Vespa-Ciao.NL
:: Het grote “Motor” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Motor” topic

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

Leuk speelgoed!:thumb
      Ga je ermee crossen? of heb je dit ding op kenteken en is het voor cruizen?:P

Mike

Bartjee
      Donateur

Hij heeft gewoon kenteken:) Maar heb mijn rijbewijs nog niet dus de enige die erop zal rijden voorlopig is m’n pa denk ik:P Maar ben wel zeker van plan om ermee te gaan crossen, gewoon hier in de omgeving (kan je best goed off road rijden)

TimoO_
        Donateur

Voor de geinteresseerde, latest progress in m’n RD250 project:

En ik heb ‘Chip Foose’ stiften gekocht (de goedkopere versie wel) voor m’n motors in te kleuren. Dit is de eerste tekening die ik inkleur en het resultaat mag er zijn vind ik!

Edjuh
          Bijdrager

Yeah timo is back 🙂

Ga je die rd ook daadwerkelijk maken? Zou wel mooi zijn.

vespa-si-owner
            Bijdrager

wat een prachtige tekening. ik wou dat ik zo kon tekenen. hoe heb je dat geleerd?

TimoO_
              Donateur

Het is wel de bedoeling dat het zooitje ook gemaakt word ja. Ik heb het blok, de wielen (RS125), de voorvork (RS125) en de schokdemper (R6 2008) al. Maarja, goede voorbereiding is het halve werk, en een goed leerproces. Dus daar ben ik me nu gewoon op aan het concentreren. En het ontwerpen vind ik op zichzelf ook al leuk om te doen 🙂

@ Vespa-si-owner, ik ben eigenlijk een jaar of 4 geleden begonnen met motors te tekenen. Gewoon veel tekenen, en ook per tekening veel tijd in stoppen.

vespa-si-owner
                Bijdrager

nou ik zal het ook eens proberen. eerst maar een dingen motoren na teken eens kijken of ik er wat van bak.

hggf
                  Bijdrager

@TimoO_
                    Ik denk dat jij dit ook wel mooi vind: Klik

Verder heb ik sinds kort deze motor:

Niet heel net, maar wel leuk! 400cc 1 cilinder met kickstarter.

mikerosauer
                    Bijdrager

dat zelf bouw van die link ziet er wel nice uit,maar is dat wel verstandig ?want hij heeft het frame niet op sterkte getest voor als je een crash maakt.zoals dat bij de bekende merken wel gebeurt

Edjuh
                      Bijdrager

Ik lees net het supermooie project op mf, en zie dat timo daar ook gereageerd heeft : -)

@Mikerosauer, het wordt uitvoerig getest hoor!:

edit, kan geen plaatjes linken 🙁

Maar ik heb een vermoeden dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

mikerosauer
                        Bijdrager

@edjuh maar het wordt natuurlijk niet zo getest zo als ze dat normaal doen(euro ncap) .dan moet je maar afvragen of het veilig is.of zie ik dat verkeerd ?

al dan niet wel een dik project

TimoO_
                          Donateur

Motors zijn nooit veilig. In een auto zit je ‘vast’, op een motor niet echt. Bij auto’s proberen ze nu vooral de energie te absorberen in het materiaal. Dit werkt dus eigenlijk als een hele sterke rem. Bij een motor heeft dit geen zin, je vliegt er altijd vanaf.

Bij een motor is het eigenlijk de bedoeling dat de motor niet faalt onder het rijden. Dit is het voornaamste. Frames worden dus wel op ‘uithoudingsvermogen’ getest om het zo maar te noemen. Dit gebeurd doormiddel van natuurkundige en materiaalkundige formules geintegreerd in een zogenaamd FEM programma (finite element method). Dit programma rekent verschillende dingen uit zoals buiging en spanning in een frame. Verder is het testen van trillingbestendigheid belangrijk. Je frame kan heel sterk zijn als je het bijv. maakt van keramiek, maar kleine foutjes (scheurtjes) in je keramiek groeien snel uit door trillingen, wisselingen van spanning in het materiaal. Uiteindelijk worden de spanningen plaatselijk zo groot dat het frame doorbreekt om het zo te noemen.

Dit is hoofdzakelijk wat geldt voor een frame. Verder worden alle mechanische delen natuurlijk ook getest.

Ik heb trouwens ook een topic op het motor-forum, voor degene die het leuk vinden om mee te lezen 🙂

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/291500/Timos-RD250-zelfbouwaankloot-project-1.html

barry
                            Donateur

En ik rijdt nog steeds met een compleet getunede Buell XB12R rond…Véééééél minder pakkans dan met een brommertje & ik mag er zelfs de autostrade mee op Hahahaha=)

Ciao

Barry

Wilk1985
                              Moderator

Zo dat is een tijd geleden dat hier gepost is.

Gaat er nog iemand naar de motorbeurs Utrecht? Ik ga zelf zaterdag 22 februari. Ben niet van plan om iets te kopen maar ik wil toch altijd even rondkijken :).

Er komt ongetwijfeld een dag dat ik er wel weer een motor bij wil hebben, en het is toch ook een leuk uitje ieder jaar.

MCBoss
                                Donateur

Yep zaterdag 22e met een groepje motorrijders 😀
                                  Eens kijken wat er weer allemaal is maar ik hou mijn hand op de knip hoor mijn R1 zit al boordevol opties, misschien wel teveel 8)

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 188)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.