Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Bijdrager

Toch is het net brommertje waar je zeker wel zuinig op mag zijn. :thumb

mdvmdv
      Bijdrager

kan iemand mij vertellen hoe ik hier papieren en kenteken bij kan krijgen ?

pepko
        Donateur

laten keuren bij de rdw 😉

http://www.rdw.nl

mdvmdv
          Bijdrager

Oke dat dacht ik al, en wat als ik hem nou begrens zodat die niet harder dan 25 gaat, krijg ik dan een een blauw kenteken ?
            of werkt dat niet zo?

miniciao1968
            Topic starter

Prachtige originele Ciao! :thumb. Goeie kleur en leuke chromen accessoires! En ook bijzonder: een HEEL zadel! 😀
              Je kunt hem eerst als bromfiets bij de RWD laten keuren (153 euro) en eventueel later als snor weer laten omkeuren.
              Dit kan helaas niet in 1 keer.
              Je Ciao is uit ca. 1971, dus wees er zuinig op!
              Doe me een plezier en noteer je framenummer (rechter zijkant) dan voeg ik hem toe aan de oldtimerlijst!
              Succes en maak er wat moois van!

mdvmdv
              Bijdrager

Bedankt voor je reactie, ik stuur je het framenummer zo snel mogelijk op.
                Ik denk dat ik hem laat schouwen, en omkeuren. :lol

miniciao1968
                Topic starter

Met de gegevens van mdvmdv werd het weer eens tijd voor een nieuw framenummer lijstje.
                  dit is inmiddels update 4 met in totaal 5 nieuwe entries, wederom weergegeven in het groen 😀

mdvmdv
                  Bijdrager

VET 😀 !

Robertez
                    Bijdrager

Kleine link:

http://vespinarium.blogspot.com/p/primos-italianos.html

Italiaanse blog, met wat foto`s en historie.

miniciao1968
                      Topic starter

Leuke SPAANSE link Robertez! 😀
                        Beetje gek model, maar dat maak het alleem maar interessanter.
                        Tis eigenlijk een soort van Seat goed beschouwd..!
                        Pizza met paella smaak…

triporteur
                        Bijdrager

hallo beste mensen,
                          Ik ben nogal nieuw hier en was op zoek naar de juiste plek om mijn vraag te stellen.
                          Ik heb een nieuwe aanwinst de zogenaamde ciao triporteur of porter / transporter.
                          Er zijn er niet veel van maar ze zijn wel orgineel door piaggio gemaakt. dit exemplaar stamt uit 1974.
                          Hij is in goede technische staat (inmiddels dan, alleen kan hij wel een nieuw zij het origineel kleurtje gebruiken.

Nu mijn vraag, heeft iemand enige informatie over deze triporteur.
                          en dan bedoel ik de techn. specs op een datablad of zo.
                          Ik zou heel erg dankbaar zijn als ik iets dergelijks kon bemachtigen.
                          Ben al een paar dagen op zoek.

foto volgt zo snel ik weet hoe ik dat moet klaarspelen

miniciao1968
                          Topic starter

Gefeliciteerd met de aankoop van dit buitenbeentje !
                            Behalve naar de foto’s ben ik ook nieuwsgierig om te weten waarom je hem gekocht hebt? 😀

met 2 keer googlen kom ik deze link tegen:
                            porter info

Er zal ongetwijfeld meer (italiaans) materiaal beschikbaar zijn.
                            Laatst kwam ik op een beurs ook het ‘sleutel/werkplaats handboek’ tegen voor de Porter
                            Helaas heb ik dat laten liggen…
                            En mocht iemand het nog niet weten: dit is een Porter: 😉

triporteur
                            Bijdrager

ja dat is em dus, kleur klopt ook.
                              Ik heb hem gekocht omdat ik hem toevallig tegen kwam bij mijn zoektocht naar een klassieke vespa ciao. hier had ik er al ene van totdat hij uit de fietskelder gejat werd.
                              Na mijn guzzi 1000sp aangepast en gereviseerd te hebben, mijn volkswagen t3 camper te hebben verbouwd en mijn Suzuki LJ80 4×4 te hebben verkocht, was het tijd voor een nieuw project.
                              tot nu toe gedaan:
                              -nieuwe gas, rem en decompressor kabel gemonteerd
                              -voorwielen goed gangbaar gemaakt, remmen gangbaar gemaakt, carburateur vervangen (bleef hangen en ik had er nog een liggen)
                              -nieuwe kap-bevestigings bouten gemaakt
                              -bobine op een wat handigere plaats gezet
                              -achterspatbord zat een beetje vreemd gemonteerd dus dat weer hersteld

Nog te doen:
                              -helemaal demonteren, poedercoaten in dezelfde kleur en weer opbouwen
                              -bak bouwen in de originele stijl
                              -nieuwe banden voor en achter
                              -originele uitlaat eronder
                              -nieuwe v-snaar zoeken en vervangen
                              -eventueel kenteken aanvragen bij de RDW, maar is niet noodzakelijk omdat hij onder de gehandicapten voertuigen valt.Dus geen helm en rijden waar je maar wilt.

ritze
                              Bijdrager

die ziet er nog niet eens zo slecht uit:thumb
                                ben eens benieuwd hoe die in het echt uitziet, ik meende dat toen fons bij mij was dat hij het ineens had over een porter.
                                zou best wel eens u kunnen zijn

mooi project, zeer origineel:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jarco
                                Bijdrager

@Triporteur
                                  Erg mooi projectje idd. :thumb

Ik heb vanmiddag mijn 2e oldie opgehaald, heelaas zonder verhaal en ook in een mindere staat als het leek maar zij vroeg erom om meegnomen te worden. 😀
                                  Gezien die behoorlijk wat roestige plekjes heeft durf ik nieuw fris kleurtje niet uit te sluiten.

Framenummer: C7E1T 1014611
                                  Bloknummer: 295241

Tevens een paar leuke extratje meegekregen dus voor degene die opzoek zijn naar een gas handvat of oldtimer spatbord PM is welkom. ( mdvmdv pm me a.u.b. kan je snel afscheid nemen van je gashandvat. 😀 )

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.