Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

9x zo snel dan:lol

J3sp3R
      Bijdrager

HansieB, volgens mij heb ik nog geen 1 x m’n bek over geheugen open getrokken..? 😛
        Was een foutjuhh, kusje opppp

de papkarre
        Bijdrager

mensen wat voor sjit mot er in mij pc want ik heb nieuw werkgeheugen nodig. moet er ddr,ddr2, ddr3 in en hoeveel mhz het is een hp m7670nl het moet een 2gb worden heb nou 1 en dat is te weinig met vista.

(dit is voor een vriend niet voor mij)

alvast bedankt

diac
          Bijdrager

daar moet DDR2 geheugen in.
            geheugen kost op het moment geen drol meer, dus neem je kans en koop deze; 😉

http://azerty.nl/producten/product_detail/177/30916/elite.html

en als die jongen wil overclocken neem je zoiets;

http://azerty.nl/producten/product_detail/174/34537/gb22gb6400c5dc-black-dragon.html

of zoiets;

http://azerty.nl/producten/product_detail/174/27412/txdd2048m800hc4dc-d.html

LeMoN
            Bijdrager

Inderdaad DDR2,

maar ik zou toch deze pakken

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=ICIE8M

Heb je 4GB, en het is van een bekender & beter merk.

Echt geil 😛

diac
              Bijdrager

volgens mij gaat die jongen 32-bit vista draaien, dus heeft die niet veel aan 4Gb ram.
                2GB is meer als zat, 4GB hoort meer bij een Quad-core..:con

dus als je er geen verstand van hebt effe niet mensen op het verkeerde pad brengen;)

st3yn
                Bijdrager

LeMoN :
                  Inderdaad DDR2,

maar ik zou toch deze pakken

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=ICIE8M

Heb je 4GB, en het is van een bekender & beter merk.

Echt geil 😛

Ik zal toch Diac gelijk moeten geven 🙂 Toevallig heb ik zelf ook GeIL geheugen (PC 8000 – dure shit!) en het klokt wel redelijk goed over. GeIL is verder wel een goed merk opzich.

Maar Team is echt een beter merk en ook zeker niet minder bekend. 😉

2GB (2 x 1 GB Team, klokt super over) – http://azerty.nl/producten/product_detail/174/27412/txdd2048m800hc4dc-d.html
                  4GB (2 x 2 GB G.skill, echt goedkoop voor wat je krijgt!) http://azerty.nl/producten/product_detail/174/34579/f2-6400cl5d-4gbpq.html

Echte aanraders!

Edit: Als je Vista 32-bit gaat draaien, heb je opzich wel wat aan 4GB. Vista zal dan slechts 3.5 van de 4 gebruiken, omdat het niet meer ‘aakan’. De 64-bits versie kan dit wel, dan heb je gewoon 4GB.
                  En dat 4 GB bij quadcore hoort is niet echt waar. Als jij een Quadcore of Dualcore hebt in Vista, en je speelt bijv. Crysis dan zal je vaak genoeg 2 á 3 gb geheugen verbruiken, gewoon omdat Vista zelf ook al redelijk wat verbruikt. En crysis is natuurlijk zeer veel eisend!
                  Maar je kan bijvoorbeeld gewoon voor 80 euro die 4GB G.Skill ladjes kopen, echt goedkoop en je hebt gewoon 2×2 GB (=4GB) in Dualchannel draaien. Dat is net iets sneller dan 4 geheugen ladjes, en soms kunnen moederborden niet eens goed overweg met 4 ladjes.

Edit2: Dat is opzich wel goed geheugen Diac 🙂 Ik heb het 1.5 jaar geleden gekocht, toen kostte het echt nog 250 euro ofzo…! Maarja in de PC van m’n pa zit 4×1 gb cl5 GeIL geheugen. Weliswaar Vista 32-bits, maar hij ziet wel 3.5 gb. Best goed geheugen voor die prijs!
                  Ze hebben trouwens dat Team geheugen wel 12 euro duurder gemaakt!! Het kostte eerst 38 euro, nu 50. Waarschijnlijk omdat het zo ontzettend veel gekocht wordt.

diac
                  Bijdrager

k heb op het moment deze;

http://azerty.nl/producten/product_detail/174/34537/gb22gb6400c5dc-black-dragon.html

overgeklokt en bijna even snel als de PC8000.
                    de Team geheugen kunnen nog net eventjes verder, maar die waren uit de voorraad toen ik net me pc bestelde:(

Edit: daar noem je ook een spel op.. Crysis:con die zal hij waarschijnlijk niet eens kunnen draaien.
                    en dat moederbord wat erbij zit is nu ook niet bepaald lekker. er staat wel dat het 4GB ondersteund.. maarja:con
                    iig, ik raad je die 2GB aan, als je later 4GB wil kan je er altijd nog een setje van 2GB bij zetten, maar met jou pc heb je dat echt niet nodig.. tenzij je 3 spellen tegelijk speelt en ook nog msn aan hebt.. 😛
                    maar dat kan je processor dan alweer niet aan:lol

st3yn
                    Bijdrager

Haha dat is wel waar ja. Maar zo’n computer is waarschijnlijk de 4GB helemaal niet waard, omdat je dan meteen eigelijk alles moet upgraden (CPU, videokaart, moederbord etc.). Ik vind zelf 4GB wat overdreven nog, aangezien je zelden 2 GB vol belast… Misschien in Vista wel af en toe, maar zelden.
                      Ik raad je idd ook gewoon die 2 x 1 GB Team geheugen aan, echt een aanrader en zeer goede aankoop. Zal je lang plezier van hebben 😀
                      En tja, wil je meer prestatie… Andere processor en videokaart, + waarschijnlijk ook de voeding en het moederbord vervangen. Kortom: Een nieuwe pc, behalve dan het geheugen 😛

de papkarre
                      Bijdrager

wat is overclocke eigenlijk en wat kan je daar mee?
                        diac en derest alvast bedakt

hansieb
                        Moderator

de papkarre :
                          wat is overclocke eigenlijk en wat kan je daar mee?
                          diac en derest alvast bedakt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overclocken

Btw vista herkent maar 3,5 gb van de 4gb NOG EEN REDEN om geen vista te installeren!

de papkarre
                          Bijdrager

Sommige producenten zoals bv. AMD, nVidia en ABIT moedigen juist aan om te overklokken aan de hand van software-tools die te downloaden of meegeleverd zijn met het moederbord.

lol dus overklokken raden sommige fabrikanten dus aan maar gaat me pc er niet kapot van?
                            en is 2gb nou genoeg voor de 32-bit vista of niet?
                            alvast bedankt

Baldimar
                            Bijdrager

de papkarre :

Sommige producenten zoals bv. AMD, nVidia en ABIT moedigen juist aan om te overklokken aan de hand van software-tools die te downloaden of meegeleverd zijn met het moederbord.

lol dus overklokken raden sommige fabrikanten dus aan maar gaat me pc er niet kapot van?
                              en is 2gb nou genoeg voor de 32-bit vista of niet?
                              alvast bedankt

Als je te hard overklokt is de kans aanwezig dat je componenten beschadigen/kapot gaan.
                              Maar je kunt ook op safe spelen door bijv. retail overclocked producten te kopen. XFX levert bijv. de GeForce 8600GT kaart in een overclocked versie (XXX).

2GB is genoeg voor Vista 32-bit, 1GB is ook genoeg.
                              Werkt bij mij ook vloeiend. Maar het aantal GB is niet de enige factor waar het vanaf hangt.
                              Je moet ook kijken naar het aantal MHz (bijv. 533, 667, 800).
                              Ik heb bijv. 1GB DDR2-533 en Vista draait ook vlekkeloos. Maargoed met het oog op de toekomst zou ik gewoon een DDR2-800 2GB kitje kopen.

diac
                              Bijdrager

voor overgeklokte versies betaal je dan ook alweer voor eh 😉

overklokken zorgt er ook voor dat je garantie vervalt, maar stel je zou je pc naar de klote helpen dan reset je even je Bios en dan komen ze er nooit achter. ze kunnen namelijk alleen aan de bios zien dat je overgeklokt hebt dit zie je niet aan de componenten zelf=)

1GB is zeker niet genoeg voor 32-bit vista, zo gauw je iets zwaardere programma’s opent merk je het zeker dat die het moeilijk heeft.

de papkarre
                                Bijdrager

oke bedankt

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.