Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Oplichters” topic
- Dit onderwerp bevat 365 reacties, 130 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 9 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2014 om 07:49 #32844
pepko :
Ik heb een tijdje terug een setje citta kroonstukken van JariV overgenomen.Alles goed en wel, de deal rondgemaakt. Daarna heeft hij alles verzonden. Nu blijkt dat hij het verzonden heeft naar het verkeerde huisnummer waarna het pakje geretourneerd werd naar de afzender/sorteercentrum.
Jari bood aan om het betaalde geldbedrag terug te storten omdat het nog wel even kon duren voordat hij alles weer terug in zijn bezit zou hebben.
Hier ben ik mee akkoord gegaan en na het verzenden van mijn bankgegevens laat hij niks meer van zich horen.
mijn pm’s leest hij wel maar hij vertikt het blijkbaar om te antwoorden en geld over te maken.Denk aan de whitelist.
Geld heb ik voor het weekend nog overgemaakt, en dit ook met een PM laten weten. Ik ben niet zo actief op het forum, en als jij pas na een paar dagen reageert met je gegevens en ik dan toevallig net een tijdje niet actief ben duurt het wel even ja.
Als ik je wou oplichten zou ik wel hebben gezegd dat verzenden op eigen risico was, en je kon fluiten naar je geld :p
Ben niet eens elke dag thuis, laat staan dat ik dagelijks dit forum bekijk..
25 juni 2014 om 10:03 #32852Hey Jari, de post waar je op reageert is een week oud nu hé,ik had op dat moment nog niks van je gehoord.
Gelukkig verscheen inderdaad 2 dagen een later een berichtje in mijn inbox dat het geld was overgemaakt.
Niks aan het handje dus.
29 april 2015 om 14:02 #33088
Rick.Ik heb het ook weer meegemaakt zeg… Ik had pas een kickblok gekocht op marktplaats. De gebreken op een rijtje:
-kicktandwiel versleten (tanden eraf) en missend ringetje en borgring
-kickrondsel incompleet
-ketting veel te kort
-iets speling op de krukas
-passing carburateur versleten. Geen een carb blijft zitten.Ik al gemaild dat dit niet door de beugel kan en dan laat hij lang niets meer van zich horen. Daarna reageert hij eindelijk en dan zegt hij dat ik dit op de foto had kunnen zien..
Hij adverteerd onder de naam ids . Er staat bij geen van de advertenties een telefoonnummer. Aangezien hij alleen maar vespa-ciao onderdelen verkoopt weet hij wel wat hij verkoopt.Ik hoop dat jullie nu gewaarschuwd zijn.
Rick
29 april 2015 om 14:18 #33093-kicktandwiel versleten (tanden eraf) en missend ringetje en borgring
Missende tandjes zijn normaal, hoort zo. Tenzij er meer missen dan af fabriek natuurlijk.
-kickrondsel incompleet
Wat mist er?
-ketting veel te kort
Voor een Ciao moe
29 april 2015 om 14:49 #33094Wil ook nog eventjes extra info toelichten over de passing van de carburateur; Kickblokje wat ik ooit eens aangeschaft had had ook ditzelfde probleem.
Originele carb + nylon busje paste perfect en sloot goed af. Elke andere carburateur pastte gewoonweg niet.Ik meen ergens gelezen te hebben dat er verschil zit tussen oude type nylon busje (pre 99?) en nieuwe type (post 99?) busjes.
29 april 2015 om 16:57 #33095
Rick.FonS :
-kicktandwiel versleten (tanden eraf) en missend ringetje en borgringMissende tandjes zijn normaal, hoort zo. Tenzij er meer missen dan af fabriek natuurlijk.
-kickrondsel incompleet
Wat mist er?
-ketting veel te kort
Voor een Ciao moet je de ketting inkorten, dat zal waarschijnlijk het geval zijn.
Nieuwe ketting kopen, kost 8,50 bij Q-parts en kun je zelf op lengte maken.-iets speling op de krukas
Vervelend maar zeer veel voorkomend bij kickstart krukassen.
-passing carburateur versleten. Geen een carb blijft zitten.
Ook normaal bij kickblokken, als je de originele 12/12 er niet bij hebt ben je de sigaar.
Toevallig een 6 tands krukas erin? Bij de meeste kickblokken is de inlaat goed namelijk,
maar ik heb er genoeg gehad waarbij alleen de originele carburateur er strak op paste.
Ik kan me herinneren dat er een verschil was tussen de 5 en 6 tands versies, weet alleen
niet meer precies hoe het zat.Er waren tanden weg op de plek waar wel tanden moesten zitten
Kickrondsel miste veer en afdekdop+borgringHet is een 5 tands krukas.
De originele carburateur heb ik er niet bij29 april 2015 om 21:23 #33096@niek1992
De 12/12 heeft een dikkere nylon bus , bij past een 13mm zonder problemen op men kickblokken.
Geen idee hoe dit zit bij de meeste, maar ik had en heb er nooit problemen mee.
In mijn snor ciao (2002 model) zit std een 12mm met belgische inlaat en 9,5mm inlaat (snor)
Hier op past een 13mm zonder probs
In men gilera zit zen kickblok van 1987 ook geen probleem
Men super bravo had een kickblok van 1995 ook geen probleem
Ik pas morgen eens een 12/7 en 12/10 en laat het weten.
Maar naar mijn weten is het enkel de bus die dikker is.6 november 2015 om 09:11 #33154Staat nu op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-scooters/m983121798-citta-blok-polini-speed-engine-80cc.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lrWoon zelf op Terschelling en krijg geen reactie op of ik langs kan komen. Woont echter ook geen ‘Jan’ in deze straat. ( ons kent ons op Terschelling)
En als je polini speedengine op google in typt:
6 november 2015 om 09:15 #33157Bel m eens: 06441626twee nul.
6 november 2015 om 09:41 #33159Heb mailcontact met die gozer, hij vind het maar raar dat het blok op internet staat, terwijl het zijn blok is. Hij is 1 dag actief. Ik heb hem aangegeven. Ik kan de moeite nog eens doen om hem te bellen, maar trap er niet in!
6 november 2015 om 11:25 #33160Ik heb hem even gebeld over het bokje, en gevraagd of hij er mee gereden heeft.
Ja dat had hij.
Toen vroeg ik of hij wist wat voor ontsteking er in zat. Hij zij contactpunten. maar hij wist het niet zeker omdat hij het blokje nooit open gemaakt had.Toen zij ik dat er geen ontsteking in zat. Toen lag het blokje in eens bij een vriend en die had het er waarschijnlijk uitgehaald. Toen zij ik dat ik langs wilde komen en vroeg zijn postcode iets met 33. En toen vroeg ik het adres en toen vroeg hij of hij mij straks terug kon bellen.
Toen zij ik dat ik dacht dat hij de boel probeerde te flessen. Toen zij hij, maakt niet uit voor jouw een ander.
6 november 2015 om 11:28 #33161laaste tijd heel veel van dit soortmensen op mp :(( zonde
6 november 2015 om 11:30 #33162Nou wel duidelijk dus. Terschelling is 88xx xx. Dus duidelijk is duidelijk haha
6 november 2015 om 11:56 #33158Goed dat wij hier zo’n fijne community hebben en elkaar kunnen waarschuwen voor dit soort praktijken
.12 november 2015 om 11:07 #33164Kan iemand mij vertellen of ene Pascal hier op het forum zit? Ik heb hem €50 overgemaakt voor de cilinder maar nu krijg ik geen reactie via mail, terwijl hij eerst zeer snel reageerde.
Het gaat om de volgende verkoper, wonend in Susteren:Marktplaats-link
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.