Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Oplichters” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Oplichters” topic

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 366)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

zevenenergie :
      Met alle respect hoor maar ik vind dat je zaken in het juiste perspectief moet blijven zien. Een kapot zuigertje op gestuurd krijgen is nog niet opgelicht worden.

En daarbij, een 2e hands zuigertje koop je voor 5 euro.
      Maar de schade die je iemands reputatie op deze manier toe brengt is gigantisch.

Dat kan je zeggen als iemand die zelf weinig van brommers af weet je iets verkoopt wat achteraf niet in orde is.

In dit geval gaat het om iemand die erg veel verstand van zaken heeft, en standaard zijn kapotte rotzooi via Marktplaats weet te slijten, en na de verkoop niet thuis geeft. Een verschil van mening over de geleverde spullen kan altijd ontstaan en dat dient dan naar mijn idee altijd opgelost te worden.

Bij deze persoon is dat niet mogelijk, valt totaal niet mee te praten.

Bij deze weer een waarschuwing voor anderen.

Ik zou zeggen, Noud vul in ieder geval de Whitelist in en breng Marktplaats op de hoogte, wellicht word er iets mee gedaan.

Noetiepoerker26
      Donateur

Zevenenergie
        Ik heb met Pascal afgesproken dat hij me 12,50 terugstort, dus al met al vind ik dit een redelijke compensatie. Ik vind het zelf jammer dat zulke mankementen niet worden vermeld bij de advertenties. Was dat wel het geval, dan had ik natuurlijk geen enkele poot om op te staan. Wat Jos zegt klopt als een bus als je het mij vraagt; afgaande op de advertenties mag je aannemen dat deze meneer veel ervaring heeft met ciao’s en dus ook wel weet wanneer iets in slechte staat verkeert.

Al met al ga ik toch met een positief gevoel het weekend in.

zevenenergie
        Donateur

@Wilk 1985

Ik heb even zijn whitelist gelezen.
          Ik zie dat deze 42 keer in gevuld is en daar waren 3 niet blije klanten bij.

@noertiepoerker
          Ik vind het ook heel redelijk dat hij je geld terug gestort heeft. Dus een heel redelijk verkoper! en ik ben blij dat je met een goed gevoel het weekend in gaat.

Wilk1985
          Moderator

Nette oplossing inderdaad :thumb

De Brandweer
            Bijdrager

ALs ik het goed begrijp betreft het hier een kende van de site

We gaan het zien

————————————————————–

M,l bijdemast nl 36 rabo 0198 2800 17

Poldermolen 21

Van bovenstaande een polini 42 alu gekocht waar achteraf een koelrib van bleek afgebroken te zijn en stukjes uit de wand weg. 2 mooie fotos op marktplaats maar niet van deze flaws natuurlijk.

De persoon noemt zichzelf citta spullen op marktplaats en heeft nog meer te koop.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/20938566.html

Mocht iemand hem persoonlijk kennen stuur me dan een PM.

Lees van onder naar boven.
              —————————-

k zie nog geen geld bijgeschreven op mijn rekening.

Jammer dat je op zo’n manier aan je geld moet komen. Je wist zelf ook wel dat die koelrib er af was en er stukken uit de wand waren maar hebt het niet op de foto gezet. Ik vind het gewoon zielig.

Als de cilinder boven de 100 euro waard is waarom verkoop je m dan voor 40?

Maar goed what goes around comes around,

gr, Erwin

Koelrib was indd al afgebroken mAr kan totaal geen kwaad hoor maar kom maar anders brengen krijg je gewoon je geld terug geen probleem cilinders zijn bove de 100euro waard gebruikt dat rib kan helemaal geen kwaad

Op 12 jan. 2016 13:03 schreef “Erwin via Marktplaats”
              Mooie flikker ben jij. Op de foto’s was niet te zien dat er een koelrib was afgebroken.

Hier heb ik niks aan.

Ik wil mijn geld terug.

Die cilinder kom ik wel even bij je langs brengen weer als ik het op mijn rekening heb.

gr, Erwin

Hallo ja sorry kwam gister avond pas thuis zie dat het erop staat het gaat morgen direct op de post en zal overmorgen bij je thuis zijn sorry voor de vertraging gr

FonS
              Bijdrager

De Brandweer :
                Mooie flikker ben jij. Op de foto’s was niet te zien dat er een koelrib was afgebroken.

Hier heb ik niks aan.

Ik wil mijn geld terug.

Terechte klacht of niet, als je mij op zo’n manier aansprak, kon je ergens inzakken met je cilinder…

Wellicht kun je gewoon je fatsoen houden, dan zou de “oplichter” dat misschien ook doen.

De Brandweer
                Bijdrager

Fatsoen houden? Als iemand niet zijn fatsoen tegen mij houdt en mij rommel verkoopt krijgt hij zeker geen fatsoen terug.

Je wil toch niet beweren dat als ik jou een goed onderdeel beloof en je afval ontvangt je dan fatsoenlijk gaat zitten doen?

Als je iemand onbruikbare rommel verkoopt dan ben je pas onfatsoenlijk.

FonS
                  Bijdrager

Daar heb je zeker gelijk in. Maar door een dergelijke houding aan te nemen zijn je kansen meteen verkeken.

De Brandweer
                    Bijdrager

Ik snap je punt wel Fons maar dat is natuurlijk ook een stukje emotie. Mijn kansen verkeken tja dat is ook niet terecht want ik hoef ook niet bij hem te slijmen om een 2e kans ofzo? Hij weet heel goed dat dit niet klopte en heeft het toch aan mij verkocht.

zevenenergie
                      Donateur

Ik ben een voorstander van authenticiteit.
                        het is eerlijk, het maakt creatief en vereist veranderingen op vele gebieden.

De Brandweer
                        Bijdrager

Authenticiteit is een technische term in de existentialistische filosofie. In deze filosofie wordt het bewuste zelf gezien als iets wat een adequaat begrip moet vormen van het zijn in de materiële wereld en van het omgaan met externe krachten en invloeden die erg verschillend en anders zijn dan zichzelf. Authenticiteit is de mate waarin iemand trouw is aan zijn eigen persoonlijkheid, geest, of karakter, ondanks deze externe impulsen.

Wilk1985
                          Moderator

Ik heb het een en ander verwijderd hier, en zal dit nog even toelichten:

Dit topic is bedoeld om andere gebruikers te waarschuwen voor oplichters, zowel op deze site als op Marktplaats en andere advertentiesites.

Maar vanmiddag werd er een hele rits namen gepost, met alleen de opmerking dat het personen zijn die een vreemde manier van zakendoen hebben. Dat vind ik niet genoeg reden om iemand meteen voor oplichter uit te maken, ik wil dus vragen om in de toekomst wel met een uitleg te komen over wat er precies aan de hand is en waar we precies voor gewaarschuwd worden.

Verdere uitleg kan ik eventueel over de PM geven.

IvanSaab
                            Bijdrager

Bij deze dan;

Ene jongen die zich voorstelde als Leon (zit hier ook opt forum?) prijst zijn onderdelen aan alszijnde in uitmuntende conditie maar als je het dan krijgt moet alles uit elkaar omdat het erg belabberd is opgebouwd/gebruikt…

Leon als je dit leest, je bent hartstikke aardig maar niet eerlijk!

zevenenergie
                              Donateur

@IvanvdSaab

Dit is het soort kritiek dat in je in de whitelist zet als de koop afgerond is.
                                De wihtlist word door vele geraadpleegd om te kijken hoe de reputatie van een verkoper is.

Hier gaat je bericht verloren. En je bestempelt iemand als oplichter, die dat niet is.

Een beetje misplaatst dus.

Noetiepoerker26
                                Donateur

Weet je toevallig waar hij woont? Ik heb ook eens een kickblok gekocht bij ene Leon uit Maasbracht die hier op het forum kwam. Ik was gewoon tevreden (heb het blok wel opgehaald) maar verschillende forumgangers waren een stuk minder blij met hem… 😕

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 366)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.