Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Bijdrager

Het is never nooit je voeding. Hij levert meer dan genoeg ampère in totaal op de +12 volt rails. Verder is het wattage ook in orde, je kan hier met GEMAK bijv een 8800 GTX of Ati HD4870 mee draaien! Je systeem verbruikt waarschijnlijk maximaal zo’n 300 á 350 watt op full load, no problemo dus 🙂
      (Heb je wel gewoon de 6pin connector op je videokaart aangesloten? Ik was dit een keer vergeten hehe)

Het enige wat ik niet 100% vertrouw is je moederbord.. Asrock maakt vrij simpele en goedkope moederborden. Lastig probleem verder, misschien moet je je processor en geheugen even stressen met een programmatje als Orthos en Memtest zodat je bepaalde onderdelen kan uitsluiten!

Succes :thumb

Herr Flick
      Topic starter

Heb je je oude videokaart ook nog ?
        Probeer die anders eens en kijk of het probleem dan is verholpen.
        Dan weet je iig zeker dat het niet je videokaart is; zowel = RMA opsturen.

Ik vind sowieso wel dat je geheugen naar 3gb mag maar 2 voldoet ook wel.

Het aantal Watt van je voeding zegt niet altijd wat, op je voeding hoeveel ampère kan hij leveren onder de 12volt lijn ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Juulie
        Bijdrager

Ja, ik wist alleen nog hoeveel watt hij leverde, heb net opgezocht hoeveel ampere kan leveren en dat
          is 16 ampere bij 12 volt, de 6 pin connector was aangesloten.

Mijn oude videokaart heeft dit probleem veel minder maar dat is ook een 8600gt
          die alleen maar gebruikt maakt van een pci slot en niet een extra 6 pins connector

Heeft iemand misschien nog een oplossing ?

st3yn
          Bijdrager

Dat klopt niet helemaal Juulie:

12 V – Rail 1 16 A
            12 V – Rail 2 ,18 A ,
            12 V – Rail 3 ,18 A
            ——————————,
            12 V – Totaal ,52 A

Dit is er een met meerdere +12v Rails. Deze voeding is tevens zeer geschikt voor High-End systemen, dit staat ook op HWI: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGZkZ5iTmJnKYcg/viewproduct/Chieftec_Smart_500W/

De voeding is dus meer dan prima, hoewel jouw exemplaar natuurlijk altijd defect of slecht werkend kan zijn.
            Ik blijf je moederbord verdenken!

Juulie
            Bijdrager

Ohja, sorry, ik had alleen de ampere afgelezen van rail 1, maar 360 watt en 52Ampere moet dus goed genoeg zijn volgends jullie, dan moet ik maar eens kijken naar mijn moederboard, ik test hem morgen wel in een soortgelijke pc met hetzelfde moederboard van iemand anders.

ivovanzon
              Bijdrager

Ehm, moederbord zou kunnen inderdaad, zelf ook ooit een asrock bordje gehad, maar dit was dan ook geen succes, laat even weten hoe die test is verlopen, of je hebt gewoon een videokaart meegekregen die kaduk is 😉

hansieb
                Moderator

Juulie :
                  Ja, ik wist alleen nog hoeveel watt hij leverde, heb net opgezocht hoeveel ampere kan leveren en dat
                  is 16 ampere bij 12 volt, de 6 pin connector was aangesloten.

Mijn oude videokaart heeft dit probleem veel minder maar dat is ook een 8600gt
                  die alleen maar gebruikt maakt van een pci slot en niet een extra 6 pins connector

Heeft iemand misschien nog een oplossing ?

Unstable moederbord misschien….
                  Al een biosupdate geprobeerd?

Test anders de videokaart even bij een vriend die PCIE heeft.

Voor de rest ff goed benchen, om te kijken of er misschien wat kapot is:
                  – Geheugen MEMTEST86
                  – Harddisk HDTUNE

Gooi hem desnoods ff een tijdje in Passmark burnintest: http://www.passmark.com/

360 watt zou meer dan genoeg moeten zijn mijn pc geeft:

IDLE 210 watt aan incl beeldschem + boxen.
                  Stressed 310 watt full load incl beeldscherm en boxen.

Cpu:E8500 @ 3.8ghz
                  Mobo: Gigabyte X48-dq6
                  Geheugen: 2 x OCZ reaper pc6400
                  Harddisk: Samsung spinpoint F1 1TB
                  Videokaart: Radeon 4870 1gb OC edition
                  Voeding: Cooler master realpower 550W

Boxen logitech z560 = 40watt
                  Beeldscherm T240 = 55 watt volgens specificatie

Gemeten op de digitale wattage meter in de meterkast 🙂
                  Op de wattagemeter op mijn pc geeft die ong 300watt aan @cod4

diac
                  Bijdrager

je voeding kan toch instabiel zijn, ook al heb je genoeg wattage.
                    chieftec is zowiezo echt bagger kwa voeding, staan niet bekend om de stabiliteit iig.

Herr Flick
                    Topic starter

In dat geval is het makkelijkste even een test voeding monteren naast je kast.
                      4 en 24pins stekker monteren, je HDD even aanslutien + DVD drive eventueel en dan testen.

En anders idd even geheugen etc checken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Martijnvanheerde
                      Donateur

Hoi,
                        Ik heb een probleem met word.
                        Als ik op spatie druk komt er een punt te staan. Het is niet de onderwater weergave. Heel vaag.
                        Bouw m’n eigen pc’s maar kan dit niet oplossen:lol
                        Weet iemand het misschien?
                        Owja heb de nieuwste word.
                        Bedankt!

hansieb
                        Moderator

Toevallig landinstelling/toetsenbord instelling op frans of duits, deze kom ik heel vaak tegen op de servicedesk 😉

Martijnvanheerde
                          Donateur

Nee die staat gewoon op nederland.

goedguus
                            Bijdrager

ik moet hem op engels (verenigde staten) hebben staan dacht ik..

Docs
                              Donateur

nog ff over de pc met de problemen met de grafische kaart
                                lijkt me sterk dat het de voeding is, dan loopt namelijk het hele systeem vast
                                ik sluit me aan bij de rest(moederbord issue)
                                hier een tooltje om je stroom verbruik van je pc te berekenen:
                                http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
                                (SLI en dat soort dingen bereken is niet mogelijk, want dan moet je $1,5 betalen:()

@Martijnvanheerde: je toetsen bord moet op United-States/International staan

grz docs911

hansieb
                                Moderator

Slechte voeding kan het systeem instabiel lopen, hoeft niet direct vast te slaan ofcourse.

Het beste is om de videokaart even in een ander systeem te testen.

Herr flick zijn 4850 deed het niet in zijn pc, ook niet in de mijne. Gevalletje DOA dus , kan bij deze kaart ook aan de orde zijn.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.