Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Het grote Marktplaats topic
- Dit onderwerp bevat 6,159 reacties, 398 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 1 week geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 september 2023 om 17:03 #821810
Nou bij deze, ik heb de Berini maar opgehaald…binnenkort maar naar de RDW.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 september 2023 om 17:34 #821811Ha, geweldig.
Mooi hoor.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.12 oktober 2023 om 14:11 #822141https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m2031690456-vespa-boxer-2

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 oktober 2023 om 15:47 #82221221 november 2023 om 11:54 #822680Toch een leuke Bravo van ’72 dus ruim 50 jaar oud, en best schaars in deze uitvoering.
En voor 400,- incl kenteken niet heel duur.
Monteer de set spaakvelgen terug die er volgens omschrijving (waarschijnlijk bij) zijn,
en je hebt een heel behoorlijk origineel oud Bravootje.≥ Oldtimer Bravo — Brommers | Vespa — Marktplaats
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-vespa/m2032658628-oldtimer-bravo
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 december 2023 om 11:06 #822823Piaggio Bravo! Wie durft?

Ik zie een 1e serie Bravo, de Bravo is vanaf ’72 gemaakt(préproduktie) en kwam in ’73 op de markt.
Die was zoals in de eerdere bovenstaande post, plastic tank, met plastic plaatje als bagagedrager.
Dat is dus de allereerste.Deze heeft al wat kleine modificatie ondergaan zoals o.a. het
bagageplaatje achterop wat sinds ’74 in ijzer is utgevoerd. Dus 1974 is deze en niet 1980 zoals adverteerder beweerd. Tank nog wel plastic, die werd in de loop naar ’75 van staal.
Plastic tankjes zijn altijd verkleurd en vaak lek of gaan snel lek als je m gaat gebruiken.
Deze mist motorafdekplaatje, koplampje (de dunne platte zoals boven), de hendels nooit gezien op Bravo, gereedschapbakje(achter in de framebuis)? En hopen dat de rechter zijkap er bij is,
zadel is fout, voorvorkkeerringen lek, poten verrot, velgen(16″) verrot. Ik vind 100,- euro dik betaald
Kenteken komt nog 200,- Hopen dat je de missing parts vind. Dat moet nog wel lukken denk ik,
met geduld dat wel want de missende plastic delen zijn juist altijd stuk, gescheurd.
Als deze klaar is ben je denk ik wel 1200,- achteruit maar je hebt iets heel unieks.
Verstandiger is dan de Bravo uit de voorgaande post kopen, compleet en met kenteken,
kenteken niet meegerekend is die dus maar 200,- en ook nog compleet én het allereerste type!https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m2050286714-vespa-bravo
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.3 december 2023 om 19:16 #822830Gilera Citta in Gemert op Marktplaats.
Allereerste type?
Ieder geval ken ik ze vanaf 1983 in NL.
Deze is zeker geen NL-er maar een import.
Waarschijnlijk uit Italië of Duitsland.
250,- is al geboden, komt er nog 250,- voor keuren en plaat bij.
En nog 200,- materiaal om het ding op te starten/revisie van blokje, banden
en allerlei om de Citta keurklaar te maken.
Kost ie 700,- Alleen poetsen en rijden maar.
Rij je wel een originele, ik denk (natuurlijk niet zeker) 1e type Citta.
Old school, waarschijnlijk ’80’s

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 december 2023 om 15:43 #822926Een Ciao uit 1969 op marktplaats 500,- :
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m2058304131-vespa-ciao-1969
Het betreft een echte Ciao A (frame). dat is zeker, maar zeker niet tutti originale.
Framenummer heb ik gecontroleerd, is echt uit 1969, dus toch een buitenkansje,
100,- euro kan je er nog wel aflullen ivm,
koplamp is fout en aftermarket en geen originele montage voor een Piaggio ooit,
handels zijn veel te nieuw, zadel is veel te nieuw, V-stuur is te nieuw,
gereedschapbakje onder het bagagerek lijkt te missen, tankdop is(te) nieuw.
Niet dat je al deze missende juiste parts vind voor 100,- (kosten totaal eerder 500,-)
maar minder zijn deze brommertjes, zoals deze is, toch niet waard.Afdekplaat boven blok moet zonder ribbels dus glad zijn en met één gat in het midden,
ik kan dat niet goed zien op de onscherpe foto’s.De kleur wit is nooit geleverd in ’69 dat zal overgekalkt zijn.
Velgen en ander chroom lijken op de foto’s met de zilveren spuitbus bewerkt te zijn.Let op of er een echt oldtimerblokje gemonteerd is.
Dus met cilinder met aangegoten gietijzeren nok onder het koelkapje
ipv klemmetje om het kleine koelkapje te monteren, kleine koelkapje is ijzer ipv plastic.
Massaclipje/stekkertje aan het oldtimerblok hoort met een alu klinknager
gemonteerd te zijn ipv bij de carterbouten onder een moertje mee
geschroefd zoals later.Let op of de zijkappen nog heel zijn, deze vind je ook moeizaam.
Bromfiets keuring voor deze brommer bij de RDW ivm verkrijgen kenteken
kost je ook nog eens bijna 250,- incl plaat. (en een vrije dag 😉 )

Al met al toch een leuke oude waar je natuurlijk ook met minder kosten en onderdelen,
alleen technisch goed maken en alleen keuren en zo gaan rijden.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 december 2023 om 15:07 #822933Ik vind die 69 ciao veel te duur,
Alles overgespoten, citta koplamp jaren 80 grepen en zadel.Als je weet dat ik al mijn c9 Ciao’s allemaal 100% origineel incl kentekens voor ca 500 de stuk heb verkocht afgelopen jaren.
Ik zou voor dit ding niet meer (als het originele blok eronder zit) dan 200 over hebben. En dat is al gul.
Je bent zo 450 kwijt om hem origineel te maken er een kenteken op te zetten.
23 december 2023 om 11:20 #823033Wie heeft zin in oldtimer Boxeren?
Ik zie een redelijk nette Boxer met een accessoire, een chroom bagagerek.
De brommer lijkt volledig compleet wat erg belangrijk is.
Plastic lijkt nog heel wat ook ook net zo belangrijk is.
Mooiste is dat het zadeldekje in tact lijkt, die zijn nagenoeg onvindbaar
zonder een scheurtje. Al heeft die maar één minescuul scheurtje,
dan is zo’n zadeltje eigenlijk al direct afgeschreven.
Want vaak na enkele weken rijden is dat dan al een scheur van 10cm.
Het normaal, zachte plastic/rubber is gewoon oud, uitgedroogd en verhard.
Stuurhandels en handvaten zijn de juiste, koplamp, alles!
Dit is origineel een bromfiets 45km/u,
maar zou ook als snorfiets 35km/u gekeurd kunnen worden.Alleen er is geen kenteken, dat zal je max. 250,- kosten en weer die vrije dag.
Daarboven zal de techniek even opnieuw gedaan moeten worden +/- 150,-
Twee nieuwe buiten banden, binnenbanden, velglint. +/- 75,-
Remschoenen +/- 25,-Enkele dagen werk op hobby tempo. En een flinke poetsbeurt.
Dus ik gok max. 500,- bovenop de aankoopprijs.
330,- is al geboden, wat eigenlijk al over de top is in mijn beleving.
Maar goed, als je ‘m persé wilt hebben doen die paar tientjes er niet toe,
en rij je komend voorjaar al op je oldtimer Boxer.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.27 december 2023 om 21:42 #823128Een Ciao SC in Augustinusga (Fr) op marktplaats 950,-
Ik denk een Ciao SC ’76 —’79.
Deze is, gezien sommige details, wel uiterlijk tot ’78.
Dus een ’76 of ’77-er.Voorband is (kan zijn) de eerste montage af fabriek (Ceat, made in Italia)
Zadel is al gescheurd. 😥
Uitlaatje is nog de juiste.
De middenbok ook.
Het chassisnr zal uitsluitsel kunnen geven.
Al met al een zeer nette, met nog originele lak, volgens de tekst,
dat ontdek je als je de brommer in het echt bekijkt.https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m2061726113-vespa-ciao-oldtimer

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 december 2023 om 13:57 #823139Hup, staat er weer een oldtimertje Ciao op mp.(?) 650,-
Normaal 2 per jaar of zo.
Ze lezen mee denk ik 😉Ciao in Grou, weer in Friesland, je zou er zomaar twee tegelijk kunnen halen.
Zie hierboven.
Maar wat moet je er nou met twee. Kost: dubbel werk, dubbel geld,
dubbel tijd, dubbel ruimte, dubbel nadenken,
en een Ciao voor deze bedragen is geen investering.Ik denk te zien een Ciao SC(SuperConfort) en dan van het
Lusso of Arcobaleno. Geen CS dus zoals de verkoper noemt.
Die bestaat niet.Door de tankstickers in blokletters zou het een
’72–’74 Arcobaleno kunnen zijn.
Maar die hadden geen rvs spatborden.En weer door de rvs spatborden en tankstrip zou het een
’71–’72 Lusso kunnen zijn.
Maar die waren uitgevoerd met tankstickers met dunne schuine letters.Stuur en hendels zijn voor beide modellen wel goed.
Uitlaat lijkt mij toch wel imitatie.
Zadel is veel te nieuw(+/- ’95–’05). Wel de lekkerste 😉
Tassenhaak heb ik bedenkingen over.
Middenbok is doorgezakt(frame rot??) en de verkeerde.
Let daar op, frame kan van onderen flink doorgerot zijn.
Roest(kleur) zegt dat niet, dat hebben vele, maar echt doorgeroest.
Het achterzitje en de voetsteunen zijn aftermarket accessoires,
zou je eigenlijk moeten verwijderen, het sloopt je bagagerdrager
en eigenlijk je hele brommer, twee volwassenen op een Ciao is slecht.
Een volwassene van 60kg en een kind max 20kg kan nog net.
Maar waar vind je nog volwassenen van 60kg wat in de tijd van
deze Ciao eigenlijk heel normaal was.Al met al toch een leuk oldtimer brommertje.
Waar nog wel wat werk aan is, dat is nou eenmaal vaak zo.
Vergeet niet dat dit natuurlijk al 50 jaar oud is.
En dan ook nog MET kenteken.
Bouwjaar kan dmv chassisnr bekend worden.
Dat zal ook het type verklaren, een SC type is het zeker, dat wel.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 januari 2024 om 13:08 #823201Boxer type 1 op marktplaats in goede staat met geel kenteken.
In mijn ogen een buitenkansje. Boxer 1 wordt bijna nooit aangeboden,
zeker niet in deze staat én met kenteken. En een serieuze oude oldtimer.
Deze 1e types zijn minimaal 50 jaar oud.
Zoals de verkoper schrijft: Opstappen en wegrijden is ook wel fijn.
Dingetje rijdt waarschijnlijk gewoon goed.Ik zie de kapjes aan de zijkant links en rechts aan de koplamp missen.
Zadel heeft een dekje, dus zadel zal gescheurd zijn, of de verkeerde.
Niet heel belangrijk, als de prijs leuk blijft.
Gereedschapsbakje zit er nog onder.
Verder zie ik weinig bijzonderheden vanaf een foto.
Wielen horen nog 18″ te zijn bij deze.

Siem heeft nog 2 Boxers type twee, en een Si.
Uiteraard de rode Boxer is het die je moet hebben.
Ik zie daaraan een verbogen bagagedrager.
Die is geprobeerd terug te buigen, maar te ver.
Dat komt door de voetsteunen voor duopassagier, die kunnen er wel af.
Een boxer is niet geschikt voor twee personen.
Een teller die te nieuw type is.
Zadel is de verkeerde.
Wel de chrome beugeltjes die als accessoires over de toonbank gingen.
En een koplamp die intact lijkt.

De andere groene type twee is leuk voor onderdelen of naar de vuilnisbelt 😉
Terwijl daar gewoon iemand 250,- op biedt, ga er van uit dat er zelf een bod is gezet.https://www.marktplaats.nl/u/siem/14180246/
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 januari 2024 om 18:52 #823205Deze zet ik er ook even bij toch wel zeldzaam nu, als het heel is natuurlijk.
Waterkoeling compleet kopje en radiateurtje
met een puntenblok er aan vast, wie heeft m
eerst? 😉Dus niet gaan Bieden, maar bericht dat je het wilt kopen. Komt ie wel met een prijs zonder te vragen.
Wie weet zit er stiekem ook n leuk cilindertje onder.

Zeldzaam gilera citta blok met waterkoeling
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2064331901?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttonsGr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 januari 2024 om 19:32 #823268Wie gaat er straks met een nieuwe Polini Top One aan de haal voor 50,-

≥ citta nieuwe uitlaat polini — Brommers | Vespa — Marktplaats
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-vespa/m2058828060-citta-nieuwe-uitlaat-poliniHoe het er dan uitziet:

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.