Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Nope, beiden niet…

criminalmindz
      Donateur

Vertigo :
        Nope, beiden niet…

Heb je geen drivers bij je muis?
        Zo ja, deze opnieuw proberen te installeren.

Anoniem

Volgens de website van de muis is er geen driver nodig voor die muis.

Het meest rare is dat geen enkele muis het meer doet.

Edit: Heu, verrek, druk die stekker er voor de 100e keer opnieuw in en hij doet het weer…

Bedankt voor t meedenken!

pepko
          Donateur

mijn pc gaat op stand-by na een half uurtje, dat vind ik niet erg opzich. maar telkens als ik hem dan weer aanzet, kan die geen verbinding meer maken met het internet.
            dan moet ik eerst “problemen oplossen” om dan vervolgens weert op internet te kunnen.

Waar kan dit aan liggen?

gr. pepko

Lennaert
            Sleutelbeheerder

je netwerkkaart is miss outdated of je driver?

pepko
              Donateur

idd, driver geupdate en nu werkt ie weer 🙂

dankjewel Flenny

ChrisNL
                Bijdrager

Voor de whizkids onder ons:

Ik heb even een testje gedraaid met CrystalDiskInfo 5.0 en blijkt dat er bij een schijf een waarschuwing staat.
                  Is dit reden on zsm de schijf te vervangen?
                  heb al wel een backup gedraaid, maar is lullig als je straks in eens 1.5tb mist.

Wat is wijs om nu te doen?

beunhaaz
                  Bijdrager

back-up maken:P en kijken hoelang die het nog volhoud. Of alvast een nieuwe halen en daar naar back-uppen en kijken hoelang die nog volhoud. Want hou oud is de schijf? (want seagate schijven kunne veel hebbe)

ChrisNL
                    Bijdrager

Gekocht op 28 Mei 2010.

Ik had die melding eigenlijk verwacht van de WD die ik er nog heb inhangen, heb ik ook goed van geleerd zeg, 2x 500gb binnen een jaar kapot, die 2e 500gb was dus de backup schijf :boos

al het essentiële van die schijf staat al op 2 onafhankelijke backups.

Gebruik de WD schijven alleen voor downloads, dat is echter bij verlies altijd weer te downloaden :lol

Helios
                      Bijdrager

Altijd voor de zekerheid een back-up maken. Ik had al een brakke 1TB schijf intern in mijn PC en ik had alles op mijn 1TB externe HD gezet voor de zekerheid. Wat gebeurd er? Laat ik de externe HD vallen. Data alsnog allemaal kwijt.

Je zou ook even HD Tune kunnen draaien, kijken of die wat aangeeft?

ChrisNL
                        Bijdrager

hd tune geeft zelfs een extra fout bij :lol dan maar de brandstapel op.

beunhaaz
                          Bijdrager

neej junge , mij door sture 😛

Weet niet hoe iedereen die hdds molt? IK heb laatste mijn grote 500 gb externe uit mun handen laten flikkeren werkt nog. Regelmatig cold reset (als pc vast hangt want heb bug in mun windows) en dat zijn 4 schijven die dan stil vallen en terug reboten 😛 allemaal al 2-3 jaar oud allemaal van WD behalve 1 Seagate die al 4 jaar oud is. Maar werkt allemaal nog goeie. Zelfs in mun laptop die ik nooit uit zet maar altijd standby en daarmee met naar school ga (wat dus slecht is voor de hdd want bewegende onderdelen voor de niet wizkids onderons)

niek1992
                            Bijdrager

hang de schijf aan een computer waar Recuva op geinstalleerd is (gratis programma). Laat hem een paar uur ratelen & je hebt je bestanden terug. (tenzij je er overheen geschreven heb, wat je wss niet gedaan hebt)

Die melding met Reallocated sector count is heel simpel te verhelpen. Installeer via usb-installer een linux-distro van partitionmagic, Gparted (zijn verschillende versies) & laat de harde schijf zero’s schrijven. Hierbij maakt ie een nieuwe partitie-tabel aan, waarbij de ‘beschadigde’ sectoren weggelaten worden. Je verliest dus een paar MB, maar dat ga je niet echt merken ;).

ChrisNL
                              Bijdrager

er is een serie geweest binnen WD die erg slecht was, meen dat dat de WD5000AAKS was, teminste bij mij waren die sneller dan de bedoeling was naar de donder.

niek1992
                                Bijdrager

Heb er zelf ook 2 van. Maar die heb ik eigenhandig naar ze grootje geholpen haha. Helaas was ik toen ook alle data kwijt (kortsluiting). maar wel uiteraard gewoon garantie ;).

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.