Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

martin72
    Bijdrager

Is er al meer bekend over het ‘dubbele nummer’ ? Raar verhaal!

Er is inmiddels al meer duidelijkheid, het blijkt om dezelfde brommer te gaan. De brommer is paar jaar geleden geschouwd, maar er is nooit een kentekenplaat aangevraagd en de papieren zijn zoekgeraakt. Inmiddels heb ik de papieren ontvangen en dat scheelt in ieder geval een bezoek aan de RDW en keuringskosten!

miniciao1968
      Topic starter

@ martin 72: das dan mooi en goed opgelost! :thumb

HELE andere vraag nu.
        Ik dacht dat ik nix met Citta’s had…
        vind het eigenlijk maar rare plastic dingen waar je bijna zijwieltjes aan verwacht…:D

However, ik zag van de week een originele blauw-groene Route 66 uitvoering staan bij een brommer zaak.
        Helemaal origineel, en veeeel te duur >1000 euro. Maar wel een erg leuk ding! 😀

Hebben oudere Citta’s serieuze waarde ?

#NAAM?

Ik wou me ook even aansluiten bij dit topic.
          Ik heb me een vespa bravo uit ’83 aangeschaft natuurlijk orgineel nog net ding.
          Is misschien niet de oudste hier maar vind hem hier toch wel tussen horen alsnog.

Ik ga het frame.nr nog check om zeker weten dat het bouwjaar klopt.
          Weet verder iemand waar ik de orginele tank-stickers hiervan kan krijgen. Want deze zijn toch wel in erg vergane staat.

…jmpb

Jammer dat hij niet 10 jaar ouder is ; -) Wel een net ding.

Leovince
          Bijdrager

miniciao1968 :
            @ martin 72: das dan mooi en goed opgelost! :thumb

HELE andere vraag nu.
            Ik dacht dat ik nix met Citta’s had…
            vind het eigenlijk maar rare plastic dingen waar je bijna zijwieltjes aan verwacht…:D

However, ik zag van de week een originele blauw-groene Route 66 uitvoering staan bij een brommer zaak.
            Helemaal origineel, en veeeel te duur >1000 euro. Maar wel een erg leuk ding! 😀

Hebben oudere Citta’s serieuze waarde ?

De route 66 editie zijn vanaf ’95 ofzo tot en met 2002 dus zo oud zijn ze niet.

Als je de volledig rode, witte of zwarte versie vind met de originele stickers dan heb je echt de 1e versie uit ’82 tot ’85 ofzo.

Deze:

(En je zal vaak zwarte citta’s vinden op marktplaats, maar die zijn bijna altijd zo gespoten of nieuwere versies. Je moet echt die met deze stickers hebben)

Edit: Ik heb ook nog een FAQ geschreven op citta-forum over de geschiedenis van de Citta…
            Klikkerdeklik!

Piet30
            Donateur

hi, just got another Oldi with frame number C9E1T *56885*
              and the engine number is *56276*

Is there a possibility to check if that is the original engine to that frame?

Jelle
              Moderator

Damn Ralf, where do you buy all those C9’s…

Let me know if you only find an C9 original handlebar, because i still need one.

miniciao1968
                Topic starter

And for that sake, I still need your FULL frame number Jelle..:D
                  Ga ik snel een nieuw overzicht produceren en of je framenummer met C7 of C9 begint boeit me niet! :thumb

ps Piet, danke vielmals, ein update erfolget baldestens! Schon das du noch ‘ne C9 hast, die hollaender werden ganz eifersuchtig. Ich auf jeden Fall! 😀

vermelding in groen is nieuw sinds vorige lijst

Edjuh
                  Bijdrager

Internet italia?

En je had die van hackerhenk toch ook al? Anders geef ik het wel door want hij staat hier weer te schitteren : -)

miniciao1968
                    Topic starter

”Internet italia” heb ik opgenomen vanuit een advertentie op Subito, omdat er voor Boxers bijna geen materiaal is, hiermee had Loek iets aan vergelijkingsmateriaal… Mag dat Edjuh ? 😀

Even zo:
                      Een van de bronnen voor leeftijden (behalve de onvolprezen Ciao Cross lijst op internet)
                      is ook het ‘libretto’ zeg maar het kentekenbewijs in de vorm van een ‘boekje’, dat in Italia bij een bromfiets werd uitgeven.

Hieronder zie je de C7E1211618, van 16 maart 1972

advertentie 72’er Ciao

Aan de foto’s in de advertentie valt me iets op:
                      V-stuur met 1e serie kappen, maar wel al met ‘gladde’ velgen die ik ook op mijn Arcobaleno tegenkom.

Is dit nou typisch voor een CiaoR/Erre t.o.v. een Ciao L? 😕

Jelle
                      Moderator

VespaCiao_x3
                        Bijdrager

Mijn Ciao is van 1984; dus oldtimer
                          uiterlijk is ie ook een oldtimer, enige dat aangepast is zijn de trappers die verwisselt zijn naar steuntjes 🙂

miniciao1968
                          Topic starter

VespaCiao_x3 :
                            Mijn Ciao is van 1984; dus oldtimer
                            uiterlijk is ie ook een oldtimer, enige dat aangepast is zijn de trappers die verwisselt zijn naar steuntjes 🙂

Er zijn hier nog geen vaste ‘regels’ voor wat geen/wel oldtimer is, maar onderstaande 2 Ciao’s zijn het sowieso;)
                            En ze zijn nog te koop ook:

1974 Zeeland
                            In alles een kopie van mijn Ciao: bouwjaar idem en ook een Zeeuws Meisje…

Zoek de verschillen..!
                            Je krijgt een verend zadel, maar je moet o.a. 2 spatbord-stangetjes (1 voor en 1 achter) en het V-stuur met kleine koplamp missen…

Edjuh
                            Bijdrager

Das weer een mooie arjan-update 😀

Ik vond het al wat rustig hier.

miniciao1968
                              Topic starter

😀
                                Ja Edo, je moet wat als je niet al te veel sleutelnieuws hebt!
                                Heb gisteren trouwens nog wel wat Ciao km’s gereden voor de fun! De laatste van het jaar ? 😕

Onderstaande link hoort eigenlijk in de Duitse sectie thuis maar is om meerdere reden grappig cq grundlich geschreven, dus plaats ik dit maar in ‘mijn” sectie:
                                -komt van de website http://www.ciao.de
                                -leuk geschreven
                                -goed voor je duits
                                -zal Piet30 plezier doen!

LINK:
                                Leuk Duits voor gevorderden

Conclusie :
                                ”Ein echt tolles und schon altes Gefährt das steht’s zu einem steht und nie den Geist aufgibt.
                                Einfach TOP! :thumb

Piet30
                                Donateur

hehe, thanks miniciao. :thumb

Dat is ma een mooi bijdrag. 😀

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.