Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “PC problemen” topic
- Dit onderwerp bevat 814 reacties, 137 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 5 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2010 om 17:05 #29852
Ik zou dat hele verhaal van port forwarding vergeten. Elke pc moet dan naar een andere port geforward worden.
Ook zit je met het verhaal dat je static ipadressen moet gaan invoeren en je hoster ip nog al eens veranderd.Makkelijkste manier: http://www.logmein.com
Voeg alle pc’s toe en voila! Je neemt je pc perfect over via het web en het is gratis.
Ik heb ook mijn opa’s en oma’s toegevoegd, mochten ze pc problemen hebben neem ik ze gewoon over!Bij atos origin de hele boel geblockt (vnc/extern bureaublad naar ip range buiten atos), behalve logmein.com 😉
5 april 2010 om 19:10 #29855En hoe zou je dan elke pc naar een andere port moeten kunnen forwarden. Bij de firewall instellingen kan ik de poort van extern bureaublad niet veranderen….
maar goed, LogMeIn is geinstalleerd en ga zo de rest toevoegen.
Als het werkt, many thanks!
Nou nog WOL over web.
edit: Werkt perfect! Alleen heeft de WOL functie mij wat enthousiast gemaakt want deze schijnt niet te werken over het web heeft iemand daar nog een oplossing voor?
10 april 2010 om 20:22 #29872Ik ben het boekje met de Wi-Fi Code kwijt voor mijn draadloos netwerk,
Nu heb ik een HTC G1 gekocht, en wil WI-FI instaleren, alleen kan de code niet meer vinden, iemand een idee hoe ik dat vind nu?
11 april 2010 om 00:36 #29306Ik weet niet hoe je dat vind, maar ik weet wel hoe je dat opnieuw insteld:
Hou het reset knopje van jou draadloze router gedurende 30 tot 60 sec in.
Als je dit doet dan zijn al jou instellingen verloren en moet je alles opnieuw invullen.
start -> uitvoeren -> cmd -> standaardgateway kopieren -> invullen in internet browser -> wachtwoord is meestal dan “Admin” of “Administrator”
gr,
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc11 april 2010 om 00:39 #29873Zoals keltow al roept. Router resetten en de boel opnieuw instellen.
Wel alles weer netjes beveiligen “wpa2” “psk”.
12 april 2010 om 18:52 #29880
Vespa Ciao!Euhj mensheu ik heb meer een vraag dan een probleem.
Ik heb hier thuis een vaste computer(XP) die gaat bekabeld naar het draadloosmodem:P,
en twee laptops(1 vista 1 windows 7) die draadloos internet hebben.
Kan ik hier een klein netwerkje van maken zodat ik de priner die aan de pc zit ook kan gebruiken op de andere laptops?
Ik dacht aan gewoon een klein simpel netwerkje misschien iemand die iets weet?12 april 2010 om 19:13 #29882Vespa Ciao! :
Euhj mensheu ik heb meer een vraag dan een probleem.
Ik heb hier thuis een vaste computer(XP) die gaat bekabeld naar het draadloosmodem:P,
en twee laptops(1 vista 1 windows 7) die draadloos internet hebben.
Kan ik hier een klein netwerkje van maken zodat ik de priner die aan de pc zit ook kan gebruiken op de andere laptops?
Ik dacht aan gewoon een klein simpel netwerkje misschien iemand die iets weet?als het goed is zou je gewoon de printer op jou computer kunnen installeren, en dan rechtermuisknop op het printer icoontje (bij apparaten en printer) en dan volgens mij gewoon printer delen.
Je moet dan even op de laptops nieuwe printers zoeken of bij je netwerk kijken, en als het goed is zou hij erbij moeten staan.
Hoop dat het lukt!
13 april 2010 om 06:19 #29857
Vespa Ciao!Ja dat had ik al. Alleen de Windows 7 laptop die ziet de printer wel maar je kunt het besturingsprogramma er niet op krijgen.
Bij de Vista laptop moest ik gewoon op verbinden klikken ging die zoeken en dan installeerde die vanzelf het stuurprogramma15 april 2010 om 09:13 #29892@vespaciao
Even de drivers van de site van de printer afplukken.SjoerdCiao :
Ik ben het boekje met de Wi-Fi Code kwijt voor mijn draadloos netwerk,Nu heb ik een HTC G1 gekocht, en wil WI-FI instaleren, alleen kan de code niet meer vinden, iemand een idee hoe ik dat vind nu?
Kwam deze nog tegen op tweakers
//offtopic, maar handig 🙂
Als je dit programmaatje op een XP PC gebruikt http://nirsoft.net/utils/wirelesskeyview.zip
En dubbelklikt WireLessKeyView.exe. Dan krijg je een overzicht van netwerken waarvan de wachtwoorden zijn opgeslagen op je PC. Je ziet ze in Hex-formaat. Ziet zoals dit dus: a25c3764e39658d784372e88be6cc44c0236f45b9a549baa1681062b2f5d175
Lange regel tekens is je normale wachtwoord gecodeerd. Echte wachtwoord is niet te achterhalen zo,
maar dit werkt dus ook en aangezien je dat wachtwoord maar 1x hoeft in te vullen heb je er verder geen last meer van dat het zon lange regel onzin is : )Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33829196#33829196
15 april 2010 om 09:15 #29893Je kunt ook in je router/accespoint kijken;) als je daar thuis in kunt komen. Als hij daar gecodeerd staat, kun je er ook een nieuwe in zetten. Dan moet je hem alleen ook in je PC(‘s) aanpassen.
15 april 2010 om 13:13 #29798Bedankt Hansieb en Keltow
Het is gelukt
23 april 2010 om 15:21 #29944ik gebruik msn en nu lukt het niet om in mijn schermnaam te tonen welke muziek ik afspeel met mediaplayer. kan iemand me vertellen waar in mediaplayer ik kan selecteren dat msn het gespeelde nummer weergeeft?
en ik erger me kapot aan windows media player, wanneer ik een usb aansluiting ga gebruiken terwijl mediaplayer aanstaat dan springt het scherm van het videoscherm naar een ander scherm, en ik kan dan mijn videoscherm niet weer selecteren. ik moet dan de film opnieuw aanzetten en skippen naar het moment wat ik keek.
iemand suggesties? alvast bedankt!
23 april 2010 om 15:29 #29945je gebruikt WMP? dan moet je naar Extra -> Opties -> Invoegtoepassingen -> achtergrond -> en dan de optie muziek- plugin voor windows live messenger aanvinken.
23 april 2010 om 15:48 #29946ja ik gebruik de nieuwste WMP, en ik kan het tabblad extra enzovoorts niet vinden. ik had voorheen een oudere versie van wmp, en daarin stond het wel op die manier.
23 april 2010 om 16:13 #29947druk op alt als je wmp open hebt staan;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.