Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote “Motor” topic
- Dit onderwerp bevat 187 reacties, 54 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 1 maand geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 mei 2010 om 18:15 #30083
@ Barry, had gister nog een filmpje gezien van een RS250 onboard, en ja aangezien ik elke dag op een RS50 rij zette het me toch wel aan het denken, want ik vind m’n RS al ‘redelijk’ snel gaan (ookal ben ik er eigelijk alweer gewend aan…), maar volgens mij is het vermogen van zo’n 250 daar echt niet mee te vergelijken.
Met andere woorden maak eens een goed filmpje 😀
18 mei 2010 om 19:03 #30084barry :
En gooi er nou eens andere uitlaten op man,op je brommer staat toch ook geen origineel uitlaatje??Laat Edjuh eerst eens genieten van de originele motor 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 mei 2010 om 05:24 #30089Timo , het zal nog een hele tijd duren voordat ik weer op die motor kruip.ik kan amper me’n hoofd draaien van die operatie in me’n nek.En hoe zou ik moeten filmen dan??Heb me’n 2 handen nodig & ik ga echt geen bevestigingen maken,om een camera te bevestigen.Ik ging er een R6 bijkopen,maar daar komt voorlopig niets van in huis.De RS250 ga ik houden als gelegenheidsmotor & collector item.
Arvid,die originele pijpen,zijn niets waard,er zit een cat ingebouwd.En als de vorige eigenaar met slechte olie gereden heeft,zitten die vol & dat is echt niet goed voor de powervalves.Mijn originele waren opengeslepen & na verwijdering van de cat’s terug dichtgelast.
@ Edje , controleer zéér regelmatig de bougie van de achterste cilinder.Deze word véél heter dan de voorste.Mijne is zo kapotgelopen toen!!!Bougie zag spierwit en was deels weggebrand.Waarschijnlijk vuil in de carburateur,synchronisatie-of afstelling verlopen.Wie zal het zeggen,maar nu gaat hij terug als een speer.
19 mei 2010 om 07:08 #30090Ik wil eigenlijk nergens naar kijken tot de herfstpauze, dan ga ik de hele boel reviseren.
Tot nu toe heb ik alleen de vertandingsolie vervangen en de ketting gesmeerd:P Bougies ga ik binnenkort nog wel doen. Wel jammer dat je voor zoiets kleins de kappen er af moet slopen.
Ik wil nog wel een goed filmpje maken, maar moet eerst een bevestiging op de tank oid hebben, zoals ik ze op de brommers maak werkt hier niet : -P
Ik rij nu rustig en soms trek ik hem open, mn rijbewijs ga ik gegarandeerd kwijtraken als ik constant in zn powerband ga rijden. Anders maar een 4T kopen….
19 mei 2010 om 07:49 #30092Edjuh,
Ik hoef geen kappen eraf te halen,om naar de bougies te kijken,enkel de tank er even af.Onze blokken zijn ongeveer hetzelfde,maar de motorfiets zal anders van opbouw zijn.19 mei 2010 om 09:21 #30093Edjuh :
dan ga ik de hele boel reviseren.Anders maar een 4T kopen….
Das 1 verstandige opmerking en 1 vieze:D
Maar dat reviseren zou ik zeker zeer spoedig doen want die cilinder van je onderste uitlaat is goed op denk ik.
(gezien geen enkele compressie)
En het past ook bij je geluid want ik zei al tegen gerard toen we achter je reden dat het niet naar een 2cilinder hoort maar eerder naar een 125cc 1 cilinder.En je hebt denk ik ook een 44pk versie want ik vond hem echt niet snel.
(hebt haast de naam van 2takt motors te schande gemaakt bij de limbo,ers:D)
Zie deze rd 350 maar, die heeft wel 100cc meer als jou maar ook een best stuk minder mooie cilinders qua poorten.
KLIK
Dat had stephan met z,n porsche nooit bij gehouden want 0 tot 160 in een 7sec lukt hem echt niet.
En een rgv hoort dit te kunnen overtreffen of op z,n minst vergelijkbaar te zijn gezien de veel mooiere blok opbouw.19 mei 2010 om 15:46 #26531Ik doe maar geen uitspraken tot ik de dyno grafiek heb en een degelijk filmpje.
Oh ja, daarom heb ik een rugprotector gekocht.
19 juni 2010 om 14:54 #30208

`
Deze zondag komt zeker in de top 3 van het lijstje ‘best bestede zondagen in mijn leven’ te staan. Alles wat ik graag wou zien, en nog nooit gezien had, stond daar. Nouja je ziet het op de bovenstaande foto’s, 50cc Van Veen Kreidlers, Derbi’s, Jamathi, prachtige Bimota’s, RGV500’s van de Mk series, MV Agusta’s, MZ racers (die overigens ook een leuk geluidje konden maken), RD500’s. En ja, alles hiertussen in eigelijk.
Maar die 50cctjes vond ik misschien wel het leukste om te zien, die dingen knalde ZO hard! En het geluid was gewoon onverstelbaar. Diep respect voor de mensen die zoiets gemaakt hebben.
19 juni 2010 om 15:13 #30209Kreidler van Veen dat is mijn shit 😀
Heb mijn Kreidlertje deze week total los gereden helaas, benieuwt hoe hoog die getaxeerd gaat worden 🙁19 juni 2010 om 15:30 #30210WAAAT.
Total los? hoe is dat gebeurd?:(19 juni 2010 om 18:17 #30211Erg mooi g-no, daar moet ik de volgende keer ook zijn.
Die dikke 500’s!!=) heftig man. En die slanke 50 racers zijn ook supermooi.
Ik heb mijn motor trouwens gekocht bij iemand die classic racing doet(met 2-taktjes), zelfs zn vrouw rijdt mee.
19 juni 2010 om 22:26 #30214Dat moet zeker zeer vet zijn geweest g-no

Baal nu nog meer dat m,n broer en ik toch niet gegaan zijn:(
Maar voor volgend jaar staat het zeker op het programma
19 juni 2010 om 23:49 #30216Ja edo, hoeveel insane dikke rgtjes daar opeens op een rij stonden was niet normaal:D Ik geloof dat daar opeens 12 ex gp-rgtjes op een rij stonden, ongelofelijk! Ook stonden we een keer in de pits tussen 4 jankende tz750’s! Alleen de geur al die daar hing, prachtig!
4 november 2010 om 21:21 #30760Dat is alweer een tijdje geleden he. Laat ik mijn nieuwe creatie dan maar even zien 😀
4 november 2010 om 21:30 #30761crossmotor power:D
ik rij crossmotor en heb een kawasaki kx85 cc 2009rij der ook wedstrijden mee,echt een kanon:D
[pfs]3944-alphen joel.jpg[/pfs]
[pfs]3944-hpim1295.jpg[/pfs]
[pfs]3944-hpim1296.jpg[/pfs]
[pfs]3944-hpim1297.jpg[/pfs]
[pfs]3944-hpim1298.jpg[/pfs] -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.