Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “PC problemen” topic
- Dit onderwerp bevat 814 reacties, 137 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 5 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2008 om 19:39 #24544
hansieb, sp3 is ngo niet officieel uit. Dat betekend dus dat nog niet alle bugs eruit zijn. ik wacht dan ook nog ff met het installeren dr van, voorkomt vaak problemen.
Vista is een zwaar systeem, dat veel te veel snelheid vraagt. Je kan nog zo’n snelle computer hebben, je haalt er gewoon niet uit wat erin zit. Bovendien heeft vista nog veel mankementen die nog verholpen moeten worden. Het mag misschien veilig zijn, maar voor dat geld koop ik wel 3 legale anti-alles paketten.
7 januari 2008 om 19:42 #24545ik moet zeggen, heb die vista skin op me xp zitten.. vind het opzich wel relax ingedeeld en me pc moet vista wel makkelijk kunnen trekken.
zodra SP1 uit is zet ik me ook vista erop.
kan ik tenminste van Dx10 gaan genieten:relaxmaar iig, vista zuigt op het moment nog erg.
het ondersteund de helft niet.7 januari 2008 om 19:43 #24546Bubba :
hansieb, sp3 is ngo niet officieel uit. Dat betekend dus dat nog niet alle bugs eruit zijn. ik wacht dan ook nog ff met het installeren dr van, voorkomt vaak problemen.Vista is een zwaar systeem, dat veel te veel snelheid vraagt. Je kan nog zo’n snelle computer hebben, je haalt er gewoon niet uit wat erin zit. Bovendien heeft vista nog veel mankementen die nog verholpen moeten worden. Het mag misschien veilig zijn, maar voor dat geld koop ik wel 3 legale anti-alles paketten.
Koop alleen Windows Vista als je een Direct X 10 videokaart hebt, en een PC die gewoon echt goed genoeg is.. Het liefst zelfs met 4GB geheugen! Vroeger dacht men trouwens precies hetzelfde over XP, en iedereen wou Windows ME of Windows 2000.. Maar 1 service pack later piepte iedereen wel anders 😉
Ik denk dat Service Pack 1 voor Vista veel problemen zal oplossen en dat de performance ook omhoog zal gaan! Ik draai nu trouwens Windows XP SP3 (beta versie) en ik moet zeggen dat het gewoon wéér beter is 🙂 De performance in games is echt gewoon weer omhoog gegaan!
7 januari 2008 om 19:45 #24547t ziet er misschien mooi uit, het is veiliger, maar verder heeft het niet veel te bieden. binnenkort wordt ook vista’s beveiliging weer gekraakt, daardoor moet je altijd onafhankelijke beveiliging hebben. Je pc is gewoon trager door die hele zooi en je standaard software en games draait er nauwelijks op
7 januari 2008 om 20:04 #24548Bij een nieuw besturingssyteem hoort 9 van de 10 keer een nieuwe pc.
Vista is gemaakt voor nieuwe snelle computers die ook 64-bits kunnen draaien. Daarbij ondersteund het allerlei nieuwe foefjes voor solid-state-harddisks (flash geheugen) etc.Met een gemiddelde oudere pc (+- 2 jaar) kun je nooit verwachten een snelheids-winst te behalen, daar is het besturings-systeem te zwaar voor.
Hetzelfde verhaal als met win98 en winXP. daar draaide je computer ook vlotter op 98 dan op het ‘nieuwe’ XP.Vista bevat inderdaad nogal wat (kleine) bugs en dit zal met service pack 1 weer deels op worden gelost. Vooral met oudere pc’s zijn er meer bugs en hardware-problemen. Dit omdat vista ook niet voor oudere pc’s bedoeld is.
Vista ziet er verder mooier uit, heeft beter zoekfuncties, ondersteund directx10 (voor games) en kan goed overweg met Dual-core processoren. Ook kan het meer geheugen aan.
Het is zoals met auto’s/scooters. een nieuwer model heeft altijd meer opties en veel verbeteringen, maar ook in een nieuw model auto’s zitten kinderziektes. (die er overigens in de loop van de tijd uitgefilterd worden)
Mijn advies: heb je een oudere pc waar windowsXP op draaid, installeer dan GEEN vista.
ben je van plan een nieuwe pc te kopen: schaf dan vista aan (kan ook bijna nog alleen maar) en geniet van de nieuwe mogelijkheden.Natuurlijk is het wennen, maar Vista is absoluut niet slechter dan winXP.
Nog steeds geen vertrouwen in Vista? wacht rustig op de nieuwe service-packs en stel het kopen van een nieuwe pc even uit.
7 januari 2008 om 20:12 #24549weet iemand al een oplossing voor mijn probleem?
flash player werkt niet hoevaak ik het ook instaleer7 januari 2008 om 21:23 #24550de papkarre :
weet iemand al een oplossing voor mijn probleem?
flash player werkt niet hoevaak ik het ook instaleerEr schijnen veel problemen mee te zijn…
Run deze stand-alone download eens als Administrator: http://www.macromedia.com/go/full_flashplayer_win_ie
7 januari 2008 om 23:12 #24551en nog een tip, ga zowiezo geen Packard bell, dell of weet ik wat voor een standaard merk pc kopen.
voor dat geld kan je beter zelf eentje laten samen stellen dan heb je meer waar voor je geld, dus meer performance.
en dan kan je ook nog eens zelf kiezen wat voor software en andere zooi je er op wilt of niet.
heb eerst ook altijd standaard pc paketten gekocht, maar sinds kort heb ik een nieuwe eigen samengestelde pc.
ik kan je zeggen, je bespaard een hele hoop geld!
(eventueel kan ik ook wel een pc voor je samenstellen, heb je iig een idee wat je ongeveer kwijt bent ;))8 januari 2008 om 00:13 #24552Zer0r0nin :
Bij een nieuw besturingssyteem hoort 9 van de 10 keer een nieuwe pc.
Vista is gemaakt voor nieuwe snelle computers die ook 64-bits kunnen draaien. Daarbij ondersteund het allerlei nieuwe foefjes voor solid-state-harddisks (flash geheugen) etc.Nu weet ik niet wat jij een oude pc noemt , maar mijn oom heeft een hp bak ong 1.5 jaar oud
– Dual core intel
– 4 gb registered geheugen
– 7900GTXIk vind het hier niet lekker op draaien , xp draait echt een stuk sneller. En ik vroeg mijn oom laatst wat vind je er nu van , mwoah mwoah niet lekker. Zei zen vriendin hij loopt elke dag te schelden KUT VISTA. Hij is btw eigenaar van grote pc reseller in noord nederland.
Ik draaide het ook niet lekker met
Amd 3500 @ 2.5 ghz
2 gb kingston hyper x
7800GT 256
2 x200 gb hddVista loopt echt BAGGER traag soms , ben echt blij dat ik XP heb.
Windows XP sp 3 is gewoon een aantal meer geintergreerde updates dan SP2, maar SP3beta draait PERFECTO bij mij.
TEAM ETH0 PRESENTS
Windows XP Professional Student Edition SP3 (RC1 Build 3244) Integrated
RELEASE INFO
Release Date .[ 2007-12-24
Release Size .[ 42x15mb
Program Type .[ OS
Platform …..[ Windows8 januari 2008 om 00:24 #24553ten eerste, die 7000 serie geforce kaarten ondersteunen geen Dx10.
ten tweede, die amd 3500 stelt ook niet veel voor.
ten derde, wacht maar tot SP1.ben benieuwd of het op mijne loopt;
core2duo e4500 3.0Ghz (overgeklokt van 2.2Ghz)
HD3850 256mb (speel toch op lage resoluties)
2gb GEIL Black Dragon overklok geheugen 800Mhz (overgeklokt tot maximale)
Samsung 16mb 7200RPM HDDmoet wel lukken dacht ik zo..
maja, het loopt NU iig nog niet 100%8 januari 2008 om 16:18 #24560Zal wel lukken inderdaad, alleen kan je soms misschien 100% geheugen gebruiken omdat Vista soms meer eist tijdens zware games.
Maar leuk systeempje verder 🙂 Met mijn 7900 GTX en AMD X2 4600+ draai ik veel liever XP nog, aangezien Vista toch geen meerwaarde voor me heeft; alleen maar nadelen!8 januari 2008 om 16:35 #24561diac :
ten eerste, die 7000 serie geforce kaarten ondersteunen geen Dx10.
ten tweede, die amd 3500 stelt ook niet veel voor.
ten derde, wacht maar tot SP1.ben benieuwd of het op mijne loopt;
core2duo e4500 3.0Ghz (overgeklokt van 2.2Ghz)
HD3850 256mb (speel toch op lage resoluties)
2gb GEIL Black Dragon overklok geheugen 800Mhz (overgeklokt tot maximale)
Samsung 16mb 7200RPM HDDmoet wel lukken dacht ik zo..
maja, het loopt NU iig nog niet 100%Klopt vista draait het lekkerst met een DX10 kaart
Grote hdd btw 16mb 🙂
Als ik binnenkort geld heb koop ik nog snel een AMD X2 4200 voor s939 kan ik nog net ff een tijdje door
8 januari 2008 om 17:04 #24562haha hansieb, hij is 320GB, maar hij heeft een cache van 16mb:P
ach man, AMD fanmans..
ze zijn er al lang uitgelopen door Intel..:lolBtw; die 4200+ wat je wil kopen raad ik je echt af.:P
8 januari 2008 om 17:11 #24563diac :
haha hansieb, hij is 320GB, maar hij heeft een cache van 16mb:P
ach man, AMD fanmans..
ze zijn er al lang uitgelopen door Intel..:lolBtw; die 4200+ wat je wil kopen raad ik je echt af.:P
Ik heb ook liever een snellere Intel nu, maar dat kost geld he.. 🙂 En een 4200+ is zo gek nog niet hoor, vooral als je nog even met je (oude) systeempje doorwil! Kost niet veel, maar heb je wel gewoon een leuk dual coretje voor de gemiddelde gebruiker 😉
8 januari 2008 om 17:15 #24564voor de gemiddelde gebruiker is het zeker een leuk cpu-tje, maar als je iets zwaardere games wil spelen heb je aan deze helemaal niks.
btw, voor socket 939 heb je wel een goed geheugen nodig wil je het fatsoenlijk laten draaien 😛 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.