Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

Precies, ik was hem toevallig ook aan het doorlezen. Ik denk dat Arjan zich vergist heeft bij het bekijken van de lijst.
      Hij is dus wel oud, maar natuurlijk niet wat wij hier een oldtimer noemen.

miniciao1968
      Topic starter

Inderdaad een geval van te snel gekeken..!
        Voor het gemak had ik me op 149508 geconcentreerd…
        Haastige spoed… Sorry voor de verwarring! 😕
        Arjan

Jelle
        Moderator

Haha zat ik toch redelijk goed met mijn schatting en nu hoef ik gelukkig niet mijn schoen op te eten 😉

Edjuh
          Bijdrager

Artikel uit 1968 uit een italiaans tijdschrift over de nieuwe ciao:

http://www.ciaocrossclub.it/root/officina/_Piaggio%20Ciao%2050%2004_1968.pdf

Leuke foto’s en een uitgebreid verslag(helaas in het italiaans).

Tonni
            Moderator

Prachtig!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Piet30
              Donateur

here some explainations about the Boxer Type code

And the first waking up of my 1972 Boxer since 1985

wake up filmpje

G-no
                Donateur

Wauw edo, heel cool! Ook leuk om te weten dat de variootjes er ook echt al vanaf het begin waren. Is dit eigelijk al eens eerder dan ’68 toegepast op een brommer?

miniciao1968
                  Topic starter

Machtig mooi artikel Edo! :thumb
                    Ben het aan het uitprinten nu! Gaat in het Piaggio archief!
                    Zal van het weekend nog wat Napels fotos posten.
                    Weer geen Ciao gezien, wel een mooie donkergroene Boxer!

tvmierlo
                    Donateur

volgens het artikel van CCC is het verbruik van een vespa 1 op 70 :O Dat is wel erg positief bekeken zeg, ik vond de 1 op 43 die ik ooit gehaald heb al erg netjes. Het laagste verbruik heb je volgens de tabel bij ongeveer 3333 toeren. Je zou dus, wanneer de topsnelheid 40km/h bedraagt bij 5500 toeren, ongeveer 25km/h moeten rijden om het ideale verbruik te halen. Als je 60% van de maximumsnelheid aanhoudt, zou je verbruik dus aanzienlijk minder zijn. Bij een topsnelheid van 63km/h zoals ik heb zou je dus 38,2 km/h moeten rijden voor een zo laag mogelijk verbruik.

Dit verschilt natuurlijk per cilinder en in de tabel gaat het over de standaard cilinder.

miniciao1968
                      Topic starter

Senza parole…=)
                        Napoli, 20-2-2010

VespaAvanti
                        Donateur

Als je rustig aan doet moet 1 op 70 opzich wel mogelijk zijn denk ik hoor Tim;)
                          Mijn Oldtimer met proma CC en sproeier 50 ipv ori sproeier 43 loopt ook zonder moeite 1 op 50, en dan kan ik zo ruw rijden als ik wil.
                          Als je dan ook nog na gaat dat mijn blokje na al die jaren waarschijnlijk ook niet meer de nieuwste is en daardoor dus ook al wat meer verbruikt dan een heel vers blokje geloof ik die 1 op 70 wel voor een 100% standaard Ciaotje.

Edjuh
                          Bijdrager

En die oudjes hebben snoruitlaten he, dus die maken nog minder toeren. De mijne dan. Opgegeven snelheid staat op 40km/u dus dat klopt wel.

ps. Onderaan p.48 van bovenstaand artikel zie je een hendel om je blok naar voren te hevelen en je snaar strak te zetten, geinig.

Nog iets, is het zo dat alleen nederlandse ciao’s van die fietssloten kregen?

Loek
                            Bijdrager

Die ringsloten zijn idd echt Hollands kenmerk.
                              Mijn Boxer gaat inderdaad ook maar 43 km-h.

miniciao1968
                              Topic starter

Volgens mij stond er in dat Ciao artikel in ‘De Bromfiets’, dat Piaggio voor het maken van die 2 gaatjes in het Frame aan de NL importeur per Ciao, fl. 1.20 extra rekenende…!
                                Dat slot zelf zal er wel in Nederland opgezet zijn.
                                Hoe de kosten voor het witte spatboord verrekend werden, zal ook vast een verhaal apart zijn…:'(

PS & OT
                                kwam gisteren met opruimen nog 2 andere “De Bromfietsen’ tegen :
                                Eentje (2/99) met het artikel over mijn vaders carriere bij ‘Typhoon’ het Nederlandse bromfiets merk van A. Knibbe te Amersfoort.
                                de ander(6/2001) met de modelhistorie van de Puch Maxi en mijn Puchfolder uit 1983 met prijslijst:
                                een MV50 Skytrack voor 1.850 gulden
                                dat betaal je nu weer….! 😀

Loek
                                Bijdrager

Jongens kan ik hier in Nederland een varionaaf vinden die in mijn Boxer-brug past .vraagteken.

http://img504.imageshack.us/i/naaf1.jpg/

http://img13.imageshack.us/i/naaf.jpg/

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,005)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.