Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Oplichters” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Oplichters” topic

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 366)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dirkwim
    Bijdrager

MCBoss :
      Die mertcon is ten 1e geen webshop.
      Ten 2e een nieuwe gespoten/gecoate stevige achterbrug kost ik meen normaal 140 euro.
      Jij betaald voor een knappe achterbrug 60 euro.
      Dan denk ik dat het niet slecht is.
      Nogmaals hij had het misschien moeten melden,
      maar had je liever een gespoten brug gehad die binnen 2 weken was gaan bladderen?
      Had je dan niet geklaagd?
      Stond erbij dat hij gespoten zou zijn?
      Daarom zeg ik mekkeren.
      Die brug is waarschijnlijk zelfs sterker dan een jmpb brug dan is 60 euro geen slechte deal.

De carburateur hoor je mij niet over, ik gaf aan de achterbrug.
      Maar door het hier op deze manier te plaatsen gooi je iemand in een daglicht dat het niet verdient.

ok, dan wil ik nog even melden dat de brug krom liep. Met wat buig en trekwerk wel recht kunnen krijgen. Maar bij het vierkanten gedeelte (in het midden) zie je duidelijk een golving in het staal. Waarschijnlijk te heet/krom getrokken op dat stuk.

Verder idd, zoals hierboven genoemd, niet 100% plug&play. Kappen heb ik moeten aanpassen + de bevestiging, daarnaast nog wat andere zaken om het electrawerk knap bevestigd te krijgen.

Maar goed bovenstaande neem ik voor lief.

Ik blijf erbij dat wanneer je een geverfde achterbrug toont, ook al is het ‘maar’ 60 euro, dat de verwachting bij de klant een geverfde brug is. Ik zie dat hij na mijn feedback de advertentie niet meer heeft aangepast. Hierdoor heb ik het vermoeden dat hij deze informatie bewust achterlaat om wellicht zo de verkoop te stimuleren.

Zelf heb ik nauwelijks tijd om zo’n ding zelf te verven. Voor mij had een brug bij JMPG voordeliger geweest.

Florian
      Moderator

Je mag inderdaad verwachten dat een product voldoet aan de illustratie van de advertentie tenzij anders aangegeven.

Maar een oplichter zou ik het niet noemen. Blijft natuurlijk (waarschijnlijk) een hobby onderneming gezien de vraagprijs en kleine imperfecties.Vind het persoonlijk al tof dat iemand voor die paar tientjes deze brugjes op de markt brengt.

MCBoss
        Donateur

Dat bedoel ik te zeggen.
          Voor dat geld kan je niet een perfecte brug verwachten.
          Er zal hier en daar een aanpassing nodig zijn.
          Hij is niet voor niets 2x zo goedkoop!
          Het blijft daardoor altijd een gok.
          Ik heb zelf een brug gekocht van ene Staalenzo.
          Stond onder het kopje, koopje stevige achterbrug meen ik en was goedkoper dan die van Mertcon.
          Via marktplaats contact gehad en ik kon kiezen, behandeld of onbehandeld.
          Aangezien ik schilder ben is het behandelen geen probleem.
          Brug ziet er top uit en ja zal misschien iets moeten aanpassen, thats all in the game.

zevenenergie
          Donateur

Ik ben van mening dat wat je ziet is wat je moet krijgen. Is hij zwart dan moet hij zwart zijn al is het met een Action stuitbus gedaan.
            Ik vind ook dat wanneer je een verstevigde achterbrug op de markt brengt, dat het goed moet zijn. En als het niet goed is dat je berijd moet zijn het terug te nemen.

Ik zou niet zo snel iets kopen wat een ander gemaakt heeft, Ik weet hoe lastig het is om iets goeds te maken. Ik kom niet zo vaak mensen tegen die berijd zij alle stappen te zetten.

Ik vind ook dat je met de term oplichter voorzichtig moet zijn. In boosheid schieten is niet erg, want dat is menselijk, :boos maar je mag een ander geen schade toe brengen.:'(

Ook niet aan zijn reputatie.:bloos

Dit gevalletje verstevigde achterbrug hoort naar mijn idee dan ook meer thuis in de rubriek meningen en ervaringen.
            En daar in kun je uitgebreid aangeven hoe je er van baalt :kots dat iets niet aan je verwachtingen voldoet en waarom.:!

Tommie
            Bijdrager

Vespa Onderdelen uit Alkmaar is een boef. op de vraag of hij een nette onverpauperde en onbeschadigde SI achterbrug kon leveren, kwam na betaling van een meer dan gangbare prijs, een totaal verpauperde achterbrug binnen, waar heel wat tijd in ging zitten om alle kromgeslagen delen weer enigszins toonbaar te maken. Gevraagd om een reaktie……. krijg meer respons van de muur tegenover me dan van hem

robilo
              Bijdrager

Tommie :
                Vespa Onderdelen uit Alkmaar is een boef. op de vraag of hij een nette onverpauperde en onbeschadigde SI achterbrug kon leveren, kwam na betaling van een meer dan gangbare prijs, een totaal verpauperde achterbrug binnen, waar heel wat tijd in ging zitten om alle kromgeslagen delen weer enigszins toonbaar te maken. Gevraagd om een reaktie……. krijg meer respons van de muur tegenover me dan van hem

Zo ken ik ook een meute `brommerhandelaren´ in het wereldje waar ik actief in ben. Ben zelf ook meerdere keren genept. Daarom hou ik het bij die goede kennis van mij: Almost Classic te Vlaardingen en JMPB parts.

Heb het ook een keer mee gemaakt dat ik meer respons kreeg van mijn kastje die mij weer naar de muur stuurde. De enige reactie die ik toen ooit kreeg was: “Ik weet nergens van af, het is niet netjes om openbaar je beklacht te doen.” Ik kon die vent wel de ****** schelden.

Oplichters altijd -1. Goed topic hiero!

zevenenergie
                Donateur

Ik heb zaken gedaan op de marktplaats met iemand uit vlodrop.
                  Hij had een beetje een druk schema dus kon niet opsturen toen ik mijn geld terug vroeg, kreeg ik geen bericht terug, maar was ineens de advertentie verwijderd.

Ik vrees dat 30 euro lichter ben. :con
                  Ik wacht het nog een paar dagen af, dan zal ik zijn naam hier vermelden.
                  Wat is het toch 😕

niek1992
                  Bijdrager

Tommie :

Ik rapporteer ook elke keer weer zijn advertenties als ik ze tegenkom. Er staat hier op vc.nl een verhaaltje van mij over hem, ook niet positief. Je word genaaid waar je bij staat.

EDIT: ben overigens ook al is bij hem thuis geweest, dus weet waar hij woont. Anders boycotten we hem door met z’n allen zijn advertenties te rapporteren. Soms verkoopt die man echt drollen die volgens hem echt goud zijn.

zevenenergie
                    Donateur

Het pakketje uit vlodrop is binnen,
                      Jammer dat het item niet helemaal compleet is. Het is een leuk voorbeeld van “creatief met kneedbaar aluminium”. :con
                      De kunst van het “zo fotograferen dat je het niet ziet” is uitstekend toegepast, chapoo :thumb

Maar goed, ik ben niet opgelicht, alleen maar een beetje getild.
                      De volgende keer ga ik kijken, of toch maar nieuw kopen.

Noetiepoerker26
                      Donateur

Foto’s 🙂

Dountill
                        Bijdrager

Ik volgde de user Loekovespa (LeonCiao) al een tijdje. Gezien hij alleen via proxy’s in bleef loggen. Na nadrukkelijk gemeld te hebben dat dit niet de bedoeling is en nu dit is zijn account gebanned. Meneer had idd niet eens de moeite genomen om terug te schrijven waarom hij via proxy in logt. Feit is wel dat hij dit nu ook voor elk ander heeft verpest en het vanaf nu niet meer mogelijk is om via een proxy op het forum te komen. Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat handel via pm met argusogen moet worden bekeken. Ga hier bijv. alleen op in wanneer de user een goede en lange whitelist heeft. En helemaal opletten of een user niet of nauwelijks andere posts heeft op het forum behalve verkooptopics.

Ik wilde dit even kicken. Ik heb afgelopen week van Leon van der Borgh ook een bak bende mogen ontvangen. Ik ging zijn rekeningnummer en naam eens Googelen en zie dat er hier al eens een melding van hem gemaakt is. Hier gaat het ook niet om een groot bedrag, maar voor 30 euro een set velgen (waar ik alleen de rempotdeksel maar van nodig had) die zo roestig zijn dat zelfs de remschoenen vastgeroest zitten in de velg en een tankdop die versleten is en geen passing meer heeft, daar wil je toch geen geld op verdienen?

Om mensen te blijven attenderen een aantal van zijn gegevens, mocht dit niet toegestaan zijn mogen deze verwijderd worden:
                          Zijn huidige Marktplaats account: https://www.marktplaats.nl/u/leike/27885695/
                          Rekeningnummer: NL96RABO0349083576

Verdere persoonlijke informatie zal ik voor mij houden, aangezien dit verder niet relevant is.

Wim
                          Bijdrager

Ik volgde de user Loekovespa (LeonCiao) al een tijdje. Gezien hij alleen via proxy’s in bleef loggen. Na nadrukkelijk gemeld te hebben dat dit niet de bedoeling is en nu dit is zijn account gebanned. Meneer had idd niet eens de moeite genomen om terug te schrijven waarom hij via proxy in logt. Feit is wel dat hij dit nu ook voor elk ander heeft verpest en het vanaf nu niet meer mogelijk is om via een proxy op het forum te komen. Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat handel via pm met argusogen moet worden bekeken. Ga hier bijv. alleen op in wanneer de user een goede en lange whitelist heeft. En helemaal opletten of een user niet of nauwelijks andere posts heeft op het forum behalve verkooptopics.

Ik wilde dit even kicken. Ik heb afgelopen week van Leon van der Borgh ook een bak bende mogen ontvangen. Ik ging zijn rekeningnummer en naam eens Googelen en zie dat er hier al eens een melding van hem gemaakt is. Hier gaat het ook niet om een groot bedrag, maar voor 30 euro een set velgen (waar ik alleen de rempotdeksel maar van nodig had) die zo roestig zijn dat zelfs de remschoenen vastgeroest zitten in de velg en een tankdop die versleten is en geen passing meer heeft, daar wil je toch geen geld op verdienen? Om mensen te blijven attenderen een aantal van zijn gegevens, mocht dit niet toegestaan zijn mogen deze verwijderd worden: Zijn huidige Marktplaats account: https://www.marktplaats.nl/u/leike/27885695/ Rekeningnummer: NL96RABO0349083576 Verdere persoonlijke informatie zal ik voor mij houden, aangezien dit verder niet relevant is.
                            <QUOTE.

Ik ben wel van mening, dat als je iets wilt kopen van iemand reageer je natuurlijk eerst op zijn advertentie.
                            Dan maak je een afspraak om het deel waar je interesse voor toont te gaan bezichtigen, en aldaar komt de koop rond of niet.

Als je iets ongezien laat opsturen en het blijkt niet aan de verwachting te voldoen die je voor ogen had, is dat natuurlijk voor eigen risico.

Ik ben het wel met je eens hoor en begrijp wat je bedoelt.

Een persoon kan een onderdeel in zijn beleving prachtig en bruikbaar vinden terwijl het volgens een ander eigenlijk bij het oud ijzer kan.

Quote:
                            een set velgen (waar ik alleen de rempotdeksel maar van nodig had) die zo roestig zijn dat zelfs de remschoenen vastgeroest zitten in de velg en een tankdop die versleten is en geen passing meer heeft, daar wil je toch geen geld op verdienen? :Quote.

Hoe mooi is het om poen te verdienen aan zooi wat een ander had weggegooit.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

GijsSI
                            Bijdrager

Ik ben recent opgelicht door ene Erica op marktplaats.Hij had een sito + voor mij liggen en stuurde daar ook een foto van.Geld overgemaakt adres gegeven maar helaas daarna geen track&trace code.En ook geen reactie op marktplaats of whatsapp op zijn telefoon heeft hij een bandje opgenomen met steeds hetzelfde antwoord.Ik heb wel zijn rekeningnummer maar daar heb je zo ook niks aan aangezien het via tikkie is betaald.Dus pas op voor Erica op marktplaats

zevenenergie
                              Donateur

Oplichter is een te groot woord, maar wel iemand die de verleiding niet kan weerstaan:

Jamey van de marktplaats. Is vlot in het contact maar stuurde niet het gene op wat op de foto staat, maar een kapot onderdeel en geageerd vervolgens niet meer.

mean-machine
                                Bijdrager

Jamey op Marktplaats moet wel te vinden zijn.
                                  Die woont in refo-dorp Barneveld en slaapt met z’n hoofd op de bijbel.

Marktplaats geeft aan Orloflaan/ Tusolaan Barneveld.
                                  Lijkt me sterk dat daar in de buurt niet iemand is die weet waar die woont.
                                  Staat ie raar te kijken als je ineens voor de deur staat. Bij voorkeur op zondag.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 366)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.