Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Bijdrager

diac :
      voor de gemiddelde gebruiker is het zeker een leuk cpu-tje, maar als je iets zwaardere games wil spelen heb je aan deze helemaal niks.
      btw, voor socket 939 heb je wel een goed geheugen nodig wil je het fatsoenlijk laten draaien 😛

Voor AM2 heb je goed geheugen nodig wil het fatsoenlijk draaien. Dezelfde processor is op S939 namelijk sneller dan op AM2, tenzij je op AM2 beter geheugen gebruikt!
      Socket 939 is best snel nog hoor 😉

de papkarre
      Bijdrager

ik heb ook wel een chill pctje hoor:
        -1gb werkgeheugen
        -320 gig hdd 7200 rpm
        -Athlon 64 X2 (W) 5200+ 2,6 GHz
        2000 MT/s (mega-transfers/seconde)
        Socket AM2
        -Fabrikant: ECS
        Naam moederbord: MCP61PM-HM
        Naam HP/Compaq moederbord: Nettle-GL8E
        -16X dvd(+/-)r/rw 12X RAM (+/-)r DL LightScribe-SATA-station
        -ATI Radeon x1650se
        512 MB DDR-geheugen
        I/O-poorten: S-Video, DVI, VGA

Joopieboy
        Bijdrager

Nette pc idd. 😛

Zelf heb ik er 2 staan (hobbie van mij).

Eentje is een hp met wat extra onderdelen erin:
          – Intel core 2 duo 4400 2 x 2ghz processor (socket 775)
          – Asus p5lp-le moederbord
          – 2gb ddr2 dual channel ram geheugen
          – 400gb sata harde schijf
          – Xfx geforce 8600gts 256mb videokaart
          – Pinnacle pctv 110i tv kaart
          – Realtek onboard geluidskaart
          – Lite-on dvd brander met lightscrible
          – Lite-on draadloze netwerkkaart

En de ander is meer een hobbie en test bak:
          Wat erin zit:
          – Coolermaster centurion 5 zwart/zilveren behuizing
          – Intel celeron d 320 2.4ghz processor
          – Asus p4p800-mx moederbord
          – 512mb ddr2 ram geheugen
          – 40gb western digital ide harde schijf
          – 120gb samsung ide harde schijf
          – 64mb onboard intel videokaart
          – Samsung dvd lezer
          – Linksys draadloze netwerkkaart
          – Fsp group 350watt silent voeding

Verder nog een hoop spullen erbij, die kun je hier bekijken, evenals foto’s van het spul. 😛

hansieb
          Moderator

diac :
            haha hansieb, hij is 320GB, maar hij heeft een cache van 16mb:P
            ach man, AMD fanmans..
            ze zijn er al lang uitgelopen door Intel..:lol

Btw; die 4200+ wat je wil kopen raad ik je echt af.:P

Haha mannetje 😛

Je hoeft mij niks af te raden ik doe het omdat ik niet een compleet nieuw systeem wil bouwen. De 4200+ is daarom voor S939 betaalbaar nog en help je toch nog iets te upgraden.

Geheugen zit wel goed 2gb ( 4 x 512 ) Kingston Hyper X pc 3500 CL2 (2.5-3-3-7-1)

Intel heeft inderdaad nu de slag gewonne maar amd’s zijn zo goedkoop ze zijn niet direct HEEL veel kutter. Het hangt er ook precies vanaf wat je precies wilt gaan doen.

Van een Venice 3500+ naar een 4200+ X2 is wel een lekkere stap en zal me pc zeker goed doen 🙂

Heb ook nog 2x 200gb pata schijven die ga ik eens even in raid proberen kijken of het nou echt zoveel scheelt.

Bubba
            Bijdrager

Daar heeft hansieb ook weer een goed punt. of je cpu goed is hangt ook af van wat je ermee wil gaan doen. gamen schijnt met AMD het beste te gaan, dingen als videobewerking gaat met intel beter. AMD heeft gemiddeld ook een langere levensduur en is tegen hogere temperaturen bestand.

Hansieb, jij raad trouwens af om complete systemen te kopen en zelf iets samen te stellen. Ik koop ook nooit iets kant en klaar, maar het nadeel daarvan is dat je geen garantie hebt.
              Via via heb ik een wat verouderd Dell-pc’tje staan als server. De garantie was al bijna een jaar verlopen, maar toen het moederbord gedeeltelijk doorbrandde, kwam er gratis en voor niets iemand langs om het te vervangen.

Herr Flick
              Topic starter

@bubba, dat is idd wel heel netjes.
                gewoon een stukje service waar (ooit) voor betaald is.

ben zelf recentelijk (+- 2 maand geleden) overgestapt op een soort van nieuwe pc.

Ik had een Amd1800 systeem op een Socket A (hahah) moederbord met een wel dik overtuigend Geforce fx 5200 videokaart.

Nu overgestapt naar een amd 3800+ X2 (dual core als het ware) , Socket x2 natuurlijk en een asus 7300gt.

Kan nu prima Cod4 spelen, vind het allemaal wel best zo 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

diac
                Bijdrager

@ hansieb, daar heb je ook weer gelijk in, als je niet van plan bent zwaardere games te spelen of wat dan ook is het zeker een leuke processor. wel jammer dat je maar voor een PC3500 geheugen hebt gekozen, dan zal die 2GB je ook niet veel helpen ben ik bang:(

@ Bubba, AMD heeft de beste tijd gehad, ze overtroffen alles totdat de core2duo reeks uitkwam. in alle opzichten zijn ze gewoon verslagen.. AMD ligt nu gewoon achter kwa prestatie..
                  ik heb niks tegen AMD, heb dit zelf ook gehad.. maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel erg teleurgesteld ben in ze.

@ Her Flick, ik betwijfel het of je met die 7300gt en die processor cod4 kunt spelen..:con
                  de 4600+ krijgt dit nog met moeite geregeld. mijn oude 7600GS kreeg dit al niet geregeld.
                  maarja, als jij dat spel op LOW en 600×400 wil spelen kan je net zo goed COD1 kopen, want dan zie ik niet echt het nut in om zo een spel te kopen.:P

majaa.. das dus mijn mening!
                  moest het effe kwijt.. haha:lol

hansieb
                  Moderator

Bubba :
                    Daar heeft hansieb ook weer een goed punt. of je cpu goed is hangt ook af van wat je ermee wil gaan doen. gamen schijnt met AMD het beste te gaan, dingen als videobewerking gaat met intel beter. AMD heeft gemiddeld ook een langere levensduur en is tegen hogere temperaturen bestand.

Hansieb, jij raad trouwens af om complete systemen te kopen en zelf iets samen te stellen. Ik koop ook nooit iets kant en klaar, maar het nadeel daarvan is dat je geen garantie hebt.
                    Via via heb ik een wat verouderd Dell-pc’tje staan als server. De garantie was al bijna een jaar verlopen, maar toen het moederbord gedeeltelijk doorbrandde, kwam er gratis en voor niets iemand langs om het te vervangen.

Op alle artikelen zit 1 jaar fabrieksgarantie!

Op mijn kingston geheugen zit zelfs levens lang garantie. En ik koop het bij mijn oom zijn bedrijf waar ik een X aantal jaartjes heb gewerkt 🙂 dus mooi prijsje en met garantie zit het wel goed.

Amd is goed maar intel is op dit moment echt een stuk beter.

Thomas zijn pctje is wel leuk maar crysis ga je niet halen 🙂 COD4 is ook niet echt een zwaar spel en thomas speelt ook op een uberlage resolutie

@Jaspur ik heb DDR1 geheugen en het is pc3500 🙂 dus kan op 434 mhz draaien. Had laatst gelezen dat DDR2 800mhz niet tot amper sneller is dan DDR1 geheugen omdat het zulke uber hoge timings heeft.

Toch jammer dat die PC zooi zo snel veroudert ik heb er het geld niet meer voor 🙁 gelukkig dat ik 2 jaar terug goed heb geinvesteerd

diac
                    Bijdrager

haha, wie heeft je wijs gemaakt dat DDR2 800Mhz amper sneller is dan DDR1 PC3500? :lol
                      de timings ervan kan je makkelijk lager zetten..

vind het idd jammer dat die pc zooi snel verouderd.. crysis gaat herr flick zeker weten niet halen, zelfs niet op Überlow..
                      ik krijg hem niet eens soepel gedraaid op Dx9 en high settings zonder AA aangezet..
                      dat spel is gewoon echt ziekelijk zwaar.. geen een pc kan dat spel op Dx10 en high aan.
                      maar serieus, waarom heeft her flick die 7300GT gekocht? voor 69 euro had je de 7900GS.. echt een ziek lage prijs voor dat Über kaartje.. vooral als je toch geen Dx10 gaat spelen.

edit: owjah Bubba, zeker heb je wel garantie, niet voor de pc in het geheel maar wel voor alle onderdelen apart hoor..

Bubba
                      Bijdrager

mijn garantie was al verlopen en bijna een jaar dáárna gaven ze die service nog;) Maar hoe zit dat eigelijk met Kingston? Ik heb nl een kapot kaartje, maar zit zonder aankoopbon. Geven ze dan nog steeds nieuwe kaartjes?

Herr Flick
                        Topic starter

ik heb die 7300gt eerst voor “redelijk” even gekocht,

ik speel Cod4 op 1024 en alle settings op medium..

hier een foto van t spel, en hoe die soepel draait.

zit vreemd genoeg ook altijd als eerste in de servers (of dat aan inet connectie ligt of pc, geen idee..)

idd cod4 is niet een uber zwaar spel, maar ik speel een spel als ik m leuk vind en cod4 is zo verslavend dat als ik hem afsluit eigenlijk alweer wil spelen..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

st3yn
                          Bijdrager

Herr FlicK :
                            ik heb die 7300gt eerst voor “redelijk” even gekocht,

ik speel Cod4 op 1024 en alle settings op medium..

hier een foto van t spel, en hoe die soepel draait.

zit vreemd genoeg ook altijd als eerste in de servers (of dat aan inet connectie ligt of pc, geen idee..)

idd cod4 is niet een uber zwaar spel, maar ik speel een spel als ik m leuk vind en cod4 is zo verslavend dat als ik hem afsluit eigenlijk alweer wil spelen..

haha cod 4 is idd zeer verslavend 😀 Maar het ziet er wel goed uit voor een 7300 GT kaartje! Dat zijn geen echte gamerskaartjes namelijk.

Als eerste in de server heeft te maken met je: 1) harde schijf. 2) internet connectie. 3) geheugen + processor een beetje.
                            Maar ik heb nu een gedownloade versie dus kan niet online 🙁 ik ga het denk ik maar kopen want online is écht zo verslavend 😀

hansieb
                            Moderator

@jaspur

Stond in een artikel die ik laatst had gelezen DDR 2 heeft gewoon hoge timings ( bijv 5-5-5-5 timings ) DDR1 is echt geen traag geheugen ofzo

@St3yn
                              Kuch kuch ik heb ook een gedownloade versie 🙂 werkt perfect online!

Wel cracked servers waar ik nu iets van 8 van heb ( 3 x 29 spelers en 3 x 18 spelers en nog 2 )

Het is een leuk spel maar om hem te kopen NEEN! CSS vind ik wel zen geld waard COD4 niet. ALs het cracked kan dan ook inderdaad cracked servers

Btw ik draai em op 1024 @ 960 alles op high en extra en haal tussen de 50 – 90 FPS AA staat niet aan

COD4 is ook echt geen zwaar spel als je het vergelijkt met CRYSIS ofzo waarmee ik ben gestopt omdat ik in de sneeuw nog maar 10FPS haalde en lagde als de malle 🙁 echt supertof spel

diac
                              Bijdrager

DDR1 is echt wel traag hoor, stelt niks voor tegenover DDR2..:con

wie is jaspur eigenlijk:?

hansieb
                                Moderator

Hier een simpel testje wel een oudje uit eind 2004

http://www.xbitlabs.com/images/memory/ddr2-ddr/charts-1/superpi.png

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/ddr2-ddr.html

DDR2 is sneller maar niet opeens 10 x zo snel ofzo ietje 🙂

DDR2 SDRAM has become faster! Earlier we had to admit that memory of that type had a lower performance than ordinary DDR400 SDRAM in real applications due to a too high latency, but now it’s time to revise this supposition. New DDR2-533 SDRAM modules with timings reduced to 3-3-3 can challenge fastest DDR400 SDRAM sticks, and this means that one of the main disadvantages of the LGA775 platform is eliminated. Now the transition to an i925/i915-based mainboard becomes the more appealing option. The only thing to take care about is the choice of the particular DDR2 memory modules as their quality will determine the speed of your computer.

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.