Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Ben een feiten mannetje eh woe, love u to natuurlijk :knuffel

P.s wat nou… doe je bijna hetzelfde als wat ik met mijn studie doe :lol http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=264355#264355

goedguus
      Bijdrager

klopt woe wij hebben hier ook een mac staan. Het is ook echt niet alleen de aanschaf van het apparaat. Wil je er een beetje normale programma’s voor hebben betaal je je ook nog is scheel. Bij windows officieel ook maar omdat iedereen het download zijn de kosten vele malen minder..

en ik kan niet vinden waar flick zegt dat vista goed is maar ben het wel met hem eens. gelijk bij de release natuurlijk niet maar wat is er nu nog slecht aan vista behalve:

1. de meldingen
        2. ruimte beslag
        3. traagheid

woe
        Bijdrager

ik heb geen id wat jij doet.

@goedguus
          de meeste dingen wat draait op windows, heeft mac ook. downloaden kan ook makkelijk.
          piratebay is je vriend.

Edit by hans: human technology “de eisen en wensen van de gebruiker op het product(tv/website/blalbla) laten aansluiten (waarbij gebruiksvriendelijkheid centraal staat)”

hansieb
          Moderator

Tis geen probleem, maar voor de gein installeer eens de DFX winamp plugin.

http://www.fxsound.com/index.php?vendor=11&subvendor=0&plus=0&refer=0

Geluid klinkt idd wat strakker en minder hol 😀

Bo3T
            Bijdrager

Hallo,
              Ik heb een 42 inch FULL HD televisie gekocht. (LG 42 3000). Ben erg tevreden over de televisie, Heb mijn computer aangesloten op de televisie met een dvi kabel met daartussen een DVI-HDMI connector die aan de televisie vastzit. Ik wil HD gaan kijken, maar denk dat mijn videokaart dat niet trekt. Toen ik de tv had aangesloten aan computer, werd de resolutie automatisch verandert naar 1080*1024, de full hd resolutie dus.. enkel, nu wordt de resolutie groter dan mijn tv weergeeft…
              Ik heb een oude videokaart, en denk dat die niet HD ondersteunt. een dvdfilm kan ik gewoon afspelen op mijn computer, maar een hd film gaat een beetje stotteren, of het geluid loopt niet synchroom met het beeld.

Zal een nieuwe HD videokaart helpen? zal de resolutie helemaal kloppen en kan ik gewoon de beelden goed afspelen?
              Welke videokaart wordt mij aangeraden? Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven, ik game toch nooit meer(enkel een keertje TMN ofzo). De videokaart moet wel HDMI hebben.

Wie kan mij raad geven.
              groetjes

hansieb
              Moderator

Welke videokaart heb je..?

Start -> uitvoeren -> Dxdiag

HD is niks anders dan een resolutie, je videokaart moet dus 1920 x 1080 ( p staat voor progressive weer een term dat die frames direct laad en kwalitatief beter dan I interlaced) ondersteunen.

Ook kunnen oude pc’s denk aan ouder dan de AMD 5200 X2 of ouder dan een intel core 2 duo E5200 de 1080P resolutie via CPU niet goed afspelen.

Je moet dus of een goede CPU hebben, of een videokaart hebben met GPU acceleratie. Hierdoor speel je de 1080p content af op de videokaart die alles rendert.

Zie: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2puZGaa/Workshop_GPU_acceleratie_voor_je_H264_MKVbestanden/

Of download XBMC en schakel hardware acceleratie in.

Dat je beeld groter is dan je tv is denk ik de 1 op 1 upscaling die niet goed gaat. Dit kan je instellen in bijvoorbeeld ati catalyst control center.

Bo3T
                Bijdrager

dit zijn de eigenschappen van mijn computer:

CPU-Eigenschappen:
                  AMD Athlon 64, 2521 MHz (12 x 210)
                  CPUID-Eigenschappen:
                  AMD Athelon(tm) 64 Processor 4000+
                  Moederbord:
                  Asus A8N-SLI
                  Geheugen:
                  2 gigh DDR SDRAM
                  Videokaart:
                  NVIDIA GeForce 7800 GTX
                  Hardeschijf:
                  1 tb
                  (stelt nog steeds niet veel voor haha)
                  Dus verstandig om een simpel nieuw pctje te kopen? of is hier nog wat van te maken?

– Om het beeld goed te krijgen moet ik dus met de instellingen van catalyst control center, (maar het is geen ati?)
                  – Ik moet dus ook XBMC downloaden en dan zou die het wat beter moeten doen?

Dan ga ik daar morgen mee aan de slag.
                  Als ik met een andere videokaart verder kan gaan dan moet je dat maar zeggen, dan ga ik die binnenkort een halen.

alvast bedankt.

hansieb
                  Moderator

Ansich niet je videokaart ondersteund purevideo, dus je hoeft niet te upgraden lijkt me. Oftewel je videokaart kan video materiaal gaan renderen. Laatste nvidia detenator drivers even downloaden.

Of die 1080p pakt weet ik niet, wat je kan proberen is even een 1080p file te pakken en deze af te spelen met windows media player classic.

Check: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2puZGaa/Workshop_GPU_acceleratie_voor_je_H264_MKVbestanden/2
                    Even instellen en kijken of je CPU load erg laag is, dan speelt die over je videokaart af.

Mocht dit allemaal niet werken zou ik een ati kaartje (radeon 4350) adviseren, je hebt een mobo met PCI express (heb zelfde mobo gehad)

Dan ben je voor…. 3 tientjes klaar en heb je een videokaart met HDMI en 1080p afspeel mogelijkheid.

http://tweakers.net/pricewatch/227067/asus-eah4350-silent-di-512md2.html#tab:info

Ofcourse xbmc erop 😀

Tom ciao

Eh ff een vraag.
                      Hoe zit dat nou met dan bannen op xbox LIVE?
                      Als je een omgebouwde 360 hebt, kun je dan met een origineel legaal spel wel gewoon op LIVE?

niek1992
                      Bijdrager

nee;)

Tom ciao

En hoe kun je er voor zorgen dat je met een omgebouwde xbox wél op LIVE kunt?
                          En dan bijv. wel met een origineel spel.

hansieb
                          Moderator

Onzin niek.

Je kan met elk spel op live als je een omgebouwde xbox 360 hebt, alleen het nadeel is dat je gebant kan worden.

Vorige week is er een ban wave geweest waarmee ongeveer 600.000 xboxen zijn gebant. Een groter nadeel is dat je HDD wordt gelockt en je niks meer aan je hdd hebt.

Normaal zou het downloaden van STEALTH games voldoende moeten zijn (deze moet je patchen en checken met een programma)

Tom ciao

Ja, ik bedoelde eigelijk ook zonder gebanned te worden.
                              Maar kun je ook een andere drive monteren en daarmee het bannen voorkomen?

Maar met een origineel spel word je dus ook gewoon gebanned als je je 360 omgebouwd hebt?

sjaak trekhaak

als je xbox is omgebouwd kan je gebanned worden maakt niet uit of je aan orgineel spel speelt of een gedownload spel, ik ben een week terug ofzo ook gebanned en dat kwam omdat ik forza motorsport 3 een week ofzo voor de release datum had gespeeld met de internetkabel erin.

Tom ciao

Oke,
                                  er is dus (nog) geen oplossing voor met een omgebouwde 360 xbox LIVE te spelen?

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.