Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Oplichters” topic
- Dit onderwerp bevat 365 reacties, 130 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 9 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 februari 2016 om 21:59 #33293
zevenenergie :
@IvanvdSaabDit is het soort kritiek dat in je in de whitelist zet als de koop afgerond is.
De wihtlist word door vele geraadpleegd om te kijken hoe de reputatie van een verkoper is.Hier gaat je bericht verloren. En je bestempelt iemand als oplichter, die dat niet is.
Een beetje misplaatst dus.
Hoezo geen oplichter? Hoezo misplaatst? Ik weet zijn forumnaam niet hoe kan ik het dan in de whitlist zetten?!?!
@noetiepoerker26 wel ergens int zuiden vant land volgens mij waar exact weet ik niet… mijn spul heeft ie verzonden
22 februari 2016 om 22:35 #33294@IvanvdSaab
Ik heb wel eens gehoord dat het een cultuur verschil is, in het zuiden is zo goed als nieuw niet het zelfde als elders in het land.
Helemaal snappen doe ik het ook niet.Niet achter elke teleurstelling zit een oplichter, probeer ik te zeggen.
Kan je je geld nog terug krijgen?
23 februari 2016 om 13:15 #33295@zevenenergie, nee helaas niet geen spoor te bekennen sinds mijn oude telefoon gesneuveld is.
dit was echter absoluut geen cultuurverschil, t was echt troep
23 februari 2016 om 13:28 #33296Leon…. uit maasbracht… oftewel leonciao een bekende troepverkoper die menig mens hier al heeft opgelicht. Ooit eens wat van besteld en bij binnenkomst de kliko in bende dat hij verkoopt.
23 februari 2016 om 15:17 #33297Hij is dus een bekende verkoper.
Als jij zijn gegevens kwijt bent. Dan weet hij niet dat jij ontevreden bent.
Ik weet dat de gemoederen hoog op kunnen lopen..
maar vaak is dat uit onmacht.
De verkoper heeft in dit geval jou, niet als nog, tevreden kunnen stellen.
Het is niet zijn schuld dat er geen contact meer is.Als hij vaker dingen verkoopt moeten zij contact gegevens toch weer opduiken.
misschien kan je dan als nog tot een overeenstemming komen.@Lenneart,
Volgen mij hanteer jij de stelling een goede concurrent is een dode concurrent
Of vergis ik me? :lol23 februari 2016 om 15:44 #33298Altijd zelf gaan kijken, of gewoon nieuw kopen. Simpeler kan het niet.
Gr. Wim.
23 februari 2016 om 19:52 #33299zevenenergie :
Ik heb wel eens gehoord dat het een cultuur verschil is, in het zuiden is zo goed als nieuw niet het zelfde als elders in het land.Ik weet niet naar wie jij luistert, maar dat is wel héél erg kort door de bocht. Misschien moet je eens mijn whitelist bekijken, of die van één van de vele zuiderlingen die goede zaken doen via dit forum.
Precies Wim, een goede raad. Al kun je natuurlijk bij veel mensen op goed geluk kopen (en laten opsturen) met positief resultaat, van de honderden onderdelen die ik hier heb verkocht is zeker 90% via de post gegaan.
En voor wat betreft de “oplichter” in kwestie: Leon van der Borgh is niet voor niets meerdere malen van die forum verbannen (meerdere accounts). Daar heb ik zelf ook ervaring mee, al is hij volgens mij tegenwoordig lang niet meer zo actief als vroeger.
23 februari 2016 om 21:46 #33280@ Fons
Bij deze sorry, voor de opmerking, het is inderdaad kort door de bocht.Toen ik het echter hoorde, viel er wel iets van mij af.
Na mijn eerste koop ervaring hier op het forum koop ik nooit meer iets, als ik er niet zo goed als zeker van ben, dat de verkoper aanspreekbaar is.
Er kan altijd sprake zijn van een andere kijk op spullen, en dat is helemaal ok.@IvanvdSaab
Ik zie bij de link zijn telefoonnummer staan en ben nu toch benieuwt hoe hij reageert, als je je geld terug vraagt.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/2786755.html26 februari 2016 om 16:22 #33300Dus ik heb Leon duidelijk gemaakt wat mij dwars zat en hij begreep mij en hij zal in het vervolg beter opletten met wat hij verkoopt.
Opgelost dus! Dankjewel allemaal
26 februari 2016 om 16:29 #33301Hee gefeliciteerd man, dat is goed nieuws 🙂
26 februari 2016 om 17:04 #33302@IvanSaab,
Maar heb je ook een refund gehad of niet..? Want iets zeggen en iets doen zijn 2 verschillende dingen de persoon in kwestie is een bekende beunhaas en moet eigenlijk geen onderdeel meer gegund worden om te verbeunen :-).
Tevens omtrent het statement dat zevenenergie maakte omtrent de zo goed als nieuw mentaliteit van limburgers…. Het is wel weer eens bewezen dat hier een kern van waarheid in zit.
Gisteren ben ik richting Rover Bikes (limburg valkenburg – de geul ) geweest. Hier zou een zo goed als nieuw ciaotje staan en op de foto’s zag hij er ook goed uit. Echter bij aankomst bleek dat de lakstaat prima was maar de wielen een giga slinger hadden, de bel stuk was, de bussen uit de voorvork versleten waren het beest niet afgesteld was en totaal niet remde…. Nu wil ik niet direct zeggen dat alle limburgers niet goed zijn maar het meerendeel waar ik mee te maken heb gehad komen blijkbaar uit een ei. Uitzonderingen daar gelaten zoals jou Fons die wel gewoon netjes de zaken op orde heeft maar goed het is wel weer frapant.
26 februari 2016 om 19:49 #33303@zevenenergie ja toch!
@lennaert
Geen refund… we zullen zien wat hij doet maar ik heb van mijn fouten geleerd en koop nooit meer onderdelen op afstand 🙂Haha misschien zijn het ook wel gewoon mooie beunhazen… heb je die ciao nog gekocht? 😀
26 februari 2016 om 22:21 #33304Nee joh als je iets aanbied als z.g.a.n kunnen zulke zaken niet en meneer wou niet zakken in prijs van 240 euro maar goed komt wel weer wat anders.
Ik had als ik jou was toch wel even wat geld terug laten storten..
26 februari 2016 om 22:26 #33305Tja ik was helaas zijn contactgegevens kwijt dus na 3 maand kun je dat eigenlijk niet meer maken he. Heb ook niet zo zin aan een rel en een wellis nietes spelletje. Ik laat het hierbij hoewel ik anders zou willen 😉
26 februari 2016 om 23:41 #33306LeonCiao is een “bekende” van een aantal jaren terug. Deze persoon heeft het hier op het forum betreft verkopen zo bond gemaakt. Zodat hij destijds ook een verbod heeft gekregen het forum te gebruiken voor zijn handel. Hieraan heeft deze persoon geen gehoor gegeven zodat timebans uiteindelijk ook resulteerde in een ban van dit forum. Deze persoon heeft door middel van proxy’s en vpn meerdere andere accounts hier op het forum aangemaakt om zijn spullen(rommel) als nog te verkopen. Destijds als mod heb ik meerdere accounts stop gezet, maar je zal eigenlijk gewoon een verbod op alle “fake” ip’s moeten instellen om dit te voorkomen. Let wel LeonCiao is niet de enige die hiervan gebruik maakt! Ook nu nog zijn er gebruikers die eenzelfde handelswijze gebruiken.
De gehele tijd heeft Leon via mp of andere media wel zijn verkopen kunnen doen. Gebruikers hier op het forum die al wat jaartjes actief zijn weten dit soort users wel te mijden, maar het blijft lastig te waarschuwen voor dit soort gebruikers. Het is alleen jammer dat veel mensen geen actie ondernemen.
Ik laat het hierbij hoewel ik anders zou willen Wanneer je wel even de moeite zal nemen zal dit andere personen wellicht helpen niet hetzelfde te overkomen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.