Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Oplichters” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Oplichters” topic

6 berichten aan het bekijken - 361 tot 366 (van in totaal 366)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Bijdrager

Volgens mij is de afzender er altijd verantwoordelijk voor dat het pakket geleverd wordt, ongeachte standaard of aangetekende verzending.

Als verkoper ligt het risico van verzending bij jou (artikel 7:11 BW). Dit betekent dat je als verkoper zult moeten bewijzen dat het pakket door je klant in ontvangst is genomen. Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.

Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.

https://www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/

zevenenergie
      Donateur

Het is in ieder geval zo dat dit een strafrechtelijke zaak is en justitie het oppakt. (Mag je hopen).

De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden.

Als hij bijvoorbeeld een standaard cilindertje had opgestuurd dan viel het onder het civiel recht.
        En dan moet je zelf actie ondernemen (handig als je dan een rechtsbijstand verzekering hebt).
        En dan is het ook de vraag of je je geld terug krijgt.

Screenshot 2023-02-22 at 17-46-58 uitspraken van de godfather - Google Zoeken

Luïsa
        Bijdrager

Dit is een handig topic.
          Bedankt.
          Ik ga er doorheen spitten.
          Ik snuffel ook graag op marktplaats namelijk.

Instagram: Reckless_Behaviour_Carphotos

bram0vitz
          Bijdrager

Altijd verwacht het mij niet zou overkomen maar helaas toch gebeurd.
            Laatst een speedengine via marktplaats gekocht en helaas na betaling niks meer vernomen of pakket gezien na een week wachten.
            Mooie fotos gestuurd gekregen dat het ingepakt zou zijn met adres en al op de doos klaar voor verzending.

Dus bij deze Daan uit Edam, niet heel erg te vertrouwen dus..

beetje prutsen hier en daar
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
            Bijdrager

Ook geen track and trace code gekregen dus?
              Bij buren afgegeven misschien?
              Die dat nog even twee weken in de gang laten staan. 😉
              denkende dat jij al weet dat het daar staat. enz enz
              Wie weet komt t nog.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

bram0vitz
              Bijdrager

Ha Wim,

Nee geen track and trace gekregen en de contacten met de buren zijn dusdanig goed dat ze het dezelfde dag nog wel even brengen 🙂

beetje prutsen hier en daar
                Link naar Mijn collectie / Projecten.
              6 berichten aan het bekijken - 361 tot 366 (van in totaal 366)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.