Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Oplichters” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Oplichters” topic

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 366)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

@dr ciao

Dat is minder om te horen. Gebruiker rabje heeft als laatst ingelogd op -> 2010-04-21 16:32 GMT

Ip adres heb ik ook voor je, kan via pm ik hoor het wel en ook het geregistreerde email adres.

P.s
      – IP adres komt uit in amerika, ik denk dat die iets van een proxy gebruikt heeft. Oftewel niet te traceren zo ongeveer.
      – Email adres is niks van op google te vinden
      – Op hyves is de persoon niet te vinden

Ziet er niet best uit.

Docs
      Donateur

njah, 1 oplossing 😛 maar die duurt even 😮 als je naam+woonplaats hebt(aan de hand van bankgegevens), dan is er nog een telefoonboek. maar als daar meerdere staan, heb je nog ff wat te doen 😮

DR Ciao
        Bijdrager

@ hans

wil je mij dan pm sturen ik ga wel wat proberen dan.

ik heb hem nog een pm gesuurd voor de 21e dan moet hij mn pm gelezen hebben maar alleen heeft hij niet geantwoord..

@ docs911

hoe doe je dat precies dan? ik heb zoiets nog nooit gehad of gedaan maar alvast bedankt allemaal!! helemaal top van jullie!

Ga nie. Besta nie

El Citta
          Donateur

Zeker aangifte doen! Zaak is in behandeling en ligt bij de gemeente Heerde.

DRD0607
            Bijdrager

Okee, bedankt voor de snelle reactie.

Heeft iemand een bestandje met alle relevante informatie voor de politie?
              Wat hebben jullie meegenomen naar de politie om aangifte te doen?

Alvast bedankt!

sjbtje
              Bijdrager

@ drd06067: ik heb aangifte gedaan verder niks meer van gehoord en van hem zelf ook niet!!!
                ik kan fluiten naar mijn 75 euro:O
                beetje jammer dat ie t nog nie heeft geleerd als k m nog s tegen kom nou dn is ie van mij..

goedguus
                Bijdrager

de politie lijkt er eindelijk wat aan te gaan doen

Klik

hansieb
                  Moderator

Goed nieuws

Internetoplichters harder aangepakt door politie
                    Uitgegeven: 7 juni 2010 11:21
                    Laatst gewijzigd: 7 juni 2010 11:40

HAARLEM – De politie gaat oplichters op internet harder aanpakken. Dat heeft de politie Kennemerland maandag bevestigd naar aanleiding van een bericht hierover in De Telegraaf.
                    Het gaat om oplichting via advertentiesites als Marktplaats.nl en Speurders.nl. Gedupeerden betalen voor spullen, maar krijgen niets geleverd of er is iets mis mee. Door een nieuwe aanpak wil de politie de pakkans van internetoplichters vergroten.

Slachtoffers van oplichting via internet kunnen vanaf de zomer aangifte doen via de website http://www.politie.nl. Komen er drie aangiftes binnen over dezelfde advertentie, dan stelt de politie een onderzoek in naar de identiteit van de oplichter.

De nieuwe aanpak is een initiatief van de politie Kennemerland en het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem

Automatisch

Het politieonderzoek gaat in eerste instantie automatisch. Via de politiecomputer komen aangiftes binnen uit het hele land, die de computer vergelijkt. Gedupeerden moeten bij de aangifte een link leggen naar de advertentie en ook andere gegevens van de verkoper doorgeven, zoals het bankrekeningnummer of telefoonnummer.

Komen drie of meer dezelfde soort meldingen binnen, dan slaat de computer alarm.

Ip-adres

De politie gaat dan onderzoek doen. Dat kan door het unieke ip-adres van de computer van de oplichter op te vragen en door na te gaan welke persoon schuilgaat achter de bankrekening of telefoonnummers.

De politie is vooral op zoek naar veelplegers van internetoplichting. Het kan gaan om bedragen van een paar tientjes tot duizenden euro’s. Het gaat vaak om de levering van spullen als mobiele telefoons, iPods, spelcomputers en auto’s

Bron:http://www.nu.nl/internet/2264043/internetoplichters-harder-aangepakt-politie.html

just1991
                    Bijdrager

Kan iemand voor mij na gaan of Leon Ciao gelijk is aan silence ciao dus gewoon zelfde persoon want dan ga ik hem even bellen…
                      Als het dus de zelfde is kan ik iemand dan Leon zijn e-mail adres geven ?

Steven
                      Donateur

Ja, Leon Ciao is dezelfde persoon als Silence ciao. Dat is een ding wat wel duidelijk is geworden de afgelopen tijd.

pepko
                        Donateur

mos kiek’n wat ik net vond tussen m’n mails: leonvanderborgh@hotmail.com

just1991
                          Bijdrager

Bedankt ! ik zal eens even contact zoeken lukt het niet dan post ik het hier 😉

Ik heb van Silence ciao mijn onderdeel ontvangen met vele excuses en een verklaring.

MAAR Nu zit ik met Kleine911 waarvan ik nog een Uitlaat krijg en ik het geld voor 20december heb overgemaakt (!)
                            Iemand een e-mail adres van hem ?

hansieb
                            Moderator

Je zoekt ze wel uit he just1991… (whitelist)

Zie pm.

just1991
                              Bijdrager

e-mail gestuurd in afwachting van reactie.
                                Ik zie in zijn whitelist dat hij wel eerder een proma demper heeft verkocht kan ik van die persoon die hem kocht wat meer informatie krijgen van hoe dat ging of dat werd afgehandeld ?

Beter nog iemand die deze kleine911 persoonlijk kent.

Martino
                                Topic starter

Stuur Kevin030 gewoon een pm met je vragen over de verkoop, maar als ik de 2 reacties in zijn whitelist al bekijk is dat persoonlijk voor mij al genoeg om geen zaken mee te doen.

Het lijkt er in ieder geval op dat deze persoon wel heel gemakkelijk met zijn verkopen omgaat. Misschien heb je geluk dat de uitlaat nog komt?

De verkoper is in ieder geval al wel online geweest dit jaar.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 366)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.