

29 augustus 2011 om 00:23 #109818Hi! Leuk te horen dat er hier zoveel oude brommertje de baan op gaan 🙂
Nu weet ik niet precies wat de bedoeling is van de topic, maar ik heb een Bravo uit ’82. Mocht je daaromtrent info willen, laat het gerust weten.
EDIT: nu ik eraan denk, ik heb er normaal 2 van ’82. Van die 2de ben ik het niet zeker, bevestig ik nog 🙂
29 augustus 2011 om 11:19 #109836Hallo,
Na 2 Ciao’s (1998+2003) 2 Si,s en en een Citta ben ik sinds vandaag in het bezit van een ??1976?? Ciao.
Ik volg dit topic al een hele tijd en kan wel zeggen dat door dit topic ik het idee kreeg om als volgende project een Ciao oldtimer te zoeken.
Mijn bedoeling is om hem helemaal origineel te maken de komende tijd. De vorige eigenaar had hem 20 jaar in de schuur staan, heeft hem daarna met een spuitbus zwart gespoten en op Marktplaats gezet waar ik hem vandaan heb. Motor is in orde, de rest is naar mijn idee in bar slechte staat maar de bestelling bij JMPB is al de deur uit :D.
Ik hoopt dat jullie mij konden helpen met het bepalen van het bouwjaar want de vorige eigenaar wist het ook niet precies. Als ik in jullie lijst kijk komt hij uit tussen 1970 en 1971 klopt dit??
Als de bestelling van JMPB binnen is maak ik hem klaar om gekeurd te worden, als hij dan zonder problemen op kenteken staat laat ik alles stralen + coaten en moet ik een manier vinden om velgen + stuur + overige delen weer Chroom te krijgen.
Genoeg getypt, hier wat foto’s met vragen.
Hier zitten de kappen erop, dit zijn toch de kappen die erbij horen? Ze zijn wel in een bar slechte staat helaas..
Het is een bromfiets, motor loopt aardig door ik denk dat hij gewoon 45 gaat, heeft echter geen teller.
Het balhoofd, hoort er niet een stuurslot in te zitten? Of hadden deze modellen dat nog niet?
Het bloknummer.
Op deze foto zien we het NL goedkeuringsnummer, kan dit kloppen? Hier zie je ook de originele kleur, hij was eerst groen.
Dit nummer staat onder het framenummer, dit is het typenummer neem ik aan?
En hier zien we dan het framenummer, ik hoop dat iemand mij kan vertellen van welk jaar hij is? Voeg mij ook maar gelijk toe aan die lijst met framenummers!
De gashendel, merk Magura. Is die niet van een Puch? Of zaten deze standaard op de Ciao vroeger? Ik heb nog nooit zon systeem gezien op een Vespa?
Op deze foto is de benzinekraan te zien, die staat naar voren gericht ipv. opzij, dit hoort niet toch? De kappenset was ook aan stukken gezaagd zo leek het om de benzinekraan erop te kunnen zetten.
Dit was het even voor de foto’s ik ga hem nu uit elkaar trekken, banden vervangen, alle kabels vervangen, lampen en ander spul vervangen en alles doorsmeren zodat ik zonder problemen de keuring doorkom. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden en hoop op antwoorden op mijn vragen.
Groeten, Jos
29 augustus 2011 om 15:45 #109866Bouwjaar zou 1970 moeten zijn.
Ja, dit zijn de kappen die erop horen.
Stuurslot was er toen nog niet.
Om je bloknummer te zien zul je nog wat meer modder moeten weghalen.
Je typegoedkeiuringsnummer is B-8144, bromfiets (45 km/h) dus.
Gashendel is niet origineel.
En je benzinekraan kan ik niet goed zien op de foto’s, dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
In ieder geval leuk dat er weer een oldtimertje van de sloop gered is 🙂
29 augustus 2011 om 15:48 #109867
Spulleke!Jarco heeft nog een oldtimer gashendel liggen dus moet je hem even pmen 😉
Ik heb de beste aan Tonni gedoneerd, de andere is incompleet en zal dus niet werken zonder donor handvat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.