Vespa-Ciao.NL
:: Het grote Revisie topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote Revisie topic

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 148)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ik heb nooit roest gevonden, kwestie van olie gebruiken denk ik, het water verdampt door de warmte wel.

G-no
      Donateur

Als je de krukas in een zakje doet heb je er helemaal geen last van.

Peter.S
        Bijdrager

het gaat sowiezo niet roesten..
          in een blok wordt vanzelf alles gesmeerd met olie(van de benzine enz.)
          en dan nog, meeste water verdampt wel bij 400 graden

Gratje
          Bijdrager

ook een revisievraag, misschien wel een domme, maar beter gevraagd en het in 1 keer goed doen, of het niet vragen en het eerst fout doen.
            waar vul ik de olie bij in een cardan? en welke olie kan er allemaal in?

Kevinwol
            Bijdrager

Je hebt een schroefje voor een platte schroevendraaier op je klok zitten.
              Die draai je los en vul je met 80w-90. ( Doe dit wel terwijl je brommer rechtop staat. Anders vul je hem te vol en komt alles er bij de overloop weer uit.)

Gratje
              Bijdrager

hoppa, meteen de volgende vraag mbt revisie. indien er vloeibare carterpakking wordt gebruikt, hoeveel moet er op? en waar precies? en gaat vloeibare carterpakking niet stollen als het warm wordt? dit omdat je je kleine carterdeel warm moet stoken.

Mike
                Bijdrager

er is mij ooit gezegd dat als je vloeibare pakking gaat gebruiken als midden carter pakking dat je dat alleen ter ondersteuning van je normale pakking moet doen. vloeibaar is iets minder betrouwbaar.

Mike

SjoerdCiao
                  Donateur

je kunt het beste een normale pakking gebruiken, en nog wat vloeibare pakking, niet alleen vloeibare pakking, dat kan gaan lekken

Gratje
                    Bijdrager

maar een normale pakking is er niet voor een speedengine. tenminste nog nergens kunnen vinden. dan gewoon een orginele pakking pakken en bijsnijden?
                      iemand wel plaatjes van de hoeveelheid vloeibare pakking?

Mike
                      Bijdrager

bijsnijden?? een normale pakking is exact t zelfde als een speed engine pakking

Mike

Gratje
                        Bijdrager

ja bijsnijden. het gat waar de cilinder in valt is toch groter, omdat er ook een 46mm op past. daar moet ie wat bijgesneden worden. dat klopt toch?

FonS
                          Bijdrager

Gewoon de boel in elkaar zetten, en dan met een mesje het overtollige materiaal wegsnijden.
                            Als je boosterpoorten in een gewoon carter maakt (voor bijv. DR evo cilinder) moet dat ook.

thierry93
                            Donateur

hoe haal je een zuiger eraf tog met die klippjes?

Docs
                              Donateur

Ja. Door aan 1 of beide kanten die clipjes er uit te halen, kun je de pistonpen er uit drukken, en je zuiger verwijderen.

asprientje
                                Bijdrager

Ik ben al op zoek geweest naar een topic over het reviseren van een si voorvork maar kon deze niet vinden,
                                  mijn voorvork blijft staan, dat houdt dus in dat hij wel aan een revisie beurt nodig is, echter is dit nog verkrijgbaar, zo ja waar? wat heb ik nodig en is het moeilijk? de ciao valt iig af want die voorvork is anders, maar de citta misschien?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 148)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.