Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

nadeel aan deze lijst vind ik dat ze er een behuizing en een dvd-reader in gooien die overbodig zijn.
      het geld wat daarvoor gebruikt kan makkelijk gebruikt worden in de rest van de spullen in mijn ogen.

stel ik wil de high-end optie van deze lijsten.
      zou ik de hardeschijf uit mijn oude pc kunnen gebruikt? scheeld 100eu.
      tevens heb ik de dvd-reader al en een kast.

en is het mogelijk om tijdelijk met 1 vid kaart te draaien om naderhand de 2e erin te doen?

beunhaaz
      Bijdrager

Noouw, met virtuele machines (tenminste dat bedoel je met vmachines) dan raad ik je echt minimaal 6gb tot 8gb aan. Voor school werk ik altijd met (momentele opdrachten) 2x XP machines en 1x server, nou red het net allemaal lekker soepel met 4gb(heb er 6 in) Dus vandaar, hoe meer hoe beter :P. (omdat het toch niks kost nu)

Voor gaming niet een intel cpu halen, (en als je dat alsnog wilt max een i5 ivm dat de i7 niet echt toegevoegde waarde heeft voor gaming.)
        idd even w8ten zoals hansieb zij (:

@Flenny, Mits ze exact dezelfde zijn, je moederbord het ondersteunt, je genoeg stroom hebt en 2x pci-16 of 32x poort hebt. Zoniet, dan niet. (dus bijv 5750 2x via crossfire van sapphire ) want anders klokt je snelste videokaart terug naar je langzamere, en daardoor prestatie verlies. Je moet wel een degelijke voeding hebben.

niek1992
        Bijdrager

@DR-Flenny

Wat voor voeding heb je? als je een goede videokaart wilt, zal je mischien ook je voeding moeten vervangen.
          Zoals Hansieb zegt, je kan wachten op de nieuwe Ivy-bridge processors, mar die zullen aardig aan de prijs zijn. Hierdoor zal je waarschijnlijk je 700 euro als budget niet halen.

als redelijk goedkope optie, maar toch goede prestaties raad ik je aan;
          Processor – i5 2500k
          Moederbord – Asus Maximus IV gene-Z
          geheugen – dual channel kit van Corsair vengeance(8gb, later kan je nog upgraden naar 16gb)
          cooling – Zalman CNPS10X Performa. simpele aftermarket koeler, doet goed zijn werk. Als je kast meer ruimte heeft, kan je ook een Scythe Mugen halen.

Dit alles kost samen 418 euro, heb je nog genoeg geld voor een grafische kaart en/of voeding. Een 600 watt voeding van Cooler Master is voor vele videokaarten al meer dan genoeg >klik<.

je hoeft geen crossfire of SLI te nemen. is in mijn ogen overbodig. Heb het vroeger altijd gehad, maar merkte het alleen met crysis of CoD op ultra. Plus het geeft je veel meer warmte in je kast, en ook herrie! haal gewoon een krachtige single-gpu videokaart en je bent voor 4 jaar klaar met upgraden(afhankelijk van je eisen natuurlijk).

Mike
          Bijdrager

Wrom koop je geen playstation…:p

Mike

beunhaaz
            Bijdrager

Playstation is niet leuk :P, owjuah niek, of een dual-core CPU, (das leuker : D)

maar met goede cooling heb je geen last van die herrie , ik heb bijv fluisterstil systeem dankzij mijn fancontroller 😛

owjuah, die ROG mobo, niet halen, je betaalt voor de prijs. en die ”gaming” geheugen merk je niks van + de 2500k is niet beter als de 2500 😉 dus ben je dan ook nog eens goedkoper uit door de normale te halen. Zelf ben ik zwaar te vreden over mijn Gigabyte mobo. Degelijk en kan extreem veel hebben 😉 dankzij de dual layers (zelfs nu al met triple layer)
              kan je voor het zelfde geld dit halen:
              Mobo: GIGABYTE GA-990FXA-UD5 (rev. 1.0) 157 euro bij alternate (kan je zelf 3way sli of crossfire 😉 )
              CPU: AMD FX-8120 (190euro alternate)
              RAM:Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit (38euro alternate)
              Voeding: Cooler Master Silent Pro M 600W (90 euro alternate) zeer stille, of de normale versie ( GX-Lite 600) kost wel maar 57 euro
              GPU: SAPPHIRE HD6950 (11188-05-20G) ( 240euro alternate ) en naar april zal die wel 30-40 euro goedkoper zijn. dus dan zit je alsnog rond de 700 euro. Heb je leuke setup 😛 en kan je later bijv nog altijd andere dinge pakken. O ja, stockcoeler ervan is niet verschrikkelijk maar zou toch fijner werken (als je stil wilt deze Cooler Master Hyper212 Evo ik heb zelf de s en die is heerlijk stil, alleen bij opstarten hoor je hem even 5 secs en dan weer rustig. Bij gaming dankzij de goede flow hoor je hem stilletjes , lopen ook maar op max 500rpm)

Hopelijk helpt deze discussie hier je 😛

hansieb
              Moderator

@beunhaaz
                Warrig verhaal, hoop non-informatie… daar schiet niemand wat mee op.

@flenny zie verhaal niek.

niek1992
                Bijdrager

@beunhaaz,

de reden waarom ik voor de K-versie zou gaan ipv de normale, is omdat je gebruik maakt van de Z68 chipset. deze heeft ondersteuning voor multiplier-overclocking. je geeft aan in je BIOS hoeveel ghz je wilt, en de processor word automatisch overgeclockt. Een normale i5 2500 heeft dit niet.
                  een i5 is een Quad-core, geen dual core. i7 is een Quad-core met Hyperthreading. welke je 4 virtuele cores geeft. Er zijn meerdere redenen nodig om een i7 te nemen. voor de casual gamer of enthousiast gebruiker is hij het niet waard.

Wat betreft het moederbord, deze is uitgezocht met in gedachte de processor. K-versies hebben een unlocked multiplier, als de bijbehorende chipset is gevonden. Als je gaat kijken wat het goedkoopste Z68-chipset moederbord is, kom je op 147 euro uit. wat 10 euro goedkoper is als de huidige.

Ik heb nu precies zo’n setup staan. Zit sinds 2 maanden in mekaar & moet toegeven, heb tot nu toe geen enkele performance hickup gemerkt. Dit is dan wel met 2 SSD’s.

DR-Flenny weet nu wel genoeg, en als hij meer vragen heeft kan hij altijd verder gaan of PM’en.

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

haha ik weet eerder een beetje teveel ;)!

ben totaal niet thuis in deze wereld dus de helft is voor mij mumbojumbo.

je sprak over de crossfire tussen de 2 kaarten voor de games crysis en cod. nou zou ik bijvoorbeeld wel bf3 weer leuk vinden om te spelen zonder enig probleem.

is het mogelijk dat ik wat hans aangaf vanaf de tweakersite de high-end versie nemen en dan te starten met 1 vid kaart om deze vervolgens uit te breiden.

tevens zou ik geen kast nodig hebben en de harde schijf lijkt me re-useable en hetzelfde geld voor mijn dvd-unit.

dus zou dit nog redelijk in de buurt van het budget komen.

niek1992
                    Bijdrager

Tis 9 van de 10 x overkill. op fullHD resoluties zie je nog maar de helft van de capaciteit van crossfire/SLI. haal een knappe 6950 als de prijzen gezakt zijn & je kan met die processor ook prima battlefield 3 op max graphics spelen.

Je moet crossfire of SLi zien als een latere upgrade mogelijkheid (lees na 2 jaar) als je erachter komt dat je niet meer helemaal meekomt met de grafische eisen voor games. Tegen die tijd is de grafische kaart die jij in eerste instantie had, zover gezakt in prijs dat je deze voor 80 euro al kan kopen. En voor dat geld is het een welkome performance-upgrade.

beunhaaz
                      Bijdrager

hansieb :
                        @beunhaaz
                        Warrig verhaal, hoop non-informatie… daar schiet niemand wat mee op.

@flenny zie verhaal niek.

zie dat 1e zin niet klopt want moest dualcore GPU zijn(de 500 serie heeft namelijk 2 processor kernen aan boord) . Was met teveel bezig.

Maar snap niet waarom veel non-informatie?
                        Ik geef hem een setup (AMD-ATI setup) met redenen, niek gaf aan dat 2 kaarten veel herrie maakte, en ik gaf aan dat dat niet per definitie is. Geef aan waarom hij geen ROG moederbord moet halen , dus snap niet de warrigheid ervan? Ik geef alleen argumenten van wat ik niet zou doen en wat wel.

@Niek, nu snap ik waar die K voor staat. Want had reviews gezien en gelezen en daar zijden ze toen niks over vandaar dat ik dat zij. Maar over je i7 , een hardcore gamer heeft er ook niet veel aan. Alleen het cache geheugen is misschien fijner, verder niet. Want de momentele games ondersteunen geen hyperthreading, dan zou je al een setup moeten gaan maken die over 4 jaar nog mee moet kunnen gaan qua games (als ze het dan wel al hebben) en dat doe je toch meestal niet. Mag ik trouwens vragen waarom 2 ssd’s en geen PCI ssd? Want zelf ben ik aan het twijfelen ertussen. De pci ssd-kaarten lijken me erg interessant voor de opstart en standaard programma’s.

@Flenny, Kies of de Niek setup of de mijne 😛 dan zit je goed. Niek is ook goed voor videobewerking , mijne is daar minder goed in. (Staat AMD bekend om namelijk, AMD=Pure kracht , Intel=Kracht met koppel kun je zeggen) en qua koeler op je cpu, ik zou eerst alles bestellen zonder die, en dan als je het vervelend vind hem vervangen, want zelf heb ik ook 2 maanden met de AMD stockkoeler gewerkt. Die vond ik zelf niet zo hinderlijk (buiten het gamen dan)

speedbuxy
                        Bijdrager

beunhaaz :
                          Playstation is niet leuk 😛

Ik vind GT anders erg vet:thumb
                          En wat is er leuker dan dat als er iemand langs komt je zo een controller erbij insteekt en lekker met z,n 2en verder speeld:thumb
                          Das in mijn ogen stukken leuker dan remy alleen met een head setje op achter de pc een shooter spelen.
                          Met een spel computer heb je ieder weekend vet lol met lui bij je thuis:thumb

beunhaaz
                          Bijdrager

Touche. Maar dan prefereer ik liever xbox :p ben daar mee opgegroeit en controllor ligt me beter in mijn hande

Anoniem

Xbox controller voelt beter aan, maar Playstation is als console wel beter vind ik.

speedbuxy
                              Bijdrager

Vertigo :
                                maar Playstation is als console wel beter vind ik.

Ja zeker weten xbox is echt action kwaliteit ivm de playstation.
                                Ding maakt veel meer lawaai, hij loopt sneller vast tijdens gamen, en hij gaat ook sneller stuk.
                                En de controller mag door z,n forsheid wat beter in de hand liggen, maar ook de kwaliteit hiervan is om te huilen.
                                Zo zijn al mijn xbox 360 controllers al ovaal/eivormig aan het worden op de knuppeltjes.
                                Terwijl de ps3 controllers die veel meer gebruikt zijn/worden nog als nieuw ogen:thumb
                                Maargoed de xbox is daarin tegen ook een stuk cheaper in aanschaf.

misterd11
                                Bijdrager

xbox360 heb ik 2,5 jaar gehad ook omgebouwd. Maar wat een leuk apparaat erg goed gebouwd vond ik, geen last van slijtage. Maar dat live werd me te duur, dus heb ik heb verkocht en koop ik binnenkort de ps vita, ben altijd ver fant portable gamer geweest en nog steeds!

15 berichten aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.