Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Het geheugen is op dit moment rond de 90 euro ( PC3-10600 (DDR3-1333) ) … mag jij mij vertellen waar goedkoper geheugen te vinden is.

Zie -> hiero

Een 5850 is leuk, maar als je er af en toe een gampie op doet is een 5770 prima!

Ennuh zelf zou ik niet voor een AMD systeem gaan maar gewoon goed schuiven en een I5 750 halen.

Tom ciao

@ hansieb:
        Bedankt voor je informatie! :thumb
        Ik wil wel af en toe een game spelen op mijn pc ja, daarom dacht ik dat ik er wel een aparte videokaart bij moest doen.
        Maar een i5 wordt mij denk ik te duur, vooral ook omdat het moederbord dan ook weer duurder wordt.

Maar hoe zit dat eigenlijk met een pc in elkaar zetten?
        Kan ik gewoon die onderdelen bestellen, en dan in elkaar bouwen, installeren en klaar?
        Of komt er nog heel wat meer bij kijken?
        (ik heb btw. wel kennissen die het wel kunnen, dus het komt wel goed in dat opzicht)

hansieb
        Moderator

Welk budget heb je nu dan? Als je die even vermeld, dan kan ik misschien nog even schuiven en een i5 passend maken.

Een kind kan de was doen. Zie -> http://www.tomshardware.com/reviews/building-pc,511.html

Leovince
          Bijdrager

Fuck.. De Asus P5LD2-VM moederbord van m’n pa heeft USB2.0 maar dat ziet windows opeens niet meer 😐 En ik heb alle drivers al geinstalleerd. Iemand idee?

mefke84
            Bijdrager

tnerual :
              hey iedereen….

weet iemand waar ik de volledige office 2007 (met acces enzo) kan dowloaden?
              gratis (illegaal) maar dat het wel blijft werken???

Bedankt

FTD is your best friend, maar je zou ook gewoon via nieuwsgroepen kunnen zoeken;) daar is zeker een te vinden wat je gewoon kan draaien,

Tom ciao

Intel Core I5-750 socket 1156: €163,45

Cooler Master Elite 333: €29,95

MSI H55M-E33: €74,95

OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB: €94,5

Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB: €44,95

Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE 850 MHz: €143,91

Cooler Master ,R Power,520W: €61,2

Sony AD-7240S-0B: €24,95

Totaal: €637.86

Dit heb ik opnieuw bij elkaar gesteld, dit keer bij cool-prices.nl, want ik merk toch wel dat die een stuk goedkoper is. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de i5 beter is dan een AMD.
                Ik heb ook iets geschoven met andere dingen.
                Het budget zal ong. rond de 600-650 liggen.

Iemand nog enige tips over deze samenstelling, of dingen die ik er nog bij kan doen die goed van pas kunnen komen?

LeonM93
                Bijdrager

weet niet welke site je nu hebt gekozen, maar kijk eens bij http://www.alternate.nl , heeft vaak goede prijzen voor dingen.

Eggie
                  Bijdrager

Tom ciao :

Dit heb ik opnieuw bij elkaar gesteld, dit keer bij cool-prices.nl, want ik merk toch wel dat die een stuk goedkoper is. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de i5 beter is dan een AMD.
                    Ik heb ook iets geschoven met andere dingen.

Iemand nog enige tips over deze samenstelling, of dingen die ik er nog bij kan doen die goed van pas kunnen komen?

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je budget is.
                    wat kun/wil je maximaal uitgeven?

goedguus
                    Bijdrager

Eggie :

Tom ciao :

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je budget is.
                      wat kun/wil je maximaal uitgeven?

Tom ciao

Nou er is niet echt een budget.
                        Maar ik heb een beetje een goede pc samen proberen te stellen, die nog wel even mee kan.
                        Ik denk namelijk niet dat je voor (ongeveer) het zelfde geld een veel betere pc kan hebben, en daarom vraag ik hier ook of iemand misschien de minpuntjes kan verbeteren?

Eggie
                        Bijdrager

Hmm, zal morgen even kijken of ik een leuk pc’tje kan samenstellen..
                          nog een ding, wat wil je ermee kunnen? Gamen? of gewoon internetten enzo?

@goedguus, je hebt gelijk.. sorry las er even overheen

Tom ciao

Ik wil er mee kunnen internetten, dingen voor school doen, downloaden en natuurlijk ook wel eens een spel spelen.
                            Maar ik ben eigenlijk aan het twijfelen over een pc of een laptop. :con

Martijnvanheerde
                            Donateur

Ikzelf zou een laptop nemen, voor 550/600 heb je een harstikke mooi ding met standaard windows 7 erop. Mooi tasje erbij kopen en je ken hem zo meenemen:thumb

SpeedDemon
                              Bijdrager

Kijk, je moet maar zo zien; als je een spel wilt spelen heb je gewoon een dikke videokaart nodig. In een laptop ga je die niet voor 550/600 euro vinden. Dan zit je zo in de 1000 euro ergens en je hebt over een half jaar waarschijnlijk weer een ouwe bak.

Een desktop is uitbreidbaar met een snellere cpu en meer geheugen en allicht ook een snellere videokaart. Stel je stelt nu een pc samen voor 800 euro met een mooi kastje goede voeding en moederbord zou je zo een jaar of 2 vooruit kunnen.

Het enige probleem is dat de mobiliteit eruit is.

hansieb
                                Moderator

Tom ciao :

Prima pc! alleen het moederbord is niet goed. Je hebt nu voor een moederbord gekozen met de H55 chipset, je moet een P55 chipset hebben.

Persoonlijk zou ik dit bordje halen -> MSI GD65 http://tweakers.net/pricewatch/244758/msi-p55-gd65.html

Mocht je in de toekomst nog eens wat meer videoperformance willen, kan je een 2e 5770 in crossfire plaatsen. Dan zit je op het niveau van een 5870 😉 Ook zit er op het bord de OC genie button. Dit is door middel van 1 druk op de knop de pc binnen 10 seconden behoorlijk overclocken 😉

Ook schijnen veel lui fan te zijn van de Antec three hundred. Dit is ook een erg mooi kastje als je de reviews bekijkt.

Ennuh ik mis een betere koeler… :pest de intel stock cooler maakt F*CKing veel lawaai. Ik zou zeggen een Scythe mugen 2 😉 Ik heb zelf de Mugen 1 en dit zijn gewoon belachelijk goeie koelers voor 35 euro!

@leonm93
                                  Alternate is erg duur. Je kan de laagste prijzen op tweakers.net en hardware.info vinden.

@martijn
                                  Leuk maar voor 600 euro krijg je lang geen laptop met deze specificaties. Een laptop is leuk voor huis tuin en keuken gebruik. Maar voor gamen, videobewerken, photoshoppen, unzippen zul je toch een wat krachtigere pc nodig hebben of een laptop van 1200 euro.

Vorige week nieuw systeem van mijn oom in elkaar geknalt 😉 al met al een dikke bak!

– Intel core I7 860
                                  – Scythe big shuriken
                                  – MSI GD80 P55
                                  – 8 GB OCZ Gold 1866mhz
                                  – 2 x 5770 Club 3d OC in crossfire
                                  – 2 x 128GB OCZ agility SSD diskjes
                                  – 850W recom voeding
                                  – A+ Htpc kast

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.