Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het grote “vespa oldtimer” topic
- Dit onderwerp bevat 1,004 reacties, 121 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 7 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 mei 2010 om 18:24 #85326
Uiteraard verdient de absolute godfather ciao dat!
10 mei 2010 om 18:28 #85327Loek :
De Ciao nooit écht die status van een icoon krijgen. Ik denk dat de belangrijkte rede daarvoor inderdaad is dat het een meisjesbrommer is…Vorig jaar was je nog een stuk minder lovend Loek! 😉
De Oldtimer lijkt inmiddels aan een ‘opmarsje’ begonnen te zijn onder fijnproevers hier..! 😀18 mei 2010 om 07:15 #85717Weet iemand uit welk jaar het volgend serienummer is : C7E1T * 1029764 * Het nummer is goed en duidelijk leesbaar.
Ik kan hem in de grote lijst niet terugvinden.
Het is een Ciao met een V stuur, bobine zit onder het kapje onder de motor en hij heeft dat typisch platte voorlampje.
Heb er nog een van hetzelfde model, die is uit 1972. Die komt echter wel in de lijst voor.
Zal binnenkort een foto proberen te plaatsen,maar moet eerst uitzoeken hoe dit in zijn werk gaat.24 mei 2010 om 19:07 #86000Contactpuntjes waren nog niet zo gek…!
Jelle, bedankt voor de eerste echte ”Oldtimerrit”
De foto’s spreken boekdelen: voor iedereen die het gemist heeft :
Foto topic oldtimer tour 23 mei 2010
24 mei 2010 om 19:27 #68816Wilde ik ook al zeggen 😀 Wil je een tour met 0% uitval en pech neem dan allemaal stokoude CP-blokjes
24 mei 2010 om 21:00 #68810copy/paste vanuit een post over over ‘oldtimers’ elders! 😀
Op dit moment lopen er 3 oldtimer topics :

Loek, ik weet niet wat je bedoelt met een eigen ‘sectie’ maar volgens mij is er binnen het huidige ‘grote oldtimer topic’ al redelijk wat activiteit.

De belangstelling voor pre-1975 Piaggio brommers was ooit nihil.
Echter als ik nu het forum lees, zijn er nu zo’n 20-25 man actief met aankopen of opknappen van oudere Ciao’s, Boxer’s en Bravo’s. Te weinig voor een ‘sectie’ lijkt me. 😕Als VespaChopper zich ook op het ”grote oldtimer topic” begeeft (ALHIER dus!), voorkomen we zijsporen.
PS:
Laten er eerst maar eens in de banner van de VC site een Ciao met chromen velg komen 😀25 mei 2010 om 07:44 #86008Nouw ik doe dan maar wat gevraagd wordt he…
Ik begeef me dan nu maar hier.
Dan wil ik meteen zeggen wat ik op het moment te koop heb:
Een origineel piaggio oldtimer bagagerekje.
Op de achterkant zit de piaggio sticker nog met nummer.
Deze zit in de grondlak (weliswaar wat krasjes erop).
Jimhttp://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=315807#315807

Hier zijn de velgranden pas 1x schoongemaakt, en de rest nog niet.
Inmiddels zit het lampje voorop de bagegedrager,
hele bagagedrager schoongemaakt, stuur etc.
De rest moet nog 😉25 mei 2010 om 20:51 #86058Mooi apparaat Jim!

Alle kenmerken van een goed bewaarde originele Ciao!
ennuh… geen Chopper van bouwen 😀Uit alle posts in dit topic en de pm’s, ben ik een Excel bestandje aan het inkloppen met alle framenummers en bouwjaren van de VC-forum deelnemers ..!
Wordt nog een leuk lijstje als het af is! 😉25 mei 2010 om 21:44 #86063miniciao1968 :
Mooi apparaat Jim!
Alle kenmerken van een goed bewaarde originele Ciao!
ennuh… geen Chopper van bouwen 😀Uit alle posts in dit topic en de pm’s, ben ik een Excel bestandje aan het inkloppen met alle framenummers en bouwjaren van de VC-forum deelnemers ..!
Wordt nog een leuk lijstje als het af is! 😉Hartelijk Dank!
Ik stuur je binnenkort via PM of mail ook nog even mijn motorbloknummer.
Het framenummer heb je ja al 😉
en nee, 1 chopper is even genoeg 😉________
EDIT:
Even een vraag om jullie mening.
ik twijfel erg om het te laten omkeuren naar snor (25km/h)
GO or NO GO ?26 mei 2010 om 17:47 #86124WANTED !
Ontbrekende framenummers en bouwjaren van alle rijdende en niet-rijdende Piaggio brommers tot en met 1975. 😀De een boeit het nix, mij boeit het het mateloos: wat rijdt er nog in Nederland rond aan oudere Piaggio’s ?
Misschien is er bij de RDW een uitdraai te krijgen, maar ik heb hierbij alvast een begin gemaakt!Zie je je nick in het rood staan, dan zou ik het leuk vinden als je me de ontbrekende info wilt pm-en.
Bij voldoende feedback post ik weer een aangepaste versie!Heb je een Ciao/Boxer of Bravo die hier nog niet in voorkomt ? Kom op met die nummertjes!

edit: ik zie net nog een foutje staan, maar dat verwerk ik wel in de volgende versie
26 mei 2010 om 17:56 #86126Arjan, hoe weet jij het bouwjaar van m´n Boxer? :D:D
Ik zou het graag kunnen aantonen bij de RDW voor de omkeuring.26 mei 2010 om 18:02 #86132Dat heb je zelf ergens in een post verteld! 😀 ik meen ergens in de perso van Fons…!
MAAR, geef eerst maar het framenummer, dan praten we daarna verder! 😀PS; kwam er al lezende en zoekende trouwens achter dat je veel interessante kennis over de oude brommers hebt!
en dat je al in 2008 opperde om een oldtimer tour te houden!
PS2: kijk en vergelijk:
Piaggio Boxer 2 del 14/10/1974 telaio n° 717926
Zo moet je elke keer iets verder kunnen komen! En een briefje naar Pontedera ?
http://www.subito.it/piaggio-boxer-2-genova-12939523.htm26 mei 2010 om 18:24 #86135Arjan, als je alle oude vespa’s wilt weten, zal ik mijne ook posten, is alleen in uberlelijke staat, door vorige eigenaar overgekwast en niet alleen het frame, was dat maar zo, maar ook de kappen….. De kappen zijn nu oerlelijk zwart gemaakt. Het is een ciao met v-stuur en chrome spatborden. Van oorsprong belgisch. De chrome spatborden zijn nog wel in zeer goede staat, geen roest te zien! Maar goed ik heb dus het framenummer en ook de originele papieren, ik zal ze zo even inscannen.
Het nummer: C7E1T 1261216hier de scan: de 3 verschillende “achterkanten” van belgische gelijkvormingsattesten van Piaggio. De oudste lijkt me duidelijk 😉
26 mei 2010 om 18:39 #86125Klasse Tim, bedankt!
Ik heb hem erbij gezet voor de volgende versie!
Enig idee van de originele kleur ? 😀
de scan met de verschillende lettertypes van vespa/ciao/boxer en gilera is ook grappig om te zien!26 mei 2010 om 18:53 #86141Ik heb voorzichtig een beetje lak weggehaald met een mesje en het lijkt erop dat hij oranje was, onder het rode zit een witte laag(primer) en daaronder oranje. Maar ik durf het dus niet met zekerheid te zeggen. Het zadel is helaas ook niet origineel.
Vroeger had ik ook nog een andere “oldtimer” ciao, een oranje of lichtrode. Deze was ook 17 inch en had geen voorvering, maar wel trommelrem. Hij ging naar ene Harald, een man van in de 40/50 schat ik. Dat ding liep echt supergoed!
O, nog een edit: ik had ook nog eens een oude bravo, hetzelfde type als die van ed, letters op de benzinetank waren slecht en lagers gierden. Kleur was dacht ik babyblauw.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.