Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “PC problemen” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “PC problemen” topic

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 815)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

!Japieoh!_!Ciao!

Hoe kan ik er achter komen wat voor processor er in mijn computer zit?
      Ik wil graag Linux erop zetten maar daarvoor moet ik weten wat voor processor erin zit…

Er zit geen Windows o.i.d. op dus kan niet in de gegevens bij control panel gaan kijken :p

.-{2F4OV}-.

Je hebt dus helemaal geen besturingssysteem draaien? Miss op de processor zelf kijken;) Kast openschroeven??

Maar als je dit doet zorg dan dat je de kast goed ontlaadt!

!Japieoh!_!Ciao!

Ja dat heb ik al gedaan maar is niks te zien.. ook niet als ik de ventilator er af haal :p nouja ik zoek nog wel ff verder..

hansieb
          Moderator

Laad die dat niet in de bios ? althans bij nieuwe versie;s staat direct wat voor CPU je erin hebt zitten

Anders even de koeler eraf halen en dan staat het op je cpu , wel ff weer wat koelpasta erop smeren als het een snelle processor is 🙂

Welke linux komt erop dan ? Unbuntu ? openSuse is ook wel grappig trouwens als je een snelle pctje hebt 🙂 zou ik de gecrackte MACOS erop gooien dat is dikke lol en werkt super heb je een apple pc hehe!

!Japieoh!_!Ciao!

OpenSuse was ik van plan. Ja ik had die ventilator er al af, of moet je dan ook dat grijze blokje met die “koelvinnen” eraf halen?

Edit: ik heb net wat over Ubuntu opgezocht en dat lijkt me ook wle chill ! Dus miss doe ik dat wel.. nog even verder kijken

hansieb
              Moderator

Unbuntu is goed , men beide zusjes hebben het omdat die PC”S ALTIJD in de filistijnen lagen door hun zelf ofcourse.

Kleine kinderen en internet :boos :no

Maarja nu unbuntu erop voor internetten en msnen PRIMA nooit meer virus of iets dergelijks hulde! ik zelf gebruik geen linux omdat ik gewoon teveel programma’s gebruik die op windows goed draaien. Je kan ook op unbuntu windows emuleren en dan draaien de programma’s wel maar daar heb ik geen zin in.

Btw cooler + ventilator eraf halen

En dan zie je je processor zitten

Bubba
                Bijdrager

Waarom je processor eraf halen. Brengt alleen maar risico met zich mee.
                  Start je pc gewoon op zoals je hem anders ook aanzet (maar nu laad hij dus niet door naar windows). Dan moet je naar het BIOS. Dit kan via de knop F12, F11, F2 of DEL; afhankelijk van je computer. In het eerste scherm wat je ziet als je opstart staat de juiste knop meestal rechtsboven genoemd. Vervolgens krijg je een grijs of blauw scherm. Daar staat alle informatie van je hardware. Ga in het bios niks veranderen als je niet weet wat je doet, want je kan je hele computer ermee verneuken. Kijken kan echter wel.

TimoO_
                  Donateur

mijn computer is verrektese langzaam. maar dan niet gewoon langzaam nee heeeel langzaam 😛 als ik 10 foto’s tegelijk wil uploaden op mijnalbum dan blijft ie al vasthangen :|. en ik krijg ook de heeeeeletijd allemaal van die reclames over vanalles en nog wat. een vriend zei dat ik spyware op m’n pc had. kan ik dit op de een of andere manier wegkrijgen of zal ik gewoon m’n pc overnieuw moeten installeren?

Jacky
                    Bijdrager

Kan je wel wegkrijgen. Spywaredoctor een proberen, of eventueel ad-aware. Ook kun je even de windows live onecar scanner Klik proberen, werkt meestal oook nogal goed. Verder laat IE veel door, deze kun je vervangen door firefox als het verholpen is. (misschien heb je dit al)

Wat ik ook meestal doe is onbekende zooi bij program files verwijderen. Dit is alleen niet verstandig en af te raden. Je krijgt er wel vaak een sneller systeem door maar dan moet je een beetje weten wat er wel thuis hoort en wat niet. Als je iets verkeerd verwijderd…. ja:P

!Japieoh!_!Ciao!

Tnx Hans! Erg duidelijk zo 🙂

hansieb
                        Moderator

Np 🙂

Btw timo INSTALLEER WINDOWS OPNIEUW! ik heb een verdomt mooi windows xptje gedownload met SP 3 ! werkt super nice

Windows XP pro SP 3 student edition updaten werkt prima en geen serial omdat het een corporate edition is ik heb hem wel voor je op mijn ftp staan , ff downloaden en fikke op cd.

Howto windows installeren : http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Installeren%20Windows%20XP%20Professional.pdf
                          Staat btw veel geneuzel in maar dat stukje over hoe je partitie’s moet aanmaken en verwijderen is handig als je het nog niet weet.

Als je windows ruk loopt wat die van mij meestal wel na 1/2 jaar doet hoppa windows clean , pc schoonmaken met de stofzuiger en maybe wat dingen upgraden 😛 werkt perfecto. Vooral als je pc 24/7 up is hehe

de papkarre
                          Bijdrager

wie draait er hier op vista?
                            wat vinde jullie ervan?
                            ik draai ook op vista (mijn pc dan he;)) en heb nergens last van geen foutjes ofzo want ik hoor van veel mensen vista is kut vista is dit blablabla dus iemand anders ervaringen?

edit: ik heb toch een probleempje hoe kan het dat flash player van adobe niet werkt is er een vervanger of een oplossing?

ja-general
                            Bijdrager

gom player instaleren

de papkarre
                              Bijdrager

dat is een soort windows media player maar ik zoek iets om sommige dingen van sites te openen en ik heb het nodig voor mijn huiswerk want dat moet op een site maar dat werkt nou niet

hansieb
                                Moderator

de papkarre :
                                  wie draait er hier op vista?
                                  wat vinde jullie ervan?
                                  ik draai ook op vista (mijn pc dan he;)) en heb nergens last van geen foutjes ofzo want ik hoor van veel mensen vista is kut vista is dit blablabla dus iemand anders ervaringen?

edit: ik heb toch een probleempje hoe kan het dat flash player van adobe niet werkt is er een vervanger of een oplossing?

Vista sux veel te veel kinderziektes , veel te veel geheugen nodig , veel bugs , maar is wel erg veilig

Ik draai mooi op XP ik ben echt een heavy user met altijd een DOZIJN programma’s open ( 2gb geheugen ) met vista kan dit niet dus opgezout.

XP draait gewoon lekker stable en dat is fijn , ik ben beta tester van Vista geweest speciaal 1 gb meer geheugen gekocht maar nog ruk. Half life 2 crashte veel en vaak en veel errors ( was ook beta versie )

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 815)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.