Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Oplichters” topic
- Dit onderwerp bevat 365 reacties, 130 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 9 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 februari 2016 om 06:36 #33307
@Martino
Ik vind zelf dat als ik na 3 maand pas weer zijn gegevens heb gevonden ik een beetje laat ben voor verdere actie?Wat ik wel zou kunnen doen is dit aan marktplaats melden, ik ga geen aangifte doen etc
3 april 2016 om 12:51 #33335Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/verkopers/15224242.html
Ik heb een achterklok gekocht van ‘Vespa Onderdelen’ uit Alkmaar. Deze zou nog nooit zijn geopend. Eenmaal bij mij thuis aangekomen rammelde de klok wat, dus ik heb hem hem geopend. Er misten diverse ringen in de klok, hierdoor konden de asjes in axiale richting bewegen. Ook was er geen spoortje olie te bekennen in de klok, wat dus wel aangeeft dat de klok wel geopend is.
Ik heb hem gevraagd om een oplossing hiervoor maar dit weigert hij. Ik kan de klok nu zelf wel compleet maken met een andere klok maar dit was natuurlijk niet de bedoeling.
Kortom: ‘Vespa Onderdelen’ uit Alkmaar heeft gelogen over de staat van zijn parts en wil mij daarover niet tegemoet komen.
17 mei 2016 om 13:12 #33360Ja ja na 11 jaar handelen op marktplaats is het nu toch echt gebeurd… Ik ben opgelicht via Marktplaats!
Update:
Heb een reactie gehad van de “oplichter” vandaar dat ik de gegevens er nu heb afgehaald.Als het goed is krijg ik toch nog mijn spullen…
17 mei 2016 om 13:17 #33361beste jelle hoezo zeg je uiteraard weer zuid-limburg??? ik voel me daardoor aan gevallen omdat ik in zuid limburg woon.
17 mei 2016 om 13:29 #33362Opelcorsa
Er zijn er meer in Limburg actief… Jammer genoegZo gauw als je het adres weet worden ze ineens heel erg behulpzaam…
Mvg
Jeroen17 mei 2016 om 13:30 #33363Omdat de meeste oplichtingspraktijken op vespa gebied nou eenmaal uit die provincie komen…
Is gewoon een feit, waar dat aan ligt weet ik ook niet.
Ik zeg toch niet dat iedere Limburger een oplichter is, dus je hoeft je daardoor niet aangevallen te voelen hoor.
@Vespaatje, deze oplichter reageert gewoon niet meer na het noemen van zijn echte naam (Helaas)
17 mei 2016 om 14:47 #33364Heb je iets duurs van hem ‘gekocht’?
17 mei 2016 om 16:05 #33365Het gaat maar om €56,95, maar het gaat om het principe…
17 mei 2016 om 16:08 #33366Oei dat is balen zeg. Gewoon niets opgestuurd??
17 mei 2016 om 16:16 #33367Inderdaad en geen track&trace en 3 weken later gewoon weer dezelfde uitlaat onder een andere account op marktplaats aanbieden.
ps. heb zojuist een reactie ontvangen dat ze het vrijdag op post gaan doen???? Ben benieuwd.
30 augustus 2016 om 18:56 #33415Helaas ben ik ook opgelicht
Oplichter nummer 1:
Edit:
restant onderdelen zijn binnengekomen. Problem Fixed ondanks waarschuwingen van andere forum leden mbt de verkoper
Bij de volgende verkoper komt het product niet overeen met de foto’s:
Mertcon op Marktplaats verkoopt verstevigde achterbruggen op Marktplaats (link). In de foto zie je een mooie verstevigde achterbrug in het zwart. Eenmaal betaald en enkele dagen wachten krijg ik netjes een verstevigde achterbrug binnen alleen kwam deze niet overeen met de foto’s in de advertentie. De achterbrug bestaat uit volledig kaal staal. Dus je mag eerst nog eens x aantal euro aan verf eroverheen knallen. Tot zover het koopje dat je denkt te hebben.
Ik heb contact opgenomen (enkele maanden terug) met het feit dat het product niet naar verwachting is en de vraag of hij zijn advertentie wilt aanpassen om andere kopers niet teleur te stellen. Dit heeft hij niet gedaan, dus vandaar dat ik het hier even post om teleurstelling te voorkomen
31 augustus 2016 om 15:57 #33341Sorry maar van de achterbrug is bullshit om te zeggen dat het om een oplichter gaat!
Die jongen verkoopt een mooi stuk achterbrug voor een hele nette prijs en jij gaat lopen mekkeren over een spuitbusje?
Misschien had hij het moeten vertellen dat het niet gespoten was, maar de meeste mensen willen het op hun manier goed gedaan hebben.
Wees blij dat hij er niet gewoon een action spuitbus over kaal staal heeft gedaan.
Dan had je na een paar weken ellende gehad.
Dit hoort vind ik niet op het forum thuis maar lekker via mail met die mertcon.
En aanpassen van zijn advertentie tja daar ga jij niet over. 😉31 augustus 2016 om 16:17 #33352MCBoss :
ik had semi ervoor gezet, maargoed even aangepast om onduidelijkheden te voorkomen.
Serieus, mekkeren? Als jij een webshop hebt en je verstuurd producten die niet overeenkomen met het plaatje en je omschrijving dan ben je als webshop zijnde verzekerd van een kort bestaan.
Dan is de klacht over de carburateur die er overigens prima uitziet, maar helaas niet compleet is, ook gemekker?
Feit is dat je een product koop op basis van een plaatje en vervolgens een product ontvangt dat er totaal anders uit ziet. Als je geen klachten wilt moet je eerlijk zijn naar mijn mening. De verkoper moet wel eerlijk zijn naar de verkopende partij, zodra dit niet gebeurd, dan gaan er bij mij bellen rinkelen.
31 augustus 2016 om 16:57 #33393Die mertcon is ten 1e geen webshop.
Ten 2e een nieuwe gespoten/gecoate stevige achterbrug kost ik meen normaal 140 euro.
Jij betaald voor een knappe achterbrug 60 euro.
Dan denk ik dat het niet slecht is.
Nogmaals hij had het misschien moeten melden,
maar had je liever een gespoten brug gehad die binnen 2 weken was gaan bladderen?
Had je dan niet geklaagd?
Stond erbij dat hij gespoten zou zijn?
Daarom zeg ik mekkeren.
Die brug is waarschijnlijk zelfs sterker dan een jmpb brug dan is 60 euro geen slechte deal.De carburateur hoor je mij niet over, ik gaf aan de achterbrug.
Maar door het hier op deze manier te plaatsen gooi je iemand in een daglicht dat het niet verdient.31 augustus 2016 om 17:14 #33396ik wil nog wel iets anders kwijt over deze achtenbrug. Een vriend van mij heeft deze namelijk ook gekocht en kan nou niet zeggen dat deze toen plug and play was. De ene plaat zat zeker 4mm verschoven ten opzichte van de andere plaat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.