Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Oplichters” topic
- Dit onderwerp bevat 365 reacties, 130 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 9 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 oktober 2020 om 23:01 #802351
Klopt hij woont in Barneveld.
Ik heb een keertje iemand opgespoord door gewoon in het telefoon boek de straat op te zoeken en iemand in de straat te bellen. Die wist gelijk over wie ik het had.
Ik ben toe naar de politie gegaan hier in de buurt om een melding te doen. Dat had zin zijden ze en wilde precies weten wat er precies aan de had was.
Ze maakte aantekeningen die ze naar het politiebureau in zijn woonplaats stuurde. De politie houd dus wel van dat soort informatie. Zodat ze bij een ander voorval kunnen zien of zo iemand al de verkeerde weg aan het lopen was.
En dan is hij gelijk verdachte.Zo zie je maar dat je niet zo slim is om een beetje aan te kloten op de Marktplaats, je hebt zo een streepje achter je naam.
Edit: Ik heb hem even dit topic toegestuurd, misschien was het allemaal een misverstand.
21 juli 2021 om 15:23 #811260Hallo,
ik ben door een lid (mathijs schroen) opgelicht via marktplaats. Had bij hem een elec vliegwiel gekocht die nog helemaal goed zou moeten zijn, geen uitgelubberd vliegwiel en een onbeschadigde konishe passing, nadat ik hem had betaald ben ik geblokkeerd en is mijn pakket verzonden. Bij binnenkomst bleek de konishe passing en de spie baan helemaal beschadigd te zijn. Ik zoek nu contact met hem op fb en instagram
maar krijg geen gehoor. Iemand meer gegevens ban hem of ook slechte ervaringen ?mvg
24 juli 2021 om 00:20 #811290deze Mathijs is op Facebook van bijna alle pagina’s al verwijderd.
mede door zijn mooie praatjes en niet nakomen van afspraken.
wast altijd de handen in onschuld.
is een jong ventje.gevalletje van een kale kip valt niet te plukken
24 juli 2021 om 09:23 #811291Het was opgelost. Volgens de aangever.
Het grote Marktplaats topic – Vespa-Ciao.nl
https://vespa-ciao.nl/forums/topic/het-grote-marktplaats-topic/page/407/Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.27 juli 2021 om 15:56 #811346Sips Scootershop in Duitsland.
Heb daar een paar onderdelen besteld, die echter beschadigd zijn aangekomen.
Heb die lui 3x een bericht daarover gestuurd, maar geen reactie.
Heb nu een claim bij Paypal ingediend, om m’n geld terug te krijgen.
Meer ervaringen met dit bedrijf?30 juli 2021 om 21:11 #811435Na een melding bij Paypal wordt Sips Scootershop ineens wakker.
Zegt nieuwe onderdelen te sturen, en vraagt om het Paypal proces te stoppen…
Eerst maar eens afwachten wat er evt. in de brievenbus komst straks…31 juli 2021 om 10:52 #811441Goed dat je Paypal hebt gebruikt. Precies voor deze bescherming.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel17 februari 2023 om 14:10 #818693
Iemand bekent met ene philip brinkman, 3 maanden geleden deze set gekocht van uhm. Nooit iets ontvangen geen track en trace niks. Nu plaats hij vandaag dezelfde advertentie met dezelfde foto’s wat een toeval. Hij beweert nog een set gekocht te hebben maar foto’s gebruikt van de vorige set. Nou dat gelooft natuurlijk niemand oplichter eerste klas.17 februari 2023 om 16:43 #818694Is bij mij twee dorpen verderop.
Maar hij heeft dus meer, en verstopt zich ook niet echt,
je kan ook ophalen zo te zien in zn advertenties.Ga een keer langs met twee van je maten voor cittawielen zogenaamd.
Confronteer je m er toch mee.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 februari 2023 om 18:41 #818696Wat vervelend Brian.
Pas een beetje op als je besluit hem, te confronteren. Dit los je niet zo gemakkelijk op.18 februari 2023 om 00:19 #818703
Hier geeft hij eigenlijk beetje toe, wat vinden jullie hiervan. En nee hoor ik ga niet zomaar langs de deur sowieso te ver rijden eigenlijk. Het gaat me ook niet om t geld ik wil gewoon die cilinder voor mijn roze ciao….Erg vervelend Brain , maar voor dat soort bedragen op marktplaats neem je toch geen risico en ga je toch gewoon wel langs bij de deze man .
ik was in jouw geval echt wel even langs gegaan om in ieder geval je geld terug te halen
18 februari 2023 om 11:06 #818705Raar is ook dat de cilinder eergisteren weer als nieuwe advertentie er op staat.
lijkt me echt dat ie niets heeft opgestuurd.
18 februari 2023 om 11:52 #818707Hoi Brian,
Dit is allemaal heel vervelend.Hij zegt het verstuurt te hebben, maar kan het niet bewijzen.
Hij heeft je geld, en jij hebt niets.
Hij komt je tegemoet en jij gaat er niet op in. (Daar kijkt een rechter naar en maakt dat je minder sterk staat).
Dus dat zijn de feiten.Je hebt kans dat je gewoon je eigen cilinder koopt.
Maar dat blijft een aanname.Ik zou juridische of rechts bijstand zoeken.
Dit soort mensen zijn niet vatbaar voor redelijkheid.Volgens mij is de afzender er altijd verantwoordelijk voor dat het pakket geleverd wordt, ongeachte standaard of aangetekende verzending.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.