Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

miniciao1968
    Topic starter

Je kunt iets maar 1 keer restaureren…

Als de lak te redden is, zou ik overwegen hem niet te spuiten, maar vol ”patina” te laten…
      Je mag best zien dat ie origineel is…! Dat NL B7109 krijg je maar 1 keer
      PS; Mooie foto’s ! :thumb

Lennaert
      Sleutelbeheerder

velgen kan je nog gewoon redden hoor?
        beetje met pluim staalwol aan de gang en daarna flink in poetsen met wax.
        had met die van mij ook gedaan.

G-no
        Donateur

Nee Tonni niet spuiten! Zonde om de originele lak eraf te halen als deze nog voor aan te zien is. Dit is een perfecte basis voor een restauratie.

miniciao1968
          Topic starter

@ G-no!
            Jij snapt het! :thumb
            Kaal maken en overnevelen doen ze maar met moderner spul…
            Geen Pebble Beach- achtige overgerestaureerde brommers svp…:!

Je moet de historie nog kunnen ”ruiken” als je iets ouds ziet…!
            Think about it Tonni of anders weet ik waar jouw huis woont, man…:D

twan.s
            Bijdrager

Zo’n ouwe Ciao is tijdloos. Maar dat is wel tof inderdaad, orginele lak behouden! En als het nou eens helemaal mislukt/niet uitziet, kun je hem alsnog spuiten..

Bij zo’n brommertje kun je de waarde niet echt in euro’s uit te drukken.. Hij is erg tof Tonni, veel revisie plezier ermee, en houd het forum up to date!:)

Jelle
              Moderator

Dat is nog eens een immens mooie aanwinst Tonni…
                Welkom tot de 19″ clan 😉

Tonni
                Moderator

Ik denk niet dat er nog veel eer aan de velgen te behalen valt met oppoetsen alleen..
                  De lak zal ik echter inderdaad eerst eens een oppoets poging geven, kijken wat er uit komt.
                  Er zitten dan wel de nodige beschadigingen op maar dat geeft hem ook wel weer karakter natuurlijk…

Ik zat zelf ook al met dat type goedkeur stickertje te denken, die krijg je nooit weer.(origineel)
                  Tank en kap stickers zijn wel repro te regelen.

Hij zal in elk geval niet verprutst gaan worden.

@Jelle en FonS: Jelle’s oldie is een snor, FonS’s oldie is een brom. Zal ik daar zelf nog invloed op kunnen uitoefenen of is het bepaald aan de hand van een nummer/code?
                  Willen jullie mij anders beide de nummers eens geven, kijken wat de verschillen zijn.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

G-no
                  Donateur

Je kunt hem volgensmij gewoon laten keuren als snor als hij aan de eisen daarvoor voldoet. Hij hoeft dus alleen maar 25 te lopen.

Edjuh
                    Bijdrager

Wat plaatjes uit Pontedera:

Foto’s van ciao’s en boxers aan de ‘assemblagelijn’, dit is het eerste bord wat je ziet als je het piaggio museum binnenloopt:

Tussen zn/haar dikke broertjes : -)

Che bellezza.

De foto’s van bas oldtimer zal ik ook nog eens omhooggooien.

Weet iemand trouwens waar je die wit-grijze buitenkabels kan scoren?

Martijnvanheerde
                      Donateur

Mini is die aan het regelen bij z’n plaatselijke brom/fiets boer;) PM hem anders even;)

G-no
                        Donateur

Aaah ik moet ook nog even achter mijn foto’s uit Pontedera. Bij mij stond er trouwens een oranje 19″:thumb

twan.s
                          Bijdrager

Super mooie foto’s van het museum in Pontedera..:thumb

Wellicht een vakantie-tripje tip!

Wally
                            Bijdrager

ik kwam net een foto tegen op mijn computer van een vespa in Cannes
                              deze zag ik vorige zomervakantie

miniciao1968
                              Topic starter

Re. Piaggio/Vespa en Pontedera:

Everything you always wanted to know, but were afraid to ask:

Piaggio Geschiedenis Link

Uitgebreide site met veel info over Piaggio’s heden en verleden.
                                Als ik die foto’s van Edjuh zo zie, dan begint er een reisje te ontstaan…;)

http://www.piaggiogroup.com/museo_piaggio/museo_piaggio_en.htm

Edjuh
                                Bijdrager

Er mist wel een hoop qua ciao en verwanten, maar het is erg leuk om te zien hoor.

Dat er later een oranje ciao stond, leuk maar maak daar gewoon ook een afdeling voor en zet er wat meer naast elkaar.

De echte vespa blijft natuurlijk in de hoofdrol.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.