Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

Fuck man!:o Ik wil echt graag citta spaakvelgen hebben!

Mike

-RobinvS-
      Bijdrager

Jelle :
        ik zeg fotootje…

Ga ik nu maken gisteren was het al donker :thumb

EDIT:

FonS
        Bijdrager

Dat ding is zo 90’s als maar kan!
          Lijkt me toch wel héél duidelijk dat dit geen oldtimer is :con

Tonni
          Moderator

Tonni :
            Framenummers in die orde van grootte, beginnend met C7E2T zijn van na 1987 volgens de lijst..

” 1987 C7E2T 140732 > ”

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

angel
            Bijdrager

ik vind echt dat jullie overdrijven in jullie oldtimer gedoe! waarom is een mooie px van bouwjaar ’82 zoals die van mij dan geen oldtimer in jullie ogen?

een oldtimer is vanaf de leeftijd 25 jaar. dat staat ook zo in de wet!

miniciao1968
              Topic starter

daar gaan we weer voor de zoveelste keer …:?
                Voor iemand van 16 is een brommer uit z’n geboortejaar 1995 waarschijnlijk al een oudje.

Een Ciao van 25 jaar is uit +/- 1985.
                Wat de wet ook zegt over auto’s of brommers, ‘liefhebbers’ van echte oude brommers vinden zelfs een 1970 Ciao nog maar een modern ding.
                Ergo: het is allemaal redelijk subjectief.. (mede afhankelijk van je eigen ‘bouwjaar’ wellicht!)

Wel kunnen we als forum een richtlijn proberen op te stellen.
                Ik heb dat in het verleden geprobeerd, maar er zijn te veel lange tenen om overeenstemming te bereiken! 😀
                Veel wijsheid allemaal…!

FonS: Ik ben het wel met Edjuh eens; de minimale eis voor een gevoelsmatige oldtimer is de kleine tankinham!

Edjuh
                Bijdrager

angel :
                  ik vind echt dat jullie overdrijven in jullie oldtimer gedoe! waarom is een mooie px van bouwjaar ’82 zoals die van mij dan geen oldtimer in jullie ogen?

een oldtimer is vanaf de leeftijd 25 jaar. dat staat ook zo in de wet!

Als jij dat wil, prima.

Het ligt er maar aan hoe je het interpreteert.

Arjan, die richtlijn heb ik (voor mezelf) boven aangegeven maar dat is inderdaad langetenentrappen.

Wat je hier wel uit kan afleiden is dat, mede dankzij jouw campagne voor oldtimers, de ‘oldtimer’ (wat dat ook mag zijn) een meerwaarde heeft gekregen.

#NAAM?

Kan weer een oldtimertje bij op de lijst.
                    Een compleet orginele vespa boxer 1 met “ciao” voorvork.
                    Wat dus wil zeggen een van de paar allereerst gebouwde.
                    Jaren bij de eerste eigenaar binnengestaan, helaas daarna 3 maanden buiten.
                    Maar evengoed nog helemaal niet ver vergaan is wel wat werk aan.
                    Hij heeft net al gelopen (ritje+20 min stationair).
                    Terwijl hij 10 jaar heeft stilgestaan was alleen de caberateur helemaal dichtgeslibt.

Zouden jullie me kunnen helpen met het bouwjaar.
                    Heb al tijdje lopen zoeken naar frame nr, maar nog niks aangetroffen 😕
                    Iemand misschien idee waar deze verstopt zit.
                    Ik was verder deze boxer al tegengekomen ongeveer zelfde alleen ‘nieuwere’ voorvork,
                    Dus mijne zou dan nog ouder dan 71 moeten zijn neem ik aan.
                    (link: http://www.scooterbottega.com/restoration-archive/piaggio-boxer.html )

EDIT:
                    Hij wordt nog helemaal onder handen genomen bij beter weer.
                    Heb hem nu alleen pas rijdend gemaakt.
                    Op de laatste foto zie het blok, met een bobine die ik nog nooit eerder heb gezien.
                    Heel aparte hefboom systeem op de caberateur en de schuine luchtfilter.
                    Alles nog orgineel ofcourse, wel zonder kenteken maar dat komt nog wel.

Foto’s”:

http://img143.imageshack.us/i/vespaboxerenmixframeken.jpg/
                    http://img340.imageshack.us/i/vespaboxerenmixframeken.jpg/
                    http://img602.imageshack.us/i/vespaboxerenmixframeken.jpg/

miniciao1968
                    Topic starter

-Glenn. :
                      Kan weer een oldtimertje bij op de lijst.
                      Een compleet orginele vespa boxer 1 met “ciao” voorvork.

GEWELDIGE vondst! Gefeliciteerd! :thumb

In m’n handboekstaat rechts op de foto :
                      1e editie van december 1970

staat dat het framenummer van een Boxer met Ciao vork begint met:
                      ”B1M1”
                      bandjes zouden 2×18” moeten zijn tegen 2 1/4×18 voor een telescoop vork.
                      motornummer moet beginnen met ”BA1M”

Het framenummer staat bij m’n 72er Bravo ook op een rare plek, op een aangelast plaatje onder het bagagerek.
                      pm eventueel ‘Loek” hij heeft een Boxer2 en kan je vast zeggen waar het nummer ingeslagen staat.

Dit zegt Italiaans wikipedia verder nog:
                      Rari esemplari della prima serie avevano la sospensione anteriore del tipo a biscottino già usata sul Ciao; ma la stragrande maggioranza dei Boxer uscirono dalla linea di montaggio con la forcella telescopica.
                      Ne furono fabbricate due versioni, il Boxer (dal 1969 al 1980) e il Boxer 2 (dal 1980 al 1983).
                      Un’altra novità era lo spostamento della targhetta identificativa, riportante il numero di telaio, al termine del parafango anteriore.

Ik het kort : slechts WEINIG exemplaren van de 1e serie, hadden de voorvork van de CIAO! 😀
                      bouwjaar vanaf 1969…
                      frame nummer ingeslagen bij het voorspatbord ?!!??! (kan ook voor de boxer2 gelden, staat er niet duidelijk!)

#NAAM?

Heel erg bedankt voor je moeite miniciao.
                        Ik wist dat het een exclusief brommertje was, maar hij is dus echt vrij zeldzaam.
                        Ben er ook heel erg blij mee.
                        Ik ga morgen dan een overdag kijken of ik het framenummer alsnog kan vinden.
                        Ik heb al liggen kijken tussen het frame en de brug als het ware, en daar kon ik niets vinden.
                        Het motorblok nummer kan ik sowieso al eens nakijken, dat is makkelijk te vinden.
                        Maar dat is 99% zeker hetzelfde als waar hij de fabriek mee heeft verlaten.
                        Als andere nog meer informatie weten alles is welkom. 😀

Jullie horen nog van me =)

miniciao1968
                        Topic starter

Graag gedaan Glenn! Compliment voor je perso trouwens, ik had er al eens stukjes van gezien, je bent een tweelingbroertje van Martijn van Heerde, geloof ik :thumb

Vanavond vond ik nog een foto van een Boxer1 (B3M1T)

Deze Franse boxer heeft de telescoop vork, maar ook de zwarte kappen waarvan ik eerst dacht dat ze niet origineel waren.
                          Verder staat op het frameplaatje de introductiedatum bij de Franse RDW : Paris, le 2-9-1970.

Ik gok dus ook op 1970 voor jouw Boxer..
                          1969 was misschien het Italiaanse introductiejaar. Maar als de jouwe van 1969 is, zou je dat dat misschien aan een heel laag frame- en motornummer moeten kunnen zien… Lijsten met framenummers zijn er denk ik niet.
                          Zoek ze morgen! 😀

#NAAM?

Eerlijkgezegd is mijn perso echt zwaar verouderd.
                            Verder heb ik alle gegevens verzameld, Zaten toch tussen de brug en het frame zegmaar.
                            Maar door de viezigheid kon had ik ze niet meteen gezien.

Frame nr:
                            DGM 7881 OM (Volgensmij nogsteeds niet het frame nr, dit zat zegmaar achter de monoshock.)

Blok nr:
                            BA1M (ster) 36372 (ster)

Luchtfilter nr:
                            DGM 7885S

Carberateur:
                            12/10, Made in italy.

Verder schat ik dat hij rond de 8.000/12.000 km’s gereden zal hebben.
                            Ook nog even de buurvrouw achterop gezet, en naar mijn mening voor z’n brommer trok hij prima.

miniciao1968
                            Topic starter

TIP voor Glenn
                              dit kwam in nog tegen op pag. 6 van dit Oldtimer forum:

Het framenummer van mijn Boxer staat op een zéér slechte plek (tegen achterspatbord bij monoshock) en is dus slecht leesbaar. Het is:

???17881om
                              (Piaggio logo) BTM1T * 368167

Nog een keer goed kijken dus…! 😉

#NAAM?

Als het dus staat zoals daar, denk ik dat we er nooit achter zullen komen.
                                Ik heb zeker een kwartier lopen zoeken nergens wat te vinden.
                                Ik bedoel dus op plaats onder dit nr zoals hierboven:
                                Frame nr:
                                DGM 7881 OM

Aangezien daar bij mij de verf helemaal af is en zwaar verroest is.

miniciao1968
                                Topic starter

Het is niet eenvoudig…:?
                                  ik heb nog even op italiaan internet ge-google-t en vind er een hele thread over:
                                  Boxer Frame Italiaans brommer forum

met dit plaatje: (klikken om te vergroten)

Maar of dit bij een Boxer 1 hetzelfde is ?? 🙁

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.